#10093> Juro, súhlasím s tým, že dispečeráky netreba cestujúcej verejnosti tlačiť na oči, pretože by mu aj tak nerozumela. Ale myslím si, že by sa nič zlého nestalo, keby ich mohli získať fanúšikovia MHD. Neobsahujú oveľa viac údajov o zamýšľných dopravných ??? podniku, než cesťáky (okrem pár školských a služobných spojov).
Ccelkom zaujímavá je otázka duševného vlastníctva a autorských práv v súvislosti s cestovnými poriadkami. Aby bol cestovný poriadok či GVD či čo predmetom duševného vlastníctva a autorskoprávnej ochrany, musel by byť produktom tvorivej duševnej činnosti. Niektoré grafikony sú však skonštruované tak, že sa mi skôr zdajú ako produkty duševnej nečinnosti... To sa ale netýka len DPB.
A už úplnou perličkou je uplatňovanie autorských práv na cestovný poriadok (železničný). Cestovný poriadok informuje verejnosť o ponuke prepravných služieb. Podľa mňa môže byť každý normálny podnikateľ rád, ak jeho ponuku niekto rozširuje na vlastné náklady, a nie sa oháňať tým, že ide o duševné vlastníctvo a zásah do jeho práv. Ale to už sem asi nepatrí.
Ccelkom zaujímavá je otázka duševného vlastníctva a autorských práv v súvislosti s cestovnými poriadkami. Aby bol cestovný poriadok či GVD či čo predmetom duševného vlastníctva a autorskoprávnej ochrany, musel by byť produktom tvorivej duševnej činnosti. Niektoré grafikony sú však skonštruované tak, že sa mi skôr zdajú ako produkty duševnej nečinnosti... To sa ale netýka len DPB.
A už úplnou perličkou je uplatňovanie autorských práv na cestovný poriadok (železničný). Cestovný poriadok informuje verejnosť o ponuke prepravných služieb. Podľa mňa môže byť každý normálny podnikateľ rád, ak jeho ponuku niekto rozširuje na vlastné náklady, a nie sa oháňať tým, že ide o duševné vlastníctvo a zásah do jeho práv. Ale to už sem asi nepatrí.
Andrej (Anndy008)
Ja by som to nezvaloval iba na vinu karos. Ja si myslim, ze kazdy bus, o ktory sa staraju tak ako u nas musi po 3-4ch rokoch prevadzky vyzerat ako hnoj a srot. Proste ked sa o vec nestaras, tak sa znici - to plati o vsetkom. Myslim si, ze o eliny sa staraju lepsie ako o busy, a tak to aj vyzera. Jasne, ze urcitu ulohu zohrava aj zivotnost vozidla a je jasne, ze elina ma vacsiu, ako bus - proste su tak konstruovane a za tie prachy (rozdiel v cene) ani nemozes chciet nieco ine.
Tym nechcem tvrdit, ze karosa je nejaky extra vyrobok - to nie je ani omylom. Ale ked sa o neho adekvatne staraju, tak nim moze byt, resp. aspon priemernym, ci nieco navyse.
A tiez si treba brat do uvahy technologicku vyspelost vozidla - ikac 280 je ovela mladsi (technologicky), ako karosa. To ako keby si chcel po najnovsom nakladaku aby vydrzal bez udrzby to co stara V3S, ktora bola konstruovana maximalne jenoducho - ram, listove pruziny motor a to je vsetko. Proste ak sa pri udrzbe nezohladnuje technologicky vyvoj spolocnosti, tak to tak dopadne, ako vidis u nas.