KLF>
S tymi toleranciami to je tak ako pises, ale jednu vec ti poradim: Ked mas nadbehnute a ides na HLST, tak ostan stat asi 20 metrov pred krizovatkou so Sancovou, lebo ked stojis na semafore tak dispecer ta vidi. Neviem ci si bol pozriet hore na dispecingu (zrejme ano), tak si daj na to pozor. Inac suhlasim s tym ze ked si nadbehnes, tak potom sa suchci alebo vetraj na zastavkach. Samozrejme iba v pripade ze za sebou nemas nejaky voz.
Lebo ak chytis za seba 12/8 a brzdis ju, tak potom to nemusi dopadnut dobre 
Mala prihoda na linke 51:
Dnes som isiel na 51/1, odchod od OD Slimak 9:07. Isiel presne, bol to CNG VRAK 3609. Na zastavke som stretol susedu, tak sme si pokecali a potom sme aj nastupili. Suseda nastupovala prednymi dverami, tak teda aj ja a sadla si ihned na prve sedadlo. Nuz, sadol som si tam aj ja, vsak autobus bol prazdny. Vypravali sme sa dalej. Okrem nas este nastupila taka stara rakovina (pardon za vyraz, ale este pochopite preco). Pozrela na mna takym zvlastnym pohladom a potom si sadla za vodica. Samozrejme sedela na cele dvojsedadle sama, pritom nebola ani tlsta. Po nej nastupil este taky dedulo a ostal stat na schodoch. Ja som sa obzrel, videl som ze vedla mna sedi na dvojsedadle iba jedna babka, tak som si pomyslel ze nebudem sa presuvat, vsak vedla mna je volne. Ale co sa nestalo. Deulo zazeral najprv na tu babku co tam sedela, potom na mna. Ja som sa v klude vypraval so susedou (o pocasi, etc...). Vodic povedal dedulovi aby uhol, ze nevidi von. Ta stara rakovina co vedla mna sedela v strede dvojsedadla na mna vyletela ze aky som drzy a nevyhcovany, ze nepustim toho deda sadnut, etc, etc... Tak som sa postavil, presiel dva a pol kroka a sadol som si o jedno sedadlo dalej. Dedulo iba zasol nad tym co ta stara rakovina stvarala a ani si nesadol. Povedal jej ze bude stat, ze aj tak uz vysupuje. Potom ta stara rakovina celu cestu na mna zazerala, ako keby som bol vrah. Taketo osoby ja fakt prezyvam rakovina, lebo so svojim spravanim mi lezu na nervy. Nevedia nic ine ako frflat a frflat a vzdy musia na niekoho vyletiet. Ich ocividne bavi ked mozu ostatnym liezt na nervy. Nie vsetci dochodcovia su taki, ako napr. ten dedulo co s nami cestoval. Tych ani neprezyvam rokovinami. Takze aky bolo jasne, na koho sa vztahuje tento pojem. Priznavam ze nie je slusny, ale ako oni na mna, tak ja na nich - rakoviny. Snad to uz bude jasne.
Este k samotnemu autobusu, Karose B732 CNG VRAK:
Neveim co to mal s prevodovkou, ale vodic mal evidentne problem so zaradenim prveho aj druheho kvaltu. Vzdy spocital vsetky zuby a riadne to myklo. Chudak vodic, s takym srotom musi jazdit. Ja som to hovoril uz davno: Karosa nie je vhodny autobus na plynofikovanie, nedopadne to dobre...
S tymi toleranciami to je tak ako pises, ale jednu vec ti poradim: Ked mas nadbehnute a ides na HLST, tak ostan stat asi 20 metrov pred krizovatkou so Sancovou, lebo ked stojis na semafore tak dispecer ta vidi. Neviem ci si bol pozriet hore na dispecingu (zrejme ano), tak si daj na to pozor. Inac suhlasim s tym ze ked si nadbehnes, tak potom sa suchci alebo vetraj na zastavkach. Samozrejme iba v pripade ze za sebou nemas nejaky voz.


Mala prihoda na linke 51:
Dnes som isiel na 51/1, odchod od OD Slimak 9:07. Isiel presne, bol to CNG VRAK 3609. Na zastavke som stretol susedu, tak sme si pokecali a potom sme aj nastupili. Suseda nastupovala prednymi dverami, tak teda aj ja a sadla si ihned na prve sedadlo. Nuz, sadol som si tam aj ja, vsak autobus bol prazdny. Vypravali sme sa dalej. Okrem nas este nastupila taka stara rakovina (pardon za vyraz, ale este pochopite preco). Pozrela na mna takym zvlastnym pohladom a potom si sadla za vodica. Samozrejme sedela na cele dvojsedadle sama, pritom nebola ani tlsta. Po nej nastupil este taky dedulo a ostal stat na schodoch. Ja som sa obzrel, videl som ze vedla mna sedi na dvojsedadle iba jedna babka, tak som si pomyslel ze nebudem sa presuvat, vsak vedla mna je volne. Ale co sa nestalo. Deulo zazeral najprv na tu babku co tam sedela, potom na mna. Ja som sa v klude vypraval so susedou (o pocasi, etc...). Vodic povedal dedulovi aby uhol, ze nevidi von. Ta stara rakovina co vedla mna sedela v strede dvojsedadla na mna vyletela ze aky som drzy a nevyhcovany, ze nepustim toho deda sadnut, etc, etc... Tak som sa postavil, presiel dva a pol kroka a sadol som si o jedno sedadlo dalej. Dedulo iba zasol nad tym co ta stara rakovina stvarala a ani si nesadol. Povedal jej ze bude stat, ze aj tak uz vysupuje. Potom ta stara rakovina celu cestu na mna zazerala, ako keby som bol vrah. Taketo osoby ja fakt prezyvam rakovina, lebo so svojim spravanim mi lezu na nervy. Nevedia nic ine ako frflat a frflat a vzdy musia na niekoho vyletiet. Ich ocividne bavi ked mozu ostatnym liezt na nervy. Nie vsetci dochodcovia su taki, ako napr. ten dedulo co s nami cestoval. Tych ani neprezyvam rokovinami. Takze aky bolo jasne, na koho sa vztahuje tento pojem. Priznavam ze nie je slusny, ale ako oni na mna, tak ja na nich - rakoviny. Snad to uz bude jasne.
Este k samotnemu autobusu, Karose B732 CNG VRAK:
Neveim co to mal s prevodovkou, ale vodic mal evidentne problem so zaradenim prveho aj druheho kvaltu. Vzdy spocital vsetky zuby a riadne to myklo. Chudak vodic, s takym srotom musi jazdit. Ja som to hovoril uz davno: Karosa nie je vhodny autobus na plynofikovanie, nedopadne to dobre...
Turbo
Ja to vidim trochu inak. Ako strojar ti mozem zodpovedne povedat ze Karosa B741 je totalne odflaknuty voz s mnozstvom konstrukcnych nedostatkov. Tu nejde o vekovy rozdiel medzi Ikarusom a Karosou ale o to ze Karosa je vseobecne zvratena konstrukcia. Staci si pozriet co ti B741 stvara pri rozjazde (vlek sa ide oskret o zem). Dalej je to vec interieru. Klb je tiez kapitola sama o sebe. Preco ma rada 900 asi nemecke klby??? Asi preto lebo v Karose nedokazali skonstrouvat vlastny klb ktory by za nieco stal. Iny dovod nevidim. Dalsou vecou je zivotnost autobusu. Zober si ze napriklad takemu Ikarusu 280 ev. c. 4936 v podstate nic nechyba. Pritom ma uz 13 rokov, co je na autobus vela. Porovnaj si ten voz s lubovolnou karosou ktora este nepresla generalkou a samozrejme nie s najnovsimi, ale s vekovo podobnymi vozmi. A udrzbu dostavaju tie vozy rovnaku, to mi snad das za pravdu. Porovnaj si stav podlahovej krytiny v Karosach a v Ikarusoch 280. Karosy maju podlahu potrhanu, poprelepovanu, miestami dokonca priklincovanu, o roznych typoch podlahovej krytiny ktore sa daju najst v jednom voze ani nevravim. A pochybujem ze takato vec, ako podlahova krytina ma nieco spolocne s technologickou vyspelostou vozidla. To iste plati o sedadlach. Zaujimave ze v Ikarusoch 280 sa neprepadavaju a svojvolne neparaju. V karose su prepadnute sedadla uplne bezne, castokrat je aj operadlo zlomene - najma na dvojitych sedadlach. A pritom tie busy jazdia na tych istych linkach a vozia tych istych cestujucich - teda aj tie tie iste hovada co to nicia. A tato vec tiez nie je spojena s technologickou vyspelostou vozidla. Ale ked su veci ako konstrukcia karoserie, interieru, typu podlahovej krytiny, sedadiel, etc. ako tvrdis vysledkom technologickej vyspelosti, tak potom je Kaosa dvojnasobny srot. Lebo konstrukteri vedome museli ratat s tym, ze ked to poddimenzuju tak sa to rozsype, no nie??? Ja za ich yebnutost nemozem. Lebo pustit z vyrobnej linky nieco ako vozy 741 a neskor 941 a 961 je uz absolutny smejdizmus.