Ad #100446 810zssk: Este k tej L161 - idealne by ju bolo riesit nizkopodlaznymi SORkami akurat je problem v tom ze nie su vodici a vozidla. Ale viem si predstavit prave toto ako prvu linku so sukromnym dopravcom...
Ja v kazdom pripade som za riesenie dopravy na letisko, ale zas treba si dat pozor ze pokial by nejazdila k Avionu tak ti 63 skolabuje.
Idealne by bolo keby sa zriadila nova linka 161 ktora by priamo navazovala na lietadla (t.j. mala by CP tak aby sa nou ludia dostali na letisko tak 50 minut pred odletom a naspat by sla vzdy na pokyn dispecera po odbaveni cestujucich), sla by po Roznavskej (aby sa nedostala do zapch na Ivanskej) a zastavovala by len Letisko (Terminal) - Trnavska - Bajkalska - Trnavske myto - Racianske myto - Kooperativne namestie (jednosmerne, len smer letisko) - Hlavna stanica.
Apropo, vzdy sme na tom lepsie ako Kosice kde autobusy na letisko chodia cca. raz za hodinu aj to tak ze vacsinou naraz s priletom lietadla a letisko, ktore CP navrhlo ma naozaj originalne vysvetlenia:
"O 13.10 je prílet ČSA z Prahy. O 13.10 je odchod autobusu."
Odpoved: MHD využívajú cestujúci ČSA a Austrian Airlines (Viedeň) len veľmi zriedka.
Samozrejme, že máš pravdu. Preto som to dával do úvodzoviek "verejnom záujme". Len pri súčasnom stave si myslím, že je nutné najprv riešiť dopravu tam, kde to má v prvom rade za úlohu mesto.
V Prahe, ktorá si dovolím tvrdiť že má ďaleko dokonalejšiu MHD s ktorou sa my ani nemôžeme porovnávať, jazdia z centra mesta ku každému nákupnému centru "Tesco busy" a to pri niektorých jazdí aj metro.
Osobne zo všetkých liniek mi najviac bije do očí práve tá 61, ktorá má byť vstupnou resp. rozlúčkovou bránou pre turistov.
Podľa môjho laického názoru by to až taký problém nebol a predsa len by to asi trochu zvýšilo kultúru cestovania na takéto si dovolím tvrdiť dôležité miesto.
Možno sa s mojím názorom veľa ľudí nezhoduje, to bol len môj postreh, keďže trochu ten smer poznám, na margo jedného príspevku.
"Lenze tvoj nazor a tvoj sen nie je dostatocnym overenim opodstatnenosti, vyhodnosti a vhodnosti takehoto riesenia. Je to proste tvoj sen a pozadujes, aby zvysok Bratislavy tvoj sen realizoval"
Ty si tu tiež prezentoval svoj sen o ľahkom vlaku v plytkom tuneli a požaduješ, aby ho zvyšok Bratislavy realizoval. ?
Električka môže spĺňať úlohu NOSNÉHO SYSTÉMU, len musia byť na to vytvorené podmienky.
Bratislava NIE JE tak veľká, aby jej malé centrum malo byť tak obrovskou prekážkou.
Ja sa stále pýtam, ako je možné, že električka ako NOSNÝ SYSTÉM v iných mestách funguje spoľahlivo?
Pretože sú v nich vytvárané na to podmienky. Tu, však, namiesto toho, aby nejaký slávik tlačil na rázne riešenie, ako tlačí vo svojej domovine, stále hovorí, ako sa to v Bratislave nedá a ako nie je vôľa.
Tak ako ty chceš pre svoju Petržalku kvalitný koľajový systém a aj ho presadzuješ, prečo mne (napríklad) to právo presadzovať vo Zvyšku Bratislavy niečo dobré nerešpektuješ a odsúdiš argumentom pomalej električky?
"Eliminacia rizik, cili manazment rizika, je priebezna a sustavna cinnost smerujuca k potlaceniu mozneho ohrozenia cielov a zaujmom." - TO JE CO PROSIM TA? ty sa nedokazes normalne vyjadrovat. nedokazse normlane odpovedat na otazku?
To je na tebe nejlepsie, ze clovek okamzite vie ked nemas ani paru ocom hovoris. Vtedy hodis nejaku hentaku vetu a my vieme krasne desifrovat, ze zase len tliachas a pritom nevies jednoducho odpovedat na prvotnu otazku.
Jeee rok dozadu som nad tym premyslal ze by sa dala sukromnym dopravcom prevadzkovat linka do tychto koncin. ? A ze to bude vyuzite o tom nepochybujem, to spojenie v sucasnej dobe je fakt katastrofa, ak by zeleznice tolko neotalali uz davno mohli aspon tie spoje premavat. Busy im vyfuknu cestujucich a buduci GVD uz nebudu ani zakreslene ?
Verejny zaujem sa preukazuje v spravnom konani podla prislusnej legislativy. Prosim, potvrd svoje slova o verejnom zaujme podpornymi preukazanim verejneho zaujmu.
Mojou snahou je zosuladit urbanistiku a jej kompozicu, dopravne naroky (sucasne ale aj vyhladove) a moznosti (technicke a financne). Vysledkom je navrh, ktory som prezentoval.
AKCEPTACIA DOPRAVNYCH KARIET SLOVAKLINES U EUROBUSU
Bolo tu pisane, ze karta SL sa da vyuzit aj v Eurobuse aj aj ja som to niekde cital (zial uz neviem kde), kamaratovi to na kosickej stanici povedali tiez. Pytal som sa v Slovak Lines u ktorych dopravcov to plati a dosla mi tato odpoved:
Dobrý deň,
naša spoločnosť zatiaľ nevstúpila do vzájomného systému platby elektronickou peňaženkou u iného dopravcu.
Je možné uplatniť si zľavu z cestovného po priložení dopravnej karty na čítacie zariadenie, ale nie je možné vykonať platbu kartou, čiže musíte zaplatiť v hotovosti.
Aka je teda pravda? Ma niekto skusenosti s pouzitim karty Slovak Lines v inej SADke?
Verim ti, ze mas uprimny zaujem o Bratislavu a Slovensko. Tak ako ho od mala mam aj ja. Avsak, tak ako dieta nie je este zrele na manzelstvo a s tym spojenu 'dospelacku lasku', nie si este dostatocne rozhladeny o veciach spojenych s verejnym rozhodovanim a planovanim. Povedal by som, ze si idealista a mozno istym sposobom naivny. To nie je zle, to je fajn; ale realita zivota je trosku ina. Viem to - presiel a prechadzam tym stale aj ja.
Ohladom trate v Petrzalke, podliehas rovnakej naivite a marketingovej iluzii. Samozrejme, "ked vtacka lapaju, pekne mu spievaju" a presne takyto spev je pocut z ust zastancov oploteneho vykopu. Vedz, ze realita lapenych bude ina, ale z klietky si uz moc nepomozes. Potom vsak uz bude neskoro na plac.
Verejny zaujem nie je to iste, co zaujem vacsiny ludi. Verejny zaujem je (mal by byt) projekt smerujuci k zlepseniu situacie v istom ohlade. Nie vzdy je to to, co chce vacsina. A paradoxne, niekedy je to, co chce vacsina pre nu samotne skodlive. (Prikladom su prave hypermarkety, ktore z kratkodobeho hladiska vedu cenovu vojnu, kedy su ceny nizke. Ale len do doby, kym zlikviduju konkurenciu a potom budu realizovat svoj de facto monopolny zisk).
Ja ti poviem, preco reagujes - lebo ta to zaujima a aj preto, ze ta zaujima co poviem. A preto, ze chces dat vediet druhym to, co si myslis ty sam.
"Tebe zalezi jedine na sebe a tvojich snoch. "
"Nie vsetko, co chcu ludia, dokonca ani co chcu masy ludi je vo verejnom zaujme. Podpora nakupnych centier vo verejnom zaujme, minimalne podla mna, nie je.
"
Je zaujimave ako tebe zalezi na BA a Slovensku. Ty o dopravnom planovani nevies fakt vobec nic. Ti ludia do tych nakupnych centier proste chodia a nezmenis to. Je to dochadzkovy prud a prioritou by malo vyprofilovat ho tak, aby bol atraktivnejsi a aby cestujuci dali prednost MHD pri ceste sem (verejny zaujem) nie ho zrusit v vymysliet nejaky uplne odveci ako ty robis a dokazujes.
Tvojim cielom je proste reorganizovat vsetky dopravne vztahy ignorujuc dopyt cestujucich, hlavne aby sa nieco zmenilo...
Mam pocit ze ty si ani ten Transport Tycoon nehraval, resp. asi si bol frustrovany tym ze skrachovavas, pretoze si nic nezarobil lebo si staval nerentabilne vztahy. V opacnom pripade by si vedel ze prevadzkovat linku po ktorej je dopyt je
1) uspokojenie zakaznika
2) sanca vyssieho zisku
a je jedno kam ta linka ide...
O ano, mne zalezi na Slovensku ako aj na Bratislave, pretoze mam tuto krajinu a aj mesto rad. Na mojich snoch? V danej lokalite som maximalne dva-tri krat do tyzdna, v pripade MS tam proste v dni ked su zapasy chodit nebudem, pripadne pojdem MHD. Takze rozhodne tu nejde o moje sny a o to ze by som tym sledoval moje osobne zaujmy.
Nie, ty presadzujes takmernicneriesiacy system, ktory zabije dopravu v Petrzalke.
Doprava cestujucich kamkolvek je vo verejnom zaujme. Lebo aj doprava za nakupmi je verejny zaujem (a podla mna by nim mala byt aj doprava za zabavou, ale to uz nechajme tak).
Sam seba sa pytam preco na teba opat reagujem.. takze spat do modu "nereagujem na teba", vyrazne to zvysuje osobnu pohodu ?
Tebe nezalezi ani na Slovensku ani na Bratislave. Tebe zalezi jedine na sebe a tvojich snoch.
V tvojom veku je to ale pochopitelne a akceptovatelne.
A mozno aj sympaticke.
Re #100426 810zssk: Nie vsetko, co chcu ludia, dokonca ani co chcu masy ludi je vo verejnom zaujme. Podpora nakupnych centier vo verejnom zaujme, minimalne podla mna, nie je.
Ale nechcem sa teraz pustat do ekonomickej diskusie ohladom nakupnych centier.
V krátkom čase pravidelné spojenie z Rajky (resp. Bezenye) do Rusoviec, Jaroviec a do Petržalky http://www.rajka.eu/content/view/77/9/
(pozn.: povodne to pridal Peon vedla, ale myslim ze viac sa to hodi sem).
To by mohol byt podnet pre zeleznice nech uz tu dopravu do Rajky spustia, lebo inak si ludia zvyknu na tie busy a oni mozu ist do kelu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
Nie, ty presadzujes takmernicneriesiacy system, ktory zabije dopravu v Petrzalke.
Doprava cestujucich kamkolvek je vo verejnom zaujme. Lebo aj doprava za nakupmi je verejny zaujem (a podla mna by nim mala byt aj doprava za zabavou, ale to uz nechajme tak).
Sam seba sa pytam preco na teba opat reagujem.. takze spat do modu "nereagujem na teba", vyrazne to zvysuje osobnu pohodu ?