Bol som v Žiline a videl som viac hybridov ako naftových autobusov?
Verejnú súťaž DPMŽ na dodávku 16 nízkopodlažných 12-metrových autobusov s hybridným pohonom vyhrala v roku 2017 spoločnosť Corex Vráble s autobusom Iveco Urbanway 12M Hybrid. Cena jedného autobusu bola 420 900 € bez DPH. Nákup hybridných autobusov bol spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu a štátneho rozpočtu SR.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Iveco Urbanway 12M Hybrid | 151 – 166 | 2018 | 2018 | — | 16 |
| Spolu | 2018 | 16 | ||||
| Dĺžka | 12000 mm |
|---|---|
| Šírka | 2500 mm |
| Výška | 3393 mm |
| Výška podlahy | 320 mm (1. dvere)
330 mm (2. dvere) 340 mm (3. dvere) |
| Rázvor | 6120 mm |
| Počet dverí | 3 |
| Počet miest na sedenie | 24 + 1 |
| Počet miest na státie | 46 |
| Celkový počet miest | 70 + 1 |
| Celková hmotnosť | 19950 kg |
| Elektrická výzbroj | BAE Systems HDS200
sériový hybridný systém s LiFo batériami |
| Motor | Nafta: FPT Industrial Tector 7 (Euro 6)
naftový 6-valec s priamym vstrekovaním, HI-eSCR systém Elektrická energia: asynchrónny trakčný motor |
| Výkon motora | 210 kW / 2500 min-1 (FPT Industrial Tector 7)
120 kW (trakčný elektrický motor) 140 kW (generátor) |
| Počet motorov | 2 |
|---|---|
| Objem motora | 6728 cm3 (FPT Industrial Tector 7) |
| Krútiaci moment motora | 1000 Nm / 1250 min-1 (FPT Industrial Tector 7) |
| Riadenie | ZF Servocom 8098
hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia |
| Nápravy | predná: Iveco RI 75 U, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 132, hnacia, portálová s dvojitou redukciou |
| Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
| Klimatizácia | Eberspächer Sütrak AC 136 G4 II |
| Chladiaci výkon klimatizácie | 33 kW |
| Vykurovací výkon klimatizácie | 39 kW |
Mongolec