Všetky majú byť dlhé 12 m.
Po relatívnej stabilizácii vozidlového parku trolejbusových dráh docielenej predovšetkým nákupom nových vozidiel Škoda 30 Tr SOR a Škoda 31 Tr SOR plánuje DPMŽ obnoviť aj vozidlový park autobusovej dopravy. Nový autobus zaradil mestský dopravca do premávky naposledy v roku 2008, teda pred 6 rokmi. Podľa informatívneho oznámenia uverejneného vo Vestníku verejného obstarávania z 11. januára 2014 teraz plánuje nákup 5 nízkopodlažných autobusov s dĺžkou 12 m.
Valec
Kvalitu prepravy možno hodnotiť podľa veľkosti budu - je predsa rozdiel keď sa tých 85 ľudí vezie v 9,5 m vozidle a keď v 12 metrovom. (BTW, tých 100 ľudí v Karose si predstaviť viem, ale tých 85 v 9,5 hrbatej SORke veru ani nie).
Ak skrátiš interval tak tým síce o čosi zatraktívniš ponuku , akurát si už prišiel o tie úspory a na druhej strane, to skrátenie intervalu nebude nijako výrazne motivujúce (ak dnes dokážem prepraviť 400 ľudí za hodinu v 15-min. intervale 12 metrovým vozidlom, po nasadení 9,5 metrového by som interval mohol skrátiť na 12,75 min.), a zároveň ním môžeš rozbiť preklady alebo nadväznosti (toto však v ZA ani neexistuje).
Ak neustále klesá počet cestujúcich, treba v prvom rade hľadať spôsoby, ako dopravu zatraktívniť aby sa tento trend zastavil a nie sa tomu prispôsobovať kapacitou vozidla (to môže nastúpiť až v druhom rade). V prípade ZA by sa bolo treba pohrať s jazdnými dobami, s intervalmi (na trolejbusových linkách - 20 minút v sedle na nosnej linke je bieda), spravidelniť dopravu na autobusových linkách a vytvoriť garantované nadväznosti (predovšetkým u autobusov).