Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: galiyosha #4626:
Rekonstrukcia Levocskej systemom zrus-a-postav v roku 2003 stala 25 milionov. Rekonstrukcia Solivaru v roku 2002 tiez tak nejak podobne. Dva roky predtym bola myslim rekonstrukcia krizovatkovych trojuholnikov Cierny most a Plzenska. Presov sice ma odpisy za trate davno odpisane, ale aj niektore tie trate ma uz skoro odpisane (po 40 rokoch) a obnovuje ich, pretoze aj ony maju istu zivotnost. Rekonstrukciou presli po revolucii vsetky zatazove trate zo 60. rokov okrem ul. 17. novembra, cize Hlavna, Levocska, Obrancov mieru, Solivarska a Solivar. A vo vozovni sa cele vedenie vymenilo. Takze aj Presov ma svoje odpisy za stavby de facto novych tr trati 🙂
Juraj, OK nechajme to.

Chcem sa len cisto informativne opytat (ak to nieje tajne) kolko ludi si priemerne denne oznaci listok v oznacovaci a kolko cipovu kartu (denne mimo prazdnin nie teraz)
Reakcia na: marek #4627:
A Teba vari núti niekto túto diskusiu čítať, ak máš pocit, že je neplodná?
Reakcia na: marek #4627:
Prave naopak, uz davno tu nebola diskusia taka plodna. to, ze nemame s Jurajom rovnake nazory, je v poriadku. Vaz si, ze ti tu Juraj uvadza svoj nazor, i ked s nim nemusis suhlasit. Predpokladam, ze vies, kto Juraj vlastne je...
MOZTE UZ PRESTAT S TOUTO NEPLODNOU DISKUSIOU?

JE TO DOST NEPREHLADNE PREKLIKAVAT SI JEDNOTLIVE REAKCIE A NESTIHAM TO CITAT.

AK CHCETE VIEST DISKUSIU, STRETNITE SA OSOBNE. JURAJ, MYSLIM SI, ZE BY SI TO MAL ZORGANIZOVAT TY. SU TOTIZ VECI,KT. UVADZAZ A ZDAJU SA MI SMIESNE A TROCHU NELOGICKE...

CIZE OBHAJUJEM TYCH,KT. POUKAZJU NA PRESOV...

V ZILINE ZASTAL CAS PRED PAR ROKMI, ZOKRUHOVANIE LINIEK 7,17 A REDUKCIA SPOJOV BOLA PRE MNA KROKOM SPAT.
Reakcia na: Juraj #4620:
Tento príspevok som čítal až po odoslaní svojho príspevku, preto sa ospravedlňujem za redudantné opakovanie svojej otázky.

Áno, v tomto sa Prešov podstatne líši, že výstavba siete momentálne príliš nezaťažuje rozpočet dopravného podniku (ak sa mýlim, opravte ma) a aj o jednom predĺžení trate sa tam zastupiteľstvo viackrát škriepi...

Z celkových nákladov to však predsa _nemôže_ tvoriť podstatnú časť. Ak áno, Žilina má naopak vyššie dotácie a môže mať drahšie predplatné lístky než Prešov.

Alebo sú to až také veľké peniaze?
Reakcia na: Juraj #4623:
Tak dlho si na tomto fore este teda nediskutoval ☺ .
Reakcia na: Juraj #4617:
Chápem, že v slovenskej realite má na výslednej podobne verejnej dopravy častokrát hlavný podiel "viny" magistrát a držím palce v hľadaní optimálneho stavu.

No ešte raz (už si začínam pripadať ako nejaký obmedzený populista): Prečo v Prešove ten systém funguje k plnej spokojnosti ako magistrátu, tak cestujúcich a zdá sa, že celá verejná doprava tam prežíva rast, kdežto v Žiline, v systéme, ktorý je spravodlivý pre cestujúcich a zároveň umožňuje maximálnu kontrolu prostriedkov zo strany dotujúceho, všetko nasvedčuje tomu, že verejnú dopravu čaká stagnácia?

V čom je ten rozdiel? Len vo vôli prešovského magistrátu dôverovať dopravnému podniku o čosi viac, nebuzerovať ho vyžadovaním tabuliek za každý spoj a nechať mu voľnejšiu ruku v tvorbe tarify a linkového vedenia?

A ešte si dovolím zopakovať svoj argument pre predplatné cestovné lístky: Píšeš, že cestujúci by ich zneužívali a cestovali verejnou dopravou práve vtedy, keď je najviac zaťažená a že voľné jazdy áno, ale len mimo špičky.

A nie je to náhodou tak, že cestujúci by v špičke prejazdili presne tých 42-či-koľko jázd, ktoré by si zaplatili v cene predplatného lístka a tie zvyšné jazdy zadarmo by teda jazdili mimo špičky vo svojom voľnom čase? Veď aj oni niekedy musia byť v práci/škole...

Mimo špičky by ten spoj musel ísť tak či tak (minimálna obslužnosť), prítomnosť cestujúcich, hoc podľa tejto logiky "vezúcich sa zadarmo", by pomyselnú rentabilitu spoja a jeho zmysel len posilnila.

Na dôchodcov využívajúcich MHD spravidla v špičke zatiaľ asi nenašli liek nikde. Jedine im zrušiť zľavu v špičkách pracovných dní. Nikto ich obmedzovať nebude -- môžu cestovať aj v špičke, tak ako bežní cestujúci, za plné cestovné...

Nechápem však jednu vec, a síce ako môžem niečo, čo mi je legálne poskytnuté, "zneužívať". Toto je podľa mna mierne zvrátená logika, ktorou sa vyznačuje najmä Zločinecká spoločnosť a v niektorých aspektoch, bohužiaľ, aj DPMŽ.

Zľavu by som zneužíval v tom prípade, kedy by som jazdil na študentský lístok s falošným študentským potvrdením. Alebo keby som sfalšoval potvrdenie o invalidnom dôchodku. Ako však môžem zneužívať niečo, na čo mám podľa tarify plné právo?

Toto nie je hádanie sa o slovíčka, to je o prístupe k zákazníkovi. Ak na mňa ako na zákazníka okamžite hľadia ako na potenciálneho luhára a podvodníka, môžem sa ja na takú spoločnosť trikrát...

Z rovnakého dôvodu si napríklad nikdy nekúpim žiadne protipirátsky chránené hudobné CD, lebo systémy ochrany nielen, že znižujú kvalitu prehrávania (v podstate sú založené na zámerných chybách v zázname), nedovoľujú mi za normálnych podmienok si napríklad ani pustiť mnou legálne zakúpené CD na počítači.

Čoraz viac mám preto pocit, že v Žiline nejde o peniaze, ale len o prístup (či obmedzenosť) zodpovedných ľudí na magistráte. Pokiaľ tí nepochopia, že pozerať sa na cestujúcich ako na tých, čo chcú zneužívať dotácie magistrátu (Ostatne, odkiaľ ale magistrát tie dotácie berie? Nie náhodou od samotných daňových poplatníkov, teda cestujúcich?) je ZVRÁTENOSŤ, žilinská verejná doprava bude od optima navždy ďaleko...
Reakcia na: Juraj #4622:
Je to divne, ale teraz cez prazdniny sa akosi nakopilo vela roboty. Ale pocitam, ze okolo 15.8. by sme to mohli zmaknut. Mali by sme sa ale prisposobit hlavne cezpolnym, Vladimirovi a podobnym, my domaci sa uz nejako zlezieme.
Reakcia na: Jakub #4619:
Vzdy byvaju nahodne javy zriedkave, inak by boli systemom. Keby sa neohranicenych inych preukazok predalo 270 ks do roka ako tych turistickych, tiez by taketo symbolicke gesta mohli byt realizovane. To nie je v pravom tarifnom zmysle prestupny SYSTEM, je to gesto akoby boli napisy ENTER alebo EXIT nad dverami trolejbusov...
Reakcia na: Juraj #4617:
Cize kedy urobime stretnutie, najlepsie u teba ☺ ? Ja to mam k vam len 10 min. rychlej chodze ? .
Pred cca mesiacom tu Valec navrhoval stretnutie, ale nejako sa to tu neujalo, ale teraz by uz snad zaujem bol - diskusia by urcite trvala do noci. A ja som na tu vasu poslednu/prvu nemohol kvoli skole prist.
Reakcia na: galiyosha #4615:
Tak este raz. Doprava je vez komplexna a navonok sa MESTA presov a Zilina zdaju byt rovnake. Ale. Ked si pozries kalkulacny vzorec nakladov na dopravu, mas tam aj odpisy, ktore zatazuju naklady.. Na vedenia, meniarne, dielne a budovy su dlhodobe, niekolko desiatok rokov. V Presove su uz tieto veci odpisane v Ziline este nie. Presov mal moznost sa dostat s celou dopravou do jedneho arealu, Zilina nie, musi platit 2x vratnikov, mat v podstate 2 dispecingy, dvoje dielne, resp. prevadzky, ... viem, ze su to len take male perlicky, ale tych rozdielov je niekedy mozno i menej podstatnych, viac. Vidis to napriklad na Banskej Bystrici. Tiez ako Presov stihla za sociku este vybudovat trolejku za statne a je to rovnake velke mesto - a predsa zas ine. Nechcem ich davat za vzor, ale len trochu mensie mesto je aj Trencin a vacsia je zas Nitra. A aj tam, aj ked su to obe SAD ky, kazda je zas ina. Preto nie vzdy musi platit, ze vzor mame iba jeden a len ten, ktory niekomu vyhovuje.
Teraz ma napadlo - ake zdovodnenie ma vlastne "turisticky" CL v zilinskej MHD? Chapem, ze vzhladom k jeho pouzitelnosti ten dopad na hospodarenie podniku bude zanedbatelny, ale ved je to predsa ukazkovy pricip, ze prava prestupna tarifa (alebo ten odmietany socializmus?) funguje aj pri papierovych CL.
Reakcia na: pete #4614:
Nemam viac sil to dookola pisat. Prestuduj si rozdiel medzi prestupom a prerusenim cesty.
Reakcia na: galiyosha #4611:
OK, rozumiem ti. Tak podme pekne po poriadku.

Tlak na vytvaranie co najviac priamych spojeni urcite nejde od DP. Pre dopravcu by bol najvyhodnejsi system rovnomernej celodennej dopravy siestich hviezdicovych liniek konciacich na aut. nastupisti s pravidelnym hustym intervalom a prestupom. Lenze maloktore mesto je hviezdicove, v maloktorom meste nemaju spicku, v maloktorom meste sa nekazia troleje alebo autobusy, v maloktorom meste... atd. Jednoducho je tu 1000 vzajomne odporujucich poziadaviek a rovnovaha medzi nimi sa neda urobit ani naraz, ani na trvalo, je to jedna sinusovka, kde ma raz navrch neobmedzene cestovne, inokedy zas nastup prednymi dverami. A to medzi tym, to je zivot. To je to, co tu mame dnes. Ani ta rovna siroka dialnica nejde vzdy uplne rovno. Raz treba obist horu, inokedy domcek tvrdohlaveho starceka, ktory v nom chce zomriet.

S nekapitalistickou dopravou suhlasim na 100%, ale co ked si na ministerctvach myslia nieco uplne ine.

Nesuhlasim v tretom bode, cestujuci vzdy, kde sa im to len umozni, budu a zneuzivaju vyhody, ktore su im umoznene, denne to musim riesit. A cim nepravdepodobnejsie, tym viac. Ved co povedat na babicky a deduskov, ktorym das v sedle zlavu uz voci zlavnenemu dochodcovskemu listku v sedle po 9. hodine este o korunu - a oni just chodia o pol deviatej.

Vzdy som hladal veci riesit, ako sa daju. Ved to vidiet aj teraz. Od konca roku uz by konecne mali byt vsetky palubne pocitace SRG 3000 a necakal som ani mesiac, uz teraz, v luli vam pisem, co s prestupom chceme a AKO SA TO DA, nie neda.

Posledna vec, k prieskumom. To sa treba zas zist na klube iMHD u mna a pozriet si podrobne analyzy, ktore maju cca 17 MB a nemozete chciet, aby som to tu napisal par vetami. JE ROZDIEL medzi listkami do prace a este je aj rozdiel, ci ja to do alebo z prace a ci je to v utorok alebo v piatok atd. Suto velke rozdiely, inac by som vas tu uz tolke hodiny /vidim ze nakoniec zbytocne/ nepresviedcal, lebo viem to vsetko exaktne zdokumentovat. Jedna pravda je. Aj to niekoho nezaujima a vidi len ...ale zbytocne...
Reakcia na: Juraj #4613:
Uznas vsak, ze niektore prispevky a "argumenty" v maximalne prozilinskom duchu uz ozaj postradali sudnost...

Verim, ze to nebol tvoj umysel, ale tvoj posledny prispevok vyznel akoby si bol presvedceny, ze dnesni studenti a pod. maju vsetko zadarmo, lahke a pod. Prave naopak, uz neplati, ze po skole si mal nejaku umiestnenku a pracoval si na jednom mieste az do dochodku. Prave teraz je problem sa niekde dostat a vypracovat sa a o to tazsie to maju prave mladi ludia, ktori nezacali svoju karieru za minuleho rezimu, ale ktori si teraz musia svoje miesto vybojovat.

Ale to uz sme dost zaofftopikovali ☺ .
Reakcia na: Juraj #4613:
Ja som Jozefa nechcel uraziť (ak sa tak stalo, ospravedlňujem sa mu), ani som netvrdil, že má niečo spoločné s magistrátom. Ale skutočne som mal niekedy pocit, že sa za každú cenu pokúša obhájiť aj neobhájiteľné.

Re #4609 Juraj: L.A. nechajme stranou, ako je však možné, že v Prešove, ktorý je skutočne so Žilinou maximálne porovnateľný -- ak nie je, zatiaľ nikto neuviedol argumenty prečo je tam situácia iná ako v Žiline -- prestupný systém funguje, predplatné cestovné lístky fungujú, magistrátu to nevadí, cestujúci sú spokojní, tržby rastú, počet prepravených osôb narastá a pomer verejnej dopravy voči individuálnej sa minimálne darí udržať. Neviem, aká presne situácia je v Žiline, ale podľa viacerých príspevkov z tohto fóra usudzujem, že presne opačná.

Inak aj ja sa pripájam k vďake za to, že vôbec si ochotný diskutovať. Chápem, že tu prezentované názory sa Ti zdajú jednostranné a možno aj sú.

Ale žilinský magistrát podľa mňa MUSÍ pochopiť, že verejná doprava NIE JE komerčná služba a NEMÔŽE sa tak voči nej správať. Prvoradou by pre magistrát mala byť služba občanovi. Občan = cestujúci.

Inak nastane presne to, o čom tu písali už viacerí: Tí, čo na to budú mať, sa na MHD zvysoka vy... a presadnú do automobilov, MHD bude jazdiť len tá skupina obyvateľov, ktorá nebude mať inú možnosť, cesty budú stále plnšie, systém verejnej dopravy bude stále upadať a... Dostaneme sa tam, kde bol západ pred niekoľkými desaťročiami. Teraz tam vrážajú obrovské peniaze do zatraktívnenia verejnej dopravy pre občanov a tí na ňu aj tak zvysoka se..., lebo si už zvykli na svoje pohodlné autá.

Prečo namiesto toho, aby sme sa poučili z jeho chýb a snažili sa cestujúcich keď už nie do MHD prilákať, tak ich tam aspoň udržať, robia viaceré mestá presný opak?
Reakcia na: Juraj #4594:
Jakub pisal o prestupnej tarife, nie pseudoprestpnej. Prestupna tarifa sa samozrejme dala spravit aj na SRG2000 a netrebalo za velke peniaze menit system.
Reakcia na: galiyosha #4601:
A teraz jeden drobny nesuhlas. Jozefa poznam osobne sice len asi 3/4 roka, ale mozem ti zarucit, ze s magistratom nema nic spolocneho. Jeho nazory su ovplyvnene len jedinym: Vekom. Ma dvakrat viac ako vacsina tu prispievajucich, musel v tazkych podmnienkach vychovat novu generaciu vasich rovesnikov v dobe po revolucii, ked tu uz naplno zuril kapitalizmus a nikto mu nedal nic zadarmo ako to tu vacsina z vas chce, ma robotu, kde ma obrovsku zodpovednost a za podobne socialisticko-socialno-ludomilne teoretizovania by si na pracovisku nestihol ani kvety popolievat a uz by bol prec.

Nevytykam ani ostatnym zas ich mladost. Tiez som preskakal niekolko zurivych obdobi boja o spravodlivost, ale aj ked mi toto vytriezvenie trvalo tiez dost dlho, aspon som sa snazil vzdelanim dohanat vtedajsich starych paprdov a argumentovat nie poznamkami o ZV, ale grafmi, cislami, korunami, spotrebou, vozokilometrami, prepravnymi prudmi atd atd.

Asi je dnes ina doba... ale nakoniec to tak vzdy bolo a asi musi byt - mladi nikdy nechapali starsich az do doby, kym im nepribudli rodina, deti, zodpovednost a skusenosti.
Reakcia na: Juraj #4609:
A to kto povedal, že ho s takýmito dôvodmi vyhnali? Slota hovoril na rínku?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.