Reakcia na: galiyosha #4601:
A teraz jeden drobny nesuhlas. Jozefa poznam osobne sice len asi 3/4 roka, ale mozem ti zarucit, ze s magistratom nema nic spolocneho. Jeho nazory su ovplyvnene len jedinym: Vekom. Ma dvakrat viac ako vacsina tu prispievajucich, musel v tazkych podmnienkach vychovat novu generaciu vasich rovesnikov v dobe po revolucii, ked tu uz naplno zuril kapitalizmus a nikto mu nedal nic zadarmo ako to tu vacsina z vas chce, ma robotu, kde ma obrovsku zodpovednost a za podobne socialisticko-socialno-ludomilne teoretizovania by si na pracovisku nestihol ani kvety popolievat a uz by bol prec.Nevytykam ani ostatnym zas ich mladost. Tiez som preskakal niekolko zurivych obdobi boja o spravodlivost, ale aj ked mi toto vytriezvenie trvalo tiez dost dlho, aspon som sa snazil vzdelanim dohanat vtedajsich starych paprdov a argumentovat nie poznamkami o ZV, ale grafmi, cislami, korunami, spotrebou, vozokilometrami, prepravnymi prudmi atd atd.
Asi je dnes ina doba... ale nakoniec to tak vzdy bolo a asi musi byt - mladi nikdy nechapali starsich az do doby, kym im nepribudli rodina, deti, zodpovednost a skusenosti.

galiyosha
Re #4504 Juraj: ...no moje nadšenie bolo asi predsalen trochu predčasné.
Ako už napísali viacerí, vskutku nevidím žiaden problém v tom, aby sa tarifnými podmienkami stanovil za určujúci čas uvedený na CP. Pri uvádzaní jazdnej doby v minútach od _aktuálnej_ zástavky (tj nie od konečnej) pri trase linky to pre cestujúceho nebude o nič náročnejší úkon, než si v hlave prejsť, koľko zástavok chce precestovať.
Re #4509 Juraj: V Hannoveri ale narozdiel od Žiliny fungujú "vsjo rano socialistické mesačníky" #4507), rovnako ako v drvivej väčšine ostatného západného sveta, čo si si pri svojich cestách určite taktiež všimol.
Tamojšie mestá už pochopili, že mestská verejná doprava nie je o kalkulovaní voči zákazníkom, ale o snahe udržať pomer verejnej dopravy voči tej individuálnej aspoň trochu priaznivý. To bude zachvíľu veľmi veľký problém aj v Žiline. Pokiaľ sa bude naďalej v otázkach tarify inšpirovať pseudo-MHD miest ako je Banská Bystrica, môže sa tešiť na výrazný odliv cestujúcich, ktorí sa už do MHD nikdy, ale nikdy nevrátia.
Ja osobne si dlhé roky kupujem predplatný cestovný lístok v Bratislave a v tejto činnosti pokračujem aj v súčasnosti napriek tomu, že v niektorých obdobiach nejazdím MHD natoľko, aby sa mi predplatný lístok oproti jednorazovým reálne oplatil. Napriek tomu si ho kupujem, lebo mi poskytuje ten komfort jazdiť MHD kedy chcem a ako chcem.
Akonáhle by DPB zaviedol podobný tarifný systém, ako je v Žiline, MHD by som prestal jazdiť úplne. Ak si mám platiť presne toľko, koľko preveziem, rovnako dobre si môžem financovať individuálny automobil.
Žilina tak MHD pripravuje o pomerne výrazný motivačný faktor, ktorý by k systému mohol prilákať veľké množstvo cestujúcich inak využívajúcich individuálnu dopravu.
Osobne ma však na Žiline zaráža jedna vec, a síce oddanosť väčšiny Žilinčanov myšlienkam ich magistrátu. Napríklad čo sa tarify MHD týka, nielen, že niektorí nevidia zjavnú nevýhodnosť systému voči nim, ešte budú do krvi, hoc častokrát bez reálnych argumentov, "cezpoľného" presviedčať o tom, ako je ich systém výhodnejší (zdravíme Jozefa).