Ak môžem trochu skúsiť načrtnúť smer možného, pripomenul by som situáciu z Nitry. V období rokov 2004-2005 tamojší dopravca MHD zabezpečoval tzv. "hokejové spoje". Osobitne označené autobusy zvážali na stretnutia a po jeho skončení aj späť.
Je treba priznať, že najprv sa začínalo s dvoma linkami (a teda dvoma pármi spojov), neskôr ostala len polovica. Ale boli to kĺbové vozy a plné veru boli.
Spoje boli zabezpečené tak, aby ich vykonávaním neboli zaťažené zálohy. Hľadali sa vhodné turnusy, ktoré v tom čase končili a do limitu bezpečnostnej prestávky ešte mohli nejaké to kolo vykonať. A našli sa. Pri návoze to boli nejaké končiace "DS-ky" (delené), odvoz zabezpečovali vozy skoršie končiacich celodenných liniek. Odvozy mali čas odchodu stanovený ako najskorší možný a v prípade potreby čakali.
Nejako som si nezapamätal (a nechce sa mi teraz hľadať) čas, kedy končí ten futbal v Žiline. Pokiaľ je to po 20. hodine, kedy už trolejbusy prechádzajú na obmedzený interval, možno by nebol problém nájsť jeden-dva trolejbusy, ktoré by bolo možné operatívne pristaviť pre zvládnutie náporov.
Z veľkej časti tu ide ešte o politiku. V prvom rade Mesto musí o tajeto preprave vedieť a s jej vykonávaním súhlasiť. V Nitre to zrejme problém nebol, nakoľko sa skutočne pristavené vozy naplnili. Na spojoch pochopiteľne platila bežná tarifa MHD, pri odvozoch sa trošku ochota cestujúcich zaplatiť zvyšovala nastupovaním len prednými dverami okolo vodiča.
Ja si nemyslím, že DPMŽ je povinný sledovať zoznam všetkých podujatí v meste a ihneď na vlastnú päsť reagovať. Ale niekedy by možno stačil malý impulz (smerom k organizátorovi alebo príslušnému odboru MsÚ) a vzájomná komunikácia by sa mohla rozvinúť do uspokojivej miery (termíny podujatí, odhadované počty návštevníkov, propagácia spojenia).
V piatok 29.9. mám v BA program do 16:00, takže pôjdem zrejme Gerlachom s príchodom 19:31 do Žiliny, takže do kravy by som trojkou dorazil cca o 20. hodine ? a čo takto sobota?
A ja som hneď prvý týždeň od 2.10. - 6.10.2006 v Bratislave. Ale v piatok by to mohlo byť, myslím si že ani ty tam nebudeš do večera. Nesmieme zabudnúť ani na Valca, ktorý už koncom septembra príde do Žiliny. Zatiaľ si ešte užíva prázdniny.
Aj ja som tu, čítam, že sa dnes diskusia dobre rozbehla, do kravy by som zašiel, aj to CD by ma zaujímalo, ale od 25. do 29. septembra budem v BA ? čo tak to dať na začiatok októbra?
... s otazkou ako tam tie kĺbove trolejbusy alebo autobusy pouzit ked sa pouzivaju cez vikend solo trolejbusy?
Nie je umenie písať hlava-nehlava malo by sa, mohlo by sa, bolo by treba, ale treba aj rozmýšľať. Môžeš hľadať riešenie. ? ?
Vidim ze nielen ja ale aj mnohi z nas sa dokazu ist zabavit aj do kravy.Nemyslim to tak ze tam chodite casto ale predsa.
Co sa tyka zabezpecenia odvozu cestujucich po zapase kulturnym spôsobom domov je tema ktoru som len tak nadhodil a vidim ze sa niekto chytil.
Co je riesenie.Jedna strana tvrdi "nemame povinnost sa tym zaoberat kedy a kto skym hra a kolko ludi bude na podujati"a druha strana "Bolo by dobre keby sa to zabezpecilo tak aby to cestovanie bolo kulturne a nie obrazne povedane sedenie na hlavach".
Myslim ze situacia v tom danom spoji ,bud linky 3,13,4,14 ,nie je az taka kriticka pokial nepride solo trolejbus.Vtedy by ludia sedeli aj na streche.Zaplatou ktora by drzala by bolo zabezpecenie klboveho trolejbusu pripadne Karosy B961E ktoru vydavame bezne na trolejbusovych linkach v danom case(čize po podujati).Vtedy si mylsim ze L3 alebo L13 by boli postacujuce na naval fanusikov z podujatia smerom na Solinky.Rovnako to je myslene aj pre L4 a L14 smerom na Vlcince.No co z otazkou ako tam tie klbove trolejbusy alebo autobusy pouzit ked sa pouzivaju cez vikend solo trolejbusy?
Ja teraz v praci robim dost zlozite spisy, takze doma sa uz vyhybam akejkolvek intelektualnej cinnosti a namahavemu citaniu ? .
Ale do tej drevenej kravy by som dosiel, len nie ze to zase bude avizovane hodinu predtym, lebo teraz uz nie som taky flexibilny ako za studentskych cias.
Samozrejme, že som to nemyslel tak, že by DPMŽ musel byť stále v strehu a nič iné nerobiť, len sledovať kde je aké kultúrne alebo športové podujatie. Ale z palubných počítačov by sa malo dať zistiť (alebo sa mýlim?), že približne každú druhú sobotu v rovnakom čase býva zvýšený nápor cestujúcich a podľa toho sa prispôsobiť. Ale na druhej strane je pravda, že často to nebýva spravidla každá druhá sobota, a tiež beriem, že DPMŽ nemusí mať ani najmenší dôvod zisťovať si kto kedy s kým hrá. Logicky, by mali mať záujem o zlepšenie dopravy organizátori podujatí, no očividne ho nemajú. Ale ľudia, čo sa v sobotu večer do spoja nezmestia, nebudú nadávať na organizátorov, že nezabezpečili dopravu, ale, ako to už býva, na dopravný podnik, že sa nezmestia.
Siedmeho, stvrtok:
- Aktualne problemy pripravy I.etapy nosneho systemu MHD v BA, Ing.Kolada, 1.nam.prim.BA /budme po desatrociach snenia o metre konecne realisti, nosny el.syst.do Petrzalky/
- Rozvoj MHD v meste KE, Ing.Knapik primator, predniesol nam.prim.
-Legislativne zabezpecenie financovania vykonov vo verejnom zaujme vo vybranych krajinach EU a SR, Ing.Margetakova VUD /pekny prehlad zakonov z A, D, F/
- Kalkulacia ekonomicky opravnenych nakladov v MHD, Prof.Gnap, ZU
- Dopravna obsluznost obci a vyssich uzemnych celkov, Prof.Surovec ZU
- Strategia a moznosti riesenia osobnej zeleznicnej dopravy v SR v najblizsich rokoch, Ing Gallo, ZSSK
- Sucasny stav ver.osob.hr.dopravy v mestach CR a jej financovanie, Ing.Kulich, riad.DP HK a predseda Zdruzenia DP v CR
- Zamery UITP - EuroTeamu v oblastiach rozvoja ver.os.dopravy, C.Dellis, Belgicko
-uz sa mi nechce vsetko pisat...., sorry.
Napis adresu, 1 CDcko na priatela dopravy vzdy "oferujeme". Treti uz je Vladimir, urcite bude mat zaujem Jozef a Jakub. Alebo usetrime postovne a prezenieme ho cez ladviny opat v Drevenej Krave? Ale az pobuduci tyzden, zajtra som v Trnave v skole a potom mam tyzden plny...
určite ma zaujímajú tie prednášky a aj závery. Rovnako som sa chcel chystať na konferenciu do BA, ale 3,5 tis. je už priveľa na to, aby som si "odskočil" na konferenciu... To mi už neuhradí ani zamestnávateľ (zaoberá sa iným sortimentom) a ani združenie Inteigentné dopravné systémy Slovensko. Škoda, rád by som si vypočul tvoju prednášku.... ?
Vies co, mozno uplne nevychovavaju /mozno trochu opravia, usmernia/, ale urcite testuju. Dnes najradsej kazda firma "kupuje" hotoveho cloveka, najradsej s rokmi praxe. A kedze to nejde, buducich potencionalnych zaujemcov si "testuje". Robi sa to bud u vysokoskolakov pri diplomovej praci /ako sa vyjadruje, aky ma sice bez praxe ale odborny pohlad na vec, ako si vie veci aspon nahrubo trochu spocitat, ako dokaze rozlisit podstatne od nepodstatneho atd. - dvaja taki uz v DP pracuju - a k mimoriadnej spokojnosti/, bud u dtredoskolakov pri odbornej praxi /kde tiez hodne mladych a niekedy aj sikovnych ludi pride - a hned vidiet, ze sice nema prax, ale neberie to ako povinnost, ale o vsetko sa zaujima/ a potom z prezentacie mladeho buduceho odbornika. Bud z clankov v novinach alebo v takychto odbornych diskusnych forach na internete. Kazda rozumna veta - zvlast odborne a podlozdene kriticka - je perlickou v buducej mozaike vizitky nadejneho dopravaka.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Juraj