Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Miro #8991:
Ja som zas videl na l. 13 autobusy 111, 112 a 113 a potom sa 111-ka asi pokazila a namiesto nej jazdila buď 106 alebo 109 (číslo som nevidel, ale je to tá, čo sa jej zle otvárajú posledné dvere). Z nových B961 šla tuším len jedna a to na linke 3.
Dnes bolo zdemontované trakčné vedenie na konci Hurbanovej a začiatku Kálova, pri OD Tesco, vrátane trakčných stožiarov s vonkajším osvetlením. V uvedenom úseku trate sú už osadené nové trakčné stožiare, na ktoré sa budú zajtra montovať prevesy. Demontážne a montážne práce vykonávali zamestnanci spoločnosti ELZA spolu so zamestnancami DPMŽ. Bolo tam viacero mechanizmov od ELZY a dve montážne autá s plošinami od uvedených spoločností. Počas celodennej výluky premávali v meste len autobusy, na L13 kĺbové - B 741 a jedna nová B 961. Práce boli vykonávané v sťažených podmienkach za plnej cestnej premávky. V popoludňajších hodinách vedľa podzemných garáži stálo dlhé nákladné auto s s materiálom pre garáže, a tým bola doprava v tomto úseku úplne zablokovaná. Po príchode autobusov k uvedenému úseku, museli zamestnanci DPMŽ prácu prerušovať, s montážnym autom vycúvať, aby umožnili prejazd autobusov.

V uvedenom priestore Žilinská parkovacia spoločnosť buduje ojedinelý projekt, podzemné trojpodlažné záchytné parkovisko s 350 parkovacími miestami. Táto investícia si vynútila výstavbu budúcej križovatky s vjazdom do garáži, rozšírenie komunikácie, a tým aj prestavbu trakčného vedenia v tomto priestore.

Podzemné parkovisko je už pred dokončením. Pôvodnú vyhĺbenú jamu, vedľa ktorej je Hurbanova ulica s trolejbusovým vedením, si môžete pozrieť na stránke:
http://zilina-gallery.ic.cz/gallery/picture.php?cat=99&image_id=1046

a práce na úprave trolejbusového vedenia (v pozadí vidieť už nové trakčné stožiare):
http://zilina-gallery.ic.cz/gallery/picture.php?cat=104&image_id=2380
jasne pani..Tento trolejbus je môj najoblubenejsi a mam k nemu osobity vztah od vtedy ako sem dorazil.Teraz je na GO a tesim sa ked pride..NO 230tka neni pekne urobena..mam nejake vyhrady aspon co sa tyka vzhladu..po technickej stranke neviem..to zistime casom..
Reakcia na: marek231 #8993:
Vitaj na stránke, tak na tomto by si si chcel zajazdiť?
http://zilina-gallery.ic.cz/gallery/picture.php?cat=200&image_id=2166
Reakcia na: marek231 #8993:
Vitaj, tesime sa.
Reakcia na: Miro #8991:
Mala by prebiehať trojdňová napäťová výluka. Na všetkých linkách premávajú autobusy a pracuje sa aj na iných miestach.
Cawte pani..tak po dlhom case som sa rozhodol sem napisat.Mam dost info o MHD Zilina a venujem sa jej od malicka.Studoval som vo Zvolene na Dopravnej a bavilo ma to.Moj sen je prejst si linku tri za volantom trolejbusu c.231 a niekedy odbsadit miesto dispecera..Dufam ze sa tu tiez nieco nove dozviem a aj vam nieco zaujimave poviem..
Dnes na Hurbanovej za Tescom vrchári prehadzujú troleje na nové stĺpy. Na TB linkách jazdia autobusy, napr. na L6 som videl známu rošerácky rekonštruovanú Karosu č.58.
Reakcia na: Vlado #8988:
Náhodne sa s nikým na ulici nestretneš, ale len pri nejakej udalosti, napr. otvorenie trolejbusovej trate. To sa však nechystá a na stretnutí si ešte nebol. Ak sa nemýlim, tak v tomto školskom roku by si mal maturovať, čiže tiež nebudeš mať asi čas.
Reakcia na: Juraj #8983:
Takze ty mas opravnenie na autobusy? A aj si to niekedy vyuzil? ?
Inak Juraj, ked sa nahodou stretneme, tak Ti mam tykat ci vykat?
Takze, Juraj - byvam na Vlcincoch, pridem na zastavku Zel. stanica na strane sudu. Zistim ze najblizsia 14 mi ide za x minut. Tak cakam, cakam, a medzi tym mi z opacnej strany ubzikne 4, o ktorej som nevedel ze ide a bol by som nou doma skor. Dobehnut logicky uz nestihnem. A prave na toto narazam. Treba nalepit CP na jednu stranu(sudu) s odchodmi niektorych liniek aj s opacnej strany(stanice), aby sa clovek vedel zariadit podla toho, odkial mu ide skor na dane sidlisko. A to nie len na stanici, ale aj Hurbanovej a policii. I ked lepsie by to bolo vypisat rovno na tu tabulu...
Reakcia na: TeBeCe #8974:
A prečo požadujú na električku Bčko? Veď vodič električky vôbec nemusí mať normálny vodičák, ale preukaz vodiča dráhového vozidla (alebo tak nejako sa to volá).
Reakcia na: Juraj #8983:
Tak to potom nie je pre mňa ?
Reakcia na: Juraj #8983:
Nuž tak výnimku na vodičák B si naozaj nepamätám. V ktorých rokoch to bolo? Keď som sa v 1984 prvýkrát zaujímal o brigádnickú prácu vodiča v DPB, tak mi najprv sľúbili, že mi umožnia spraviť si "C" a drátlolezný kurz za podnikové penaze za záväzok zotrvať 2 roky vo VPP, ale nakoniec povedali, že brigádnikovi ee a išiel som na električky, kde som aj osem rokov zotrval. "C" + trolejkurz som si potom spravil už ako kmeňový zamestnanec, keď som odišiel z VŠ a ostal som jazdiť kmeňovo na električkách a brigádnicky na trolejbusoch a o pol roka som si HPP a VPČ prehodil.
Reakcia na: Miro #8971:
Mas pravdu, ale to bolo za socializmu, kedy bol nedostatok pracovnych sil". Vtedy bola udelena Ministerstvom vnutra Spravou pre dopravu /tak sa vtedy volalo "ministerstvo dopravy na Slovensku, vsak S499.1023?/ VYNIMKA aj na vodicak B, co v hojnom pocte vyuzivali aj zeny.

Teraz je sice okolo 10-15% "nezamestnanych", ale vodici su bud v Taliansku na kamionoch alebo v Anglicku a Irsku. Nedostatok pracovnych sil /vodicov/ je podla mna este vacsi ako vtedy. A mozna pomoc zien sa javi este dolezitejsia ako kedysi. Ved zeny dnes tvoria nemale percento vodiciek v EU ako v MHd, tak aj v zajazdovej doprave!

Urady prace robia namatkovo /S499.1023 - prepac za bohemizmus/ kontroly v podnikoch, ci nie je vykonavana diskriminacia zien, nielen ale AJ preto davame inzeraty, ze prijmeme vodicov a VODICKY MHD.

Situacia je komplikovanejsia v tom, ze kedysi vojaci takmer kazdemu chlapovi-vojakovi umoznovali za par korun si urobit C-cko/ aj ja som jeden z nich/, kde bol po 2 rokoch uz len formalny krocik /dolozenie "praxe"/ k D-cku /aj tu som, kedze nemam "modru knizku"-to asi mladsim nic nehovori- prikladom/. A v r. cca 1995 ministerstvo dopravy zrusilo tuto vynimku.

Otazka je, ze je to sice dolezite, ale ci je to naozaj problemom alebo podnetom pre zeny od varechy a hrncov na podpore mat svoju zmysluplnu pracu. Len v ramci priatelskej diskusie pri roznych prilezitostiach som nadobudol dojem, ze strach z troleji a pravidelna na minutu precizna pracovna doba prevazi ponizenie od varechy a hrncov. Pre svoju objektivitu musim napisat, ze si zeny ako vodicky VYSOKO VAZIM pre ich opatrnost a sofersku preciznost!!!
Reakcia na: Mongolec #8981:
Nakladiak bez privesu. Je tam este subkategoria C1, co je nakladiak bez privesu do 7,5 tony.
Reakcia na: irizar #8980:
Dík. A osobitne Céčko potom čo znamená. Menšie kamióny?
Reakcia na: Mongolec #8976:
Decko su autobusy, kamiony su C+E. Inak kedysi si na D musel mat minimalne dva roky praxe s nakladiakom, dnes si ho mozes urobit priamo ako rozsirenie B-cka. Inac ja osobne neviem, ci je dobry napad pustit za volant autobusu hocikoho bez praxe s vacsim vozidlom.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.