Priatelia, so záujmom čítam túto diskusiu o NKTD (niekto tu v ktoromsi príspevku použil skratku NKVD, dúfam, že len omylom) a stále viac oceňujem, že na používanie MHD nie som odkázaný.
Niekto z diskutujúcich tu pred časom napísal, že mu žilinská MHD pripomína hranie sa modelárov v mierke 1:1 - myslím, že to je presná charakteristika. Mne to totiž všetko pripadá ako taký hurá systém - niekoho niečo napadne, čo keby sme to urobili tak a tak, vyskúšame, čo to urobí.
V polovici roka 2004 boli prepojené sídliská Solinky a Vlčince najkratšou cestou a potom sa začalo skúšať. Bolo vytvorených veľa okružných liniek. Teraz sa prišlo na to, že to nie je najvhodnejšie riešenie. Tak skúsime úplný opak - čo najmenej a najkratších liniek. A uvidíme, čo to urobí.
Boli zakúpené nízkopodlažné autobusy. A zase sa nevedelo, čo s nimi. Jazdia na L21 a L22, kde sa ich výhody takmer neprejavia. NP vozidlá sa podľa mňa prejavia najlepšie tam, kde je veľká frekvencia nastupujúcich a vystupujúcich, čiže v meste, nie v okrajových častiach. Namiesto NP autobusov by teda bolo vhodnejšie kúpiť NP trolejbusy alebo keď už máme NP autobusy, tak ich dať na L2, ktorá najviac behá po meste.
Toľko názor žilinčana, ktorý fandí MHD, ale používa ju len sporadicky.
Niekto z diskutujúcich tu pred časom napísal, že mu žilinská MHD pripomína hranie sa modelárov v mierke 1:1 - myslím, že to je presná charakteristika. Mne to totiž všetko pripadá ako taký hurá systém - niekoho niečo napadne, čo keby sme to urobili tak a tak, vyskúšame, čo to urobí.
V polovici roka 2004 boli prepojené sídliská Solinky a Vlčince najkratšou cestou a potom sa začalo skúšať. Bolo vytvorených veľa okružných liniek. Teraz sa prišlo na to, že to nie je najvhodnejšie riešenie. Tak skúsime úplný opak - čo najmenej a najkratších liniek. A uvidíme, čo to urobí.
Boli zakúpené nízkopodlažné autobusy. A zase sa nevedelo, čo s nimi. Jazdia na L21 a L22, kde sa ich výhody takmer neprejavia. NP vozidlá sa podľa mňa prejavia najlepšie tam, kde je veľká frekvencia nastupujúcich a vystupujúcich, čiže v meste, nie v okrajových častiach. Namiesto NP autobusov by teda bolo vhodnejšie kúpiť NP trolejbusy alebo keď už máme NP autobusy, tak ich dať na L2, ktorá najviac behá po meste.
Toľko názor žilinčana, ktorý fandí MHD, ale používa ju len sporadicky.
skarpo
- L14 obsluhuje aj zastávku Sv. Cyrila a Metoda ? . Takže pravdepodobne to len zabudli zakresliť do schémy.
- informácia o intervale uvádza, že je zavedený pravidelný interval zo sídlisk v špičke 5 minút, v sedle 10 minút, z Hájika v sedle 15 minút. Z tejto informácie nie je jasné, či sa jedná o interval na jednotlivých linkách, alebo celkový preložený interval. Skôr asi tá druhá možnosť. V tom prípade ma sklamal Hájik v sedle - pri troch linkách výsledný interval 15 minút mi vychádza interval na 1 linke 45 minút ! Alebo niektorá z liniek na Hájik nebude v sedle premávať...
- budú upravené odchody spojov na linkách 24 a 31. Bohužiaľ o L26 ani zmienka ? .
- L2 bude upravená, posilnené celodenné spojenie na trase Bytčica-Hliny-nemocnica. To akože zase nepočítajú s Vlčincami
- L29 má upravenú trasu k DPMŽ, ako tu už bolo spomenuté. Novinkou je, že spoje, ktoré nezachádzali až na konečnú Budatín-Dolná budú z Hurbanovej potiahnuté k žst. Neviem, či to je najrozumnejšie vetviť linku na dve ramená. ? Uvidíme...