Som rodený Žilinčan (42 rokov). Dovolím si napísať môj názor: Celý tento problém s prestupnou tarifou vznikol preto (Pre čo iné?), že nie je dosť peňazí, a treba ich nejako šikovne vytiahnuť od cestujúcich. Prípadne im ešte treba prezentovať, že je to pre nich výhodné. Aj sedliacky rozum však pochopí, že je to jednoznačne pre cestujúcich nevýhodné nielen finančne, ale aj komfortom cestovania (teda po všetkých stránkach). Kladiem si otázku, kde je príčina tohto deficitu, ktorý treba sanovať takým drastickým zvýšením cestovného za súčasného zníženia kvality cestovania? Skúsim si odpovedať: Elektrina, na ktorú trolejbusy jazdia, tak drasticky nezdražela. Nafta síce áno, ale autobusov jazdí málo, a predpokladám, že tá sa na nákladoch až tak veľmi nepodieľa. Automobilový park nie je neajký zastaralý, žeby sa musel akútne obmeniť. Predpokladám, že mzdy pracovníkov DPMŽ, ani ich počet, nezaznamenali taký búrlivý vzostup. Vychádza mi jediné: Znižuje sa počet cestujúcich, a tak ubúda tých, ktorí to celé majú utiahnuť. Nejaká zle nastavená podmienka vyháňa ľudí z MHD. Je na odborníkoch z DPMŽ, aby zistili, čo to je, a niečo s tým urobili. Mám však veľmi silný pocit, že táto diskutovaná zmena len vyženie ďalších. Uvedomuje si to niekto? Na odľahčenie otázka: Aká bude tarifa pre posledného človeka cestujúceho žilinskou MHD?
Kami
Je mozne pospajat niektore radialne systemove linky do diametralnych a "usetreny" pocet liniek venovat aj na nejaku nesystemovu ktora bude so slabsim intervalom nahradzat potrebne, ale zrusene vztahy? Nieco ako Petrzalska 99, alebo 88.
Lebo ak je sucasny stav neunosny a systemove cisto radialne linky prinasaju problemy, nie je mozne ponuknut nieco menej systemove, ale eliminujuce chyby cisto systemoveho navrhu?