Reakcia na: Jozef #5930:
Ja by som to povedal tak priamo a možno až sprosto - cestujúceho, ktorého vo vozidle už máme, nemusíme lákať do vozidla. Teda ho môžeme aj proti jeho vôli trochu pokrútiť po meste. Ale som presvedčený, že pri nastupovaní platí prísna logika tradície a kto raz na svojom nástupišti spoj nenájde, bude veľmi kričať. Ak si mám vybrať, či cestujúceho z Vlčiniec pokrútiť po meste alebo ho učiť nastupovať domov smerom od Vlčiniec, jednoznačne volím prvú možnosť. Považujem za krajne nešťastné, aby L4 jazdila v protismere hodinových ručičiek a tým pádom sa na Vlčince nastupovalo pri stanice ako doposiaľ na Hájik. Toto by cestujúci nikdy nepochopili. Riskoval by si preplnené trolejbusy na Vlčince, ktoré stoja v "prirodzenom smere" a poloprázdne trolejbusy, ktoré stoja v smere "neprirodzenom". Taktiež už Valec naznačil, že ak sa budú linky z jedného sídliska točiť vzájomne protismerne, takmer s úplnou istotu Ti vznikne bod, kde sa stretnú a teda bod, kde raz za čas prídu dva trolejbusy naraz a potom zas dlho nič.
Valec
L3 by preto mala jazdiť proti smeru hodinových ručičiek (dlhý zvyk).
L4 po smere hodinových ručičiek, v smere na Vlčince zostáva nástup na pôvodných zastávkach. Pri ceste na aut. st. a žel. st. by som umožnil prestup na Predmestskej vhodným načasovaním CP autobusových liniek.
L13 ako L3 z dôvodu rovnakých nástupných zastávok v centre.
L14 ako L4 z dôvodu rovnakých nástupných zastávok v centre, od nemocnice chodieva veľa ľudí na Štúrovo nám, na ŽST sa dostanú rýchlo L6.
L 16 ako L3, zabezpečuje spojenie Závodie - Štúrovo nám.
Prepojenie sídlisk:
VL-SO priamo L13
VL-HA prestup na hrane na L6
SO-HA prestup na hrane kdekoľvek v centre na L6/16.
Ešte ohľadne liniek 6 a 16. Ako bolo spomenuté, linka 6 nebude mať interval polovicu z 6/10 a tak by som sa priklonil k nasledujúcemu buď 18/20 posilenie v špičke a sedle ako náhrada za doterajšie linky 6 a 8 alebo aspoň celodenne 30 min. Všetko je to násobok uvedeného intervalu.
Re #5921 Jozef: Ak budeš smerovať linky so spoločným cieľom (Vlčince, Solinky) po okruhu protismerne, môže sa napríklad stať, že zo Štúrovho nám. pôjdu obe v rovnaký čas a potom 10 (20) minút nič.
Neviem kto to tu spomenul, že krátke vozy by mali ísť na Hájik, ale to hádam nemyslel vážne. Sídlisko Hájik sa každým dňom rozrastá a to, že sa po dvoch rokoch (Koľko bytov sa odvtedy odovzdalo?) zlepší intrval z cca 7,5 minúty na 6 nie je dôvodom na znižovanie kapacity vozidiel. Prinajhoršom sa nejaký ten čas nebudú musieť ľudia tak strašne tlačiť. O sedle nehovorím, tam si v 10 minútovke sólo vozy dokážem prestaviť.