Reakcia na: Jakub #4689:
V tomto pripade vobec nejde o princip spravodlivosti, ale o princip nezatazovat extremne neumerne cestujuceho. Tak ako je nutne aspon nahrubo rozlisit cenu medzi malym a velkym jogurtom, aj v doprave je aspon nahrubo rozlisene cestovne do 5 a nad 5 zastavok.Je samozrejme, ze sa to da aj presne a uplne spravodlivo.
1/ Nastupom prednymi dverami a predajom listkov ako na SAD presne podla km alebo zastavok, ale uznas, ze toto nie je to prave orechove.
2/ Oznacenim cipovej karty nielen pri nastupe, ale aj vystupe z vozidla, kde elektronika presne odpocita pocet zastavok /system check-in-check-out/. Ale kedze uz jedno oznacovanie karty sa niekomu zda zbytocna buzeracia, k tomuto zatial nikto u nas nepristupil.
Takze ide o KOMPROMIS. A ako pri kazdom kompromise, vzdy ide o ciastocny ustupok jednej aj druhej strany. Zo strany DPMZ tu ide, ze nemame uplne presne zaplatenu prepravu podla zastavok alebo vzdialenosti, co strany cestujuceho zas o nutnost oznacovat kartu, ale podstatne jednoduchsiu iba 2 pasmovu tarifu.
Juraj
Samozrejme, raz nastane chvila, ze uz budu vsetky vozidla vybavene celnymi aj zadnymi elektronickymi tabulami a potom bude treba rozhodnut, co dalej. Uz su vyvinute aj bocne obojstranne tabule, kde je mozne nielen z vonkajsej, ale aj z vnutornej strany zobrazit informacie presne rovnakym sposobom ako dnes na foliach na HPS doskach, ale maju este svoje muchy a du este drahe. Ale casom sa to urcite zlepsi a aj bocne tabule budu postupne v Ziline elektronicke.