Keď sa pohne vozidlo zo zastávky, tak hlásenie oznámi ďalšiu zastávku. Túto zastávku zopakuje pri zastavení vozidla, niekedy tesne pred zastavením. Pre cestujúcich s krátkou pamäťou, prípadne pre mimožilinských, ktorým názvy zastávok nič nehovoria, môžu zastávky sledovať vo vozidle, kde sú namontované plastové tabule. Aj zastávkový prístrešok má veľkými písmenami napísaný názov zastávky, viditeľný z pravej strany vozidla. Prešiel som niektoré štáty z tzv. vychýrenej pätnástky a v zrovnateľných mestách ako bola Žilina nebolo ani náznaku o nejakej hlasovej službe v MHD.
Vladimír
Vyhlásenie zastávky 2 min. pred zastavením je dosť zriedkavé. V zásade ale možno povedať, že:
1. keďže ide len o prejdenú vzdialenosť, nezohľadňuje sa napríklad svetelná signalizácia a pod. Takže môže sa stať, že v trolejbuse sa pár metrov pred zastávkou vyhlási zastávka, ale medzitým ešte trolejbus zastaví na červenú. Potom je skutočne čas medzi vyhlásením a skutočným otvorením dverí dlhší.
2. Tolerancia areálu zastávky sa predlžuje priamo úmerne s medzizastávkovou vzdialenosťou. Takže ak sú zastávky blízko seba, zastávky sa vyhlasujú neskôr ako v prípade ak sú zastávky od seba ďalej. Takže ak si šiel niekde od Hôreckej na Mateja Bela, mohla byť zastávka vyhlásená v značnom predstihu.
Výpravu tu nikto nepíše. Jednak preto, že to (našťastie) asi nikoho nezaujíma, a jednak preto, že v Žiline je trvalé vypravenie vozidiel. V drvivej väčšine prípadov vozy jazdia stále na svojich určených linkách.