Reakcia na: Miro #2866:
Nebol tam ani dostatočný časový priestor ohľadom MHD, lebo bolo veľké množstvo iných tém. Diskusia sa uberala k problematickým témam. Znovuobnovenie DPMŽ, vybudovanie trolejbusovej dopravy a celého dopravného systému MHD bol zo strany odbornej verejnosti bez pripomienok.
Ten južný privádzač je pozastavený, teda nie je možné budovať trolejbusovú dopravu do Bytčice. Od Soliniek by mala byť vedená trolejbusová trať ponad privádzač, čiže pokiaľ toto nie je vybudované, tak ani trolejbusová trať sa nemôže budovať. Okrem toho musia byť vybudované aj križovatky s privádzačom pri Váhostave. Predpokladám, že by sa mal zatrolejovať krátky úsek na Nový cintorín, výhľadovo sa spomínalo do Bánovej a malo by sa asi začať smerom na sever na Športovú ulicu a pokračovať neskoršie do Považského Chlmca. Týmto smerom je už privádzač vybudovaný. Za všetkým sú však peniaze a tie budú potrebné aj na obnovu vozidlového parku. Bližšie by nám o budúcnosti mohol povedať riaditeľ DP.
Miloš
Poradenská spoločnosť pre výstavbu diaľnic odporučila vláde znížiť náklady na výstavbu D1 Žilina-Ružomberok o 8-10 % použitím "jednoduchších a lacnejších" technických riešení. Tu asi niekde budú tie paškvily. Asi sa dočkáme namiesto diaľnice "štvorprúdoviek" cez mestá a návrhovou rýchlosťou 60 km/h, ostrými zákrutami bez odstavných pruhov a bez odpočívadiel. Projektanti (tí zaplatení) už niekoľko rokov pracujú na "skracovaní" tunelov Ovčiarsko, Žilina, Korbelka, takže nakoniec sa dočkáme toho, že tie tunely budú úplne vypustené. Nechcem byť xenofóbny, ale možno až sem siaha vplyv lobistických skupín (BB, mimovládne organizácie atď) a "bystrická" vízia diaľničnej siete. V poslednom čase sa začína okrem tunela cez Donovaly zase rozprávať o novom prepojení BB-Prievidza s tunelom pod Kremnické vrchy, či tuneli Malý Šturec. Niekomu sa zjavne páči myšlienka stredoslovenského hlavného mesta, keď ju celé roky oprašujeme. ?