Reakcia na: Miro #2866:
Nebol tam ani dostatočný časový priestor ohľadom MHD, lebo bolo veľké množstvo iných tém. Diskusia sa uberala k problematickým témam. Znovuobnovenie DPMŽ, vybudovanie trolejbusovej dopravy a celého dopravného systému MHD bol zo strany odbornej verejnosti bez pripomienok.
Ten južný privádzač je pozastavený, teda nie je možné budovať trolejbusovú dopravu do Bytčice. Od Soliniek by mala byť vedená trolejbusová trať ponad privádzač, čiže pokiaľ toto nie je vybudované, tak ani trolejbusová trať sa nemôže budovať. Okrem toho musia byť vybudované aj križovatky s privádzačom pri Váhostave. Predpokladám, že by sa mal zatrolejovať krátky úsek na Nový cintorín, výhľadovo sa spomínalo do Bánovej a malo by sa asi začať smerom na sever na Športovú ulicu a pokračovať neskoršie do Považského Chlmca. Týmto smerom je už privádzač vybudovaný. Za všetkým sú však peniaze a tie budú potrebné aj na obnovu vozidlového parku. Bližšie by nám o budúcnosti mohol povedať riaditeľ DP.
Jozef
O tých privádzačoch sa veľmi veľa rozprávalo. Privádzač Lietavská Lúčka - Žilina je zatiaľ pozastavený, mal by sa budovať privádzač Žilina - Strážov v súvislosti s výstavbou diaľnice. Komunikáciu k závodom Hyundai/Kia ktosi na ministesrstve "upravil" a nie je to preložka cesty 583 do Terchovej, ale nejaká obslužná cesta do závodu, a tak ju naprojektoval niekto z Prešova ako klasickú cestu do závodu bez parkovísk pri závode, bez obratísk pre autobusy, zastávku naprojektoval, ža sa tam zmestia ledva dva autobusy, pri striedaní pracovných zmien sa ľudia nemajú kde postaviť pri závode a ďalšie hlúposti. Je navrhnutá komunikácia na prepojenie cesty E50 niekde od Strečna ponad Váh a pri Gbeľanoch za automobilkou by sa mala pripojiť na komunikáciu Žilina - Varín - Terchová. Tu sa tiež ukázal nejaký "vybratý" projektant, ktorý cestu od cesty E50 od Strečna ukončil uprostred rieky Váh (!) a pokračovanie, prípadne ukončenie ponechal asi na fantázii predstaviteľom dotknutých obcí, okresu a kraja.
Boli tam predstavené bystrické utopistické vízie diaľničnej siete na Slovensku, neochota ministerstva budovať tunel z Višňového, návrhy na vybudovanie náhradnej štvorprúdovej komunikácie cez Strečno do Martina a podobne. Bol predstavovaný aj urbanistický zámer priblíženia urbanistických centier Žiliny a Martina. Žilina s okolím predstavuje tretie najsilnejšie priemyselno-hospodárske centrum na Slovensku a v budúcnosti je predpoklad, že ako prvá prekročí aj magickú hranicu 100 tis. obyvateľov.