Reakcia na: URBINO #22938:
L7 význam má, no cez víkendy by väčšinu a cez prázdniny aspoň menšiu časť jej spojov mohla prevziať rýchlejšia L67 (neskôr aj L62 cez pracovné dni). Trochu ma zarazilo, keď som v dávnejšom materiáli na stránke mesta čítal, ako L7 zvažovali viesť cez Solinky skratkou po Centrálnej. Síce by tým zrýchlili dopravu na univerzitu, no znamenalo by to komplikáciu pre cestujúcich z Limbovej a Jaseňovej dochádzajúcich do oblasti Hálkovej a Závodskej cesty.
cesare.mori
Linka 1 by potrebovala v prvom rade normálnu trasu, rovnakú v obidvoch smeroch a nie jednosmerné riedke harakiri.
Linke 3 som dodal obojsmerne rovnakú trasu aby sa mohli ľudia dostať k Auparku a polícií bez obchádzania okolo stanice. Takéto okružné linky z jednej radiály bez druhej linky z rovnakeh radiály s prejdením okružného úseku opačne nestoja za veľa, resp. systém stojí za prd.
Posilnil som 4/14 a 6 ako náhradu za zrušenú a zbytočnú linku 7, ktorá ide od Polície po Vlčince neraz v závese za 4/14 a to je doslova plytvanie výkonmi, najmä keď od Soliniek po Vlčince v tom ide v závese za 4/14 pár ľudí. A hlavne tú mizériu so spojmi linky 6 na Vlčince som odstránil, pretože tak sprzniť dobrú linku je tiež ukážka ako to vyzerá, keď sa len látajú diery v nedorobených návrhoch a keď dopravca a objednávateĺ nemajú šajnu čo robiť.
Čo sa týka prestupov, tak tie sú v pohode pokiaľ sa človek dopraví zo sídliska a vykoná prestup v centre až. Chce to však zmeniť spiatočnícky zatvrdnutý systém tarify s lístkami max./nad 5 zastávok, nabíjanie jázd na kartu a potom ten "úžasný" prestupný lístok, ktorý treba označiť v prvom aj druhom spoji. To je systém, ktorý kompletný človek nevymyslí. Jednoducho to chce časové lístky s platnosťou 10 (alebo 15min), 30, 60 a 90 min a jednen typ električenky na 30, 90 a 365 dní na celú MHD Žilina. Ponechal by som ešte 24h lístok samozrejme.