Reakcia na: Majou #22599:
Hoci ekologický prínos by bol nesporný, nie som si celkom istý, či by trolejbusová trať do Zástrania mala opodstatnenie aj po ekonomickej stránke. Ak by nová zástavba indukovala taký počet cestujúcich, že by sa na linke 27 primerane zaplnili vozidlá pri celodennom intervale 15 minút (resp. 10 minút v špičke a 20 minút v sedle), oplatila by sa trať aj ekonomicky, ale nemyslím si, že je to zatiaľ reálne (bodaj by som sa mýlil). Určite by sa mi taká trať páčila, ale niekto ju musí aj zaplatiť. Potenciál rozvoja trolejbusovej siete by som videl skôr na rozrastajúcom sa Hájiku. Ekonomickejším riešením pre lokality ako Zástranie, Brodno, Bytčica, Považský Chlmec, Bánová či Vranie by mohli byť skôr parciálne trolejbusy, ktoré by sa počas jazdy širším centrom mesta nabíjali, v takom prípade by vzhľadom na súbeh liniek mala nepochybne zmysel trať z P. O. Hviezdoslava na Námestie hrdinov.
Majou
Keby sa obnovilo lyžiarske stredisko, a pridali nejaké vhodné atraktivity aj pre letné obdobie, linka by sa určite uživila. Keď sa chce mesto hrať na ekologické, tak inštalovať ekologickú, tichú linku do rekreačnej zóny Žiliny by malo zmysel. Zároveň do kopcovitého terénu je najvhodnejší trolejbus.