Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ale inak, mohol by niekto z Vás tie nitrianske Karosy odfotiť... ?
Reakcia na: Žilina221 #22418:
musíš čítať aj dispecerske forum?
Ahojte,všimli ste si že DPMŽ má v prenájme Kratku Karosu a Dlhu od Arriva Nitra
Reakcia na: Milan96 #22416:
Tipy: Solaris Urbino 12, Solaris Urbino 12 Hybrid, Škoda Perun HE.
Reakcia na: Mongolec #22415:
Súhlasím. Tak aký máte tip na víťaza tendra na dieselové vozy a na elektrobusy?
Reakcia na: Milan96 #22414:
Myslím si, že pokojne môžeme v diskusii pokračovať aj tu. ? Môže sa nájsť niekto, kto bude poznať lepšiu odpoveď. Ja totiž čerpám predovšetkým z verejne dostupných zdrojov na internete (ÚVO, Enviroportál, zilina.sk a pod.).
Reakcia na: Mongolec #22413:
Vďaka za odpovede 😉 Ono tých Karos mi bude aj dosť ľúto, najmä tie radu 950 sú zachovalé, mohli by zopár ešte nechať aj mimo výluk. Chcel by som ešte niečo s Vami prebrať, dali by ste mi prosím Váš mail? Ďakujem.
Reakcia na: Milan96 #22409:
Keďže pri hybridných autobusoch je v zmysle súťažných podkladov umožnené umiestniť dvojicu motorov priamo do nábojov kolies a pri elektrobusoch je požadovaný samostatný motor bez tohto variantu, vychádza mi, že pri hybridoch sa asi prihlási priamo Solaris resp. s jeho karosériou niekto iný ako Škoda.
Keby DP požadoval dva motory v nábojoch už pri nákupe trolejbusov, tak sme mohli mať práve vyrábané Solarisy s trocha priestrannejším interiérom.? A určite by bolo zaujímavé porovnanie Škody (30 a 31 Tr) s iným výrobcom motora a výzbroje, najmä čo sa týka miery poruchovosti.
Reakcia na: Sawuel #22403:
Dôvodom zavedenia je predpokladám odvoz zamestnancov, pretože do priestorov VÚVT sa na dobu rekonštrukcie sťahuje budova pošty na sídlisku Vlčince.
Reakcia na: Milan96 #22402:
Pokiaľ z dostupných zdrojov viem, tak pri rozširovaní siete má ísť o trate manipulačné, nanajvýš s presmerovaním vybraných súčasných trolejbusových liniek. Niečo ako Bytčica alebo Bánová sa v dohľadnej dobe neplánuje.
Nových autobusov má byť 32, nových je aj 5 Solarisov z r. 2014. To sme na čísle 37. Tento počet krátkych vozidiel by mal postačovať (teraz je 36), avšak v prípade zamýšľaného zlepšenia intervalov na niektorých linkách ich bude treba o asi ešte 3 viac. Tiež má prebiehať rekonštrukcia meniarní a trakčného vedenia, možno s tým budú spojené výluky, na ktorých si nájdu využitie ešte ďalšie autobusy.
Reakcia na: Vladimír #22406:
Ešte 2 malé nepodstatné detajly.
Víkendový spoj na l.č. 24 je vedený ako "zabezpečovaný nízkopodlažným vozidlom". V cestovnom poriadku l.č. 26 však nie.
Trvanie trasy medzi zastávkymi Rosinky -> Rosinská,VÚVT = 2min. Pričom odchod Rosinky (22:04) -> Rosinská,VÚVT (22:08) = 4min. Aj keď nepredpokladám že sa niekto z trnového bude o 22. hodine viesť do lesoparku resp. Rosiny a bude mu vadiť že príde o 2 min. neskôr 😃
Reakcia na: Petto #22407:
Ak sa prihlási, tak možno aj Volvo alebo MAN. Skôr elektrobus by som tipoval na Solaris, prípadne karosériu Solaris pod značkou Škoda...
Reakcia na: Petto #22407:
Stačí sa pozrieť na súťažné podmienky. ?
Reakcia na: Mongolec #22401:
Po fiasku s hybridmi SOR v Prahe to vidim na hybridy SOLARIS.
Reakcia na: Sawuel #22405:
Plus ja doplním, že chýbajúci odchod L26 cez víkendy bola samozrejme chyba a už je opravená.
Ospravedlňujem sa neviem hladať zdroje 😃 http://www.dpmz.sk/n398/
Reakcia na: Sawuel #22403:
Rovnako by som rád vedel ako bude pokračovať spoj zo zastávky Rosinky. Po otočení na novom kruhovom objazde bude pokračovať ako ?Mna napádajú 2 možnosti a to.
1. Buď pôjde priamo po Rosinskej ceste a bude sa otáčať v obratisku Fatranská ako spoje linky č. 26 resp. sa bude ticho tolerovať otáčanie v križovatke.
2. Alebo pôjde po uliciach Matice slovenskej a Vysokoškolákov.

Zároveň však v nadveznosti na poslednú otázku môjho predchádzajúceho postu napadá:
V 1. prípade budú zastávky Rosinská, plemenársky podnik a Zvolenská obsluhované obojsmerne, jednosmerne alebo vynechané.
V 2. prípade by mohli byť obslúžené aj zastávky Matice slovenskej a Fatranská alebo ?
Zdravím,

vysvetlí mi niekto, dôvod zavedenia zachádzania spoja linky č. 24 (odchod z Magočovskej -> 21:55) na Rosinskú,VÚVT ?
Rovnako je v cestovnom poriadku linky č. 24 zachádzanie označené aj cez víkend pričom v cestovnom poriadku linky č. 26 iba cez pracovné dni.
Ďalej prečo spoj zastavuje iba na Rosinskej,VÚVT a vynecháva zastávky Rosinská, plemenársky podnik a Zvolenská ?

Ďakujem
Reakcia na: Mongolec #22401:
Myslím, že si nechajú zálohu v podobe Citybusov a možno aj Karos radu 950,ktoré máte v porovnaní s inými mestami zachovalejšie. Tiež si myslím, že ostanú aj B 961E nakoľko robia posilové spoje na trolejbusových linkách a tiež robia zvoz zamestnancov Kie. Tiež si myslím že ostane v premávke ešte aj časť starých trolejbusov. Jednak ako záloha a jednak preto že sa údajne plánuje rozširovanie siete a nové trate, takže bude potrebné mať v stave viac vozidiel. Ale je ešte skoro dumať nad tým, čo bude vyradené a čo ostane. Osobne by som bol veľmi rád ak by si DPMŽ nechal konečne aj nejaké historické vozy. I keď to záleží od finančných možností, myslím že DPMŽ je úrovňou kvality jeden z najlepších DP na Slovensku a verím že majú na to, aby pre budúce generácie zachovali pamiatku v podobe historických vozov.
Pripravuje sa nákup dieslových, hybridných a elektrických autobusov. ?
http://www.dpmz.sk/verejne-sutaze-nadlimitne-zakazky-od-18042016/

Technické požiadavky sú spracované detailne a je dobré, že DPMŽ sa neuspokojí so základným vybavením vozidiel. Aj keď rád by som vedel, prečo je vonkajšie samoobslužné otváranie dverí požadované tlačidlami na karosérii a nie priamo na dverách. A tie plastové operadlá sedadiel tiež neznejú
atraktívne, ale to je vec názoru.

Z pozície cestujúcich je fajn, že pôjde o kompletnú obnovu vozidlového parku, no nárazový nákup tak vysokého počtu trolejbusov aj autobusov znamená ich spoločné starnutie, nevyrovnané vyťaženie jednotlivých vozidiel v podobe rozdielnych ročných kilometrických výkonov (podľa toho či má autobus pridelený jeden alebo dvaja vodiči), ako aj vyradenie vozidiel, z ktorých časť ešte mohla zopár rokov spoľahlivo slúžiť.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.