No ak sa ideme baviť o sekundách pri nástupe výstupe. Pri nízkopodlažnom vozidle dlhšie trvá kým sa otvoria a zatvoria dvere ( napr. kým vodič úplne zastaví a dá zastávkovú brzdu kým bude môcť otvoriť dvere - v prípade napr. Citelisov sa zaobíde aj bez toho, ale na to musí najprv otvoriť predné dvere a až potom sa dajú otvoriť ostatné alebo kneeling poprípade ) čo napríklad úplne zmazáva rozdiel pri dobe nástupu do nízkopodlažného a do obyčajného vozidla teda môžeme to považovať za irelevantné. Dispozícia väčšiemu počtu cestujúcich môže byť tiež otázna. Vezmime si príklad už uvedený L5 a L1....L5 obsluhuje Vlčince-Nemocnicu-Hliny-Solinky...L1 obsluhuje Závodie-centrum-nemocnicu-Vlčince-ŽU-Solinky-Hliny...otázka znie, na ktorej linke je vozidlo k dispozícii väčšiemu počtu cestujúcich? Alebo všeobecnejší príklad, linka ktorá je najviac využívaná počas špičky a v sedle je prázdna, počet cestujúcich môže byť úplne rovnaký ako na linke , ktorá chodí poloprázdna celý deň. A z praktického živote...99,9% cestujúcim je jedno aké vozidlo ide, "hlavne že sa vezú". A paradoxne, dôchodcovia nízkopodlažné nemajú radi vôbec s argumentom "ja nebudem sedieť na kotkodáku", lebo asi každý postrehol že tie sedačky, ktorú sú vysoko sú dosť neprístupné pre dôchodcov.
Do nízkopodlažného vozidla cestujúci nastúpia rýchlejšie. Teda, ak je jedna linka viac využívaná a druhá menej (tzn. aj menej nástupov na každej jednej zastávke), tak si môžu lepšie udržať rovnakú jazdnú dobu. Druhým prínosom môže byť napr. to, že na vyťaženejšej linke je NP vozidlo k dispozícii väčšiemu počtu cestujúcich.
no veď práve...a aj keby nebola, aký je rozdiel či ide natrieskaná alebo prázdna 30tr alebo 14tr??? žiadny...to ako keby dávali na L29 len B732 za to že je menej vyťažená ako napr. 21,22 atď...čo je kravina. Vyťaženosť linky možno logicky spojiť s typom vozidla len ak ide o klbovy a krátky, nie starý a nový.
A tiež zrejme budú mať mierne odlišné nasmerovanie kamerového systému. Myslíte, že budú aj tieto nové trolejbusy predstavené verejnosti (aspoň symbolicky kdesi v obratisku Kvačalova na hodinku cez víkend...)?
Ešte sa spýtam, ako hodnotíte nové trolejbusy po skoro roku prevádzky? Tí, ktorí ste sa na ne tešili, ale aj tí, ktorým SOR veľmi nevonia. Za seba môžem povedať, že som síce čakal niečo horšie, no vozidlá vo vnútri začínajú drnčať a už som sa stretol aj s nepríjemným zvukom pri rozjazde či s vŕzgajúcou točňou (aj keď na Citelisy v tomto ešte nemajú). ?
Ja mám pocit, že tá posilová L22 začala jazdiť v čase vzniku NKTD... resp. od nasledujúceho nejakého septembra. Určite by sa to dalo tu vo fóre vyhrabať.
K tým posilám na linkách. Štvorku robia vozidla z linky č. 50 a linky č. 20/2, posilovu sedmičku vykonávajú vodiči zo zálohy z Košickej a posilovu linku č. 22 vykonávajú vodiči z linky č. 24/1a, ktorí po skončení odvozu na KII sa presúvajú na Kysuckú a odtiaľ pokračujú ako linka č. 22 po Kultúrny dom v Bytčici. Potom sa naprázdno vracajú do garaže, vymenia si vozidlo s ktorým pokračujú na svojej linke 24/1a.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tado.g