Reakcia na: Mongolec #21060:
A pozerám, že aj najbližší zákazníci, ktorí majú to OC rovno pod oknom ho budú musieť celé obísť, ak budú chcieť ísť na nákup. Ibaže by zoficiálnili ten zamestnanecko-kontajnerový východ oproti čerpacej stanici (ktorá bude tiež pekne zastrčená).
Dispecer
Táto trať by podľa mňa mala tieto výhody:
+ zníženie "jalových kilometrov" pre trolejbusy v relácii Hájik ↔ vozovňa Kvačalova (1,7 km miesto 4,3 km /podľa Google Maps/)
+ zlepšenie dostupnosti Hájika i centra mesta pre obyvateľov v blízkosti zastávky Pod vinicou
+ rýchlejšie spojenie Hájika s centrom mesta
+ lepšie využitie kapacity trolejbusu na linke 1, prípadné skrátenie intervalu na 30 min. a menej /prípadne presun výkonov z linky 16/)
+ možnosť presmerovania trolejbusovej dopravy počas mimoriadnych udalostí alebo plánovanej výluky v úseku Slnečné nám. - Závodská bez nutnosti použitia autobusov
Vyvolala by však otázniky / problémy:
? Ako by nové spojenie využili cestujúci z Hájika a Pod vinicou?
? Prehodnotiť trasu linky 1?
? Čo s linkou 27? Skrátiť na Jakubská - Hurbanova?
? Ako zabezpečiť "návoz" k linke 1 zo zvyšku Hájika, resp. nadväznosť napr. na linku 6?
? Ako by to ovplyvnilo počet cestujúcich na linke 16, resp. či bude mať zmysel ju prevádzkovať?
Každopádne, priznávam, je to "šotoušovina", ale príde mi asi najlogickejšia a ekonomicky relatívne výhodná, vzhľadom na to, že je to dosť krátka trať...
P. S.: Mne ako študentovi ŽU pravidelne - nepravidelne cestujúcemu v relácii Hlinská ↔ Žilinská univerzita ešte príde zaujímavé postaviť trať Rudnayova/Centrálna - Pod hájom/Jaseňová a presmerovať cez ňu 4/14, ale to je už totálna "šotoušovina"... ?