Eurofondy sa hádam v ďalšom programovom období budú dať na toto využiť, ale je dobré kúpiť niečo aj predtým. Ten počet aj pomer sólo a článkových vozidiel je celkom logický. V prípade krátkych vozidiel sa zrejme vyradia tie bez GO (malé "GO" v DPMŽ neratám; dúfam ale, že niekoho napadne výzbroj Czetro z tých, ktoré GO nemajú, premontovať do generálkovaných, nech sa nevyhodia pomerne nové výzbroje) a v prípade článkových vozidiel by bolo najlogickejšie zbaviť sa najprv tých bez GO + 203 s GO v BBDS a 244 - 246 s GO v DSZO a potom postupne aj tých, čo mali GO v Rošere. Najnovšie trolejbusy 236 až 243 by však ešte určite mali ísť na GO, inak bude obnova vozidlového parku napriek veľkému rozsahu stále nedostatočná, pretože v minulých rokoch sa zanedbávala a teraz to treba dohnať.
Nie, ale nič také som ani nepísal. Akurát v Žiline neznamená ani vypísaný tender, že sa to zrealizuje (prípad GO trolejbusov), takže by som ešte nehovoril "hop". Nikto ešte neinformoval verejnosť o financovaní tohto nákupu a to je podľa mňa záležitosť kľúčová. Predpokladám, že ak k nákupu nových trolejbusov príde, budú financované cez úver, keďže vo svojom rozpočte na to mesto asi mať nebude.
Ak sa v období 2014-2020 podarí vylobovať podmienky tak, aby sa dali kupovať vozidlá, nebude predsa žiaden problém spraviť projekt a v období 2016-2020 môže prísť ďalších 20 vozidiel.
V priebehu štyroch rokov môžu tak poškrtať spoje, že tých 20 ks spolu so Škodami 14 a 15Tr po GO v lepšom stave budú bohate stačiť.
OBUS: Na L4 je toto zrýchlenie v so-ne už dávno aplikované. Treba sa však pozrieť, kde dochádza k úspore. Prvá minúta je až za Komenského a ďalšie dve skoro na konci trasy v Lesoparku, čo vodiči málokedy stíhajú. Ale hlavne, že medzi Fatranskou a Hurbanovou sú 2-3 min navyše (prvá ešte na Vlčincoch, ďalšia na Košickej a Predmestskej a prípadne jedna v centre).
absolútne nie som proti novým T-busom, práve naopak, treba ich ako soľ, ale nedajú sa na to využiť eurofondy ako v BB? pokiaľ si spomínam, v tomto období už nie, ale v novom programovacom období s čerpaním od roku 2014 by mohli byť po lobingu podmienky nastavené úplne inak (resp. určite budú)...
Mimochodom, prečo zrovna 20 kusov (14 + 6)? Spolu s TrM bude stačiť? termín dodávky je 48 mesiacov (4 roky), čo pri 10 mil euro (2,5 mil ročne) nie je až tak veľa - hoci ani nie najmenej...
Nech je zastávka kde chce a kde bola predtým, ale je to pre bytčičanov rozdiel šlapať do nemocnice z Fándlyho ulice ako mali šlapať predtým zo Štúraka alebo z Bernoláčky. (nieže by som bol za zo, skôr mi to bolo jedno), ale som zvedavý, kedy dôjde tomu že budú mať spoje aj od nemocnice.
Ale to je bližšie k Nemocnici ako k bulváru.
PS. Celkom na križovatku sa dať tá zastávka nedala, pretože je tam odbočovací pruh doprava na Spanyolovu ulicu. ( Neviem kde bola umiestnená zastávka predtým.)
ja som si ale celý čas myslel, že zastávka Fándlyho bude o pár desiatok metrov nižšie, bližšie k nemocnici a križovatke so Spanyolovou - je tam predsa zásek a aj tam bývala zastávka kedysi, pokiaľ viem.... príde mi zvláštne kresliť značky BUS na regulárnej (dajme tomu frekventovanej) ceste, keď o pár metrov ďalej je na to vyhradené miesto...samozrejme, z hľadiska návštevy Bulvára je to lepšie, ale prioritná mala byť nemocnica pokiaľ viem...
Vie niekto, za akým účelom boli namontované dve nové kamery na križovatke Predmestská - Okružná - 1. mája? Ako bezpečnostné mestskej polície nevyzerajú, dopravné asi tiež nie sú (keďže nové "inteligentné" semafory majú vlastné čidlá), takže akosi tomu nerozumiem. Inštalovali ich minulý týždeň a vyzerajú ako klasické security kamery.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
pavuk
PS. Celkom na križovatku sa dať tá zastávka nedala, pretože je tam odbočovací pruh doprava na Spanyolovu ulicu. ( Neviem kde bola umiestnená zastávka predtým.)