Eurofondy sa hádam v ďalšom programovom období budú dať na toto využiť, ale je dobré kúpiť niečo aj predtým. Ten počet aj pomer sólo a článkových vozidiel je celkom logický. V prípade krátkych vozidiel sa zrejme vyradia tie bez GO (malé "GO" v DPMŽ neratám; dúfam ale, že niekoho napadne výzbroj Czetro z tých, ktoré GO nemajú, premontovať do generálkovaných, nech sa nevyhodia pomerne nové výzbroje) a v prípade článkových vozidiel by bolo najlogickejšie zbaviť sa najprv tých bez GO + 203 s GO v BBDS a 244 - 246 s GO v DSZO a potom postupne aj tých, čo mali GO v Rošere. Najnovšie trolejbusy 236 až 243 by však ešte určite mali ísť na GO, inak bude obnova vozidlového parku napriek veľkému rozsahu stále nedostatočná, pretože v minulých rokoch sa zanedbávala a teraz to treba dohnať.
Nie, ale nič také som ani nepísal. Akurát v Žiline neznamená ani vypísaný tender, že sa to zrealizuje (prípad GO trolejbusov), takže by som ešte nehovoril "hop". Nikto ešte neinformoval verejnosť o financovaní tohto nákupu a to je podľa mňa záležitosť kľúčová. Predpokladám, že ak k nákupu nových trolejbusov príde, budú financované cez úver, keďže vo svojom rozpočte na to mesto asi mať nebude.
Ak sa v období 2014-2020 podarí vylobovať podmienky tak, aby sa dali kupovať vozidlá, nebude predsa žiaden problém spraviť projekt a v období 2016-2020 môže prísť ďalších 20 vozidiel.
V priebehu štyroch rokov môžu tak poškrtať spoje, že tých 20 ks spolu so Škodami 14 a 15Tr po GO v lepšom stave budú bohate stačiť.
OBUS: Na L4 je toto zrýchlenie v so-ne už dávno aplikované. Treba sa však pozrieť, kde dochádza k úspore. Prvá minúta je až za Komenského a ďalšie dve skoro na konci trasy v Lesoparku, čo vodiči málokedy stíhajú. Ale hlavne, že medzi Fatranskou a Hurbanovou sú 2-3 min navyše (prvá ešte na Vlčincoch, ďalšia na Košickej a Predmestskej a prípadne jedna v centre).
absolútne nie som proti novým T-busom, práve naopak, treba ich ako soľ, ale nedajú sa na to využiť eurofondy ako v BB? pokiaľ si spomínam, v tomto období už nie, ale v novom programovacom období s čerpaním od roku 2014 by mohli byť po lobingu podmienky nastavené úplne inak (resp. určite budú)...
Mimochodom, prečo zrovna 20 kusov (14 + 6)? Spolu s TrM bude stačiť? termín dodávky je 48 mesiacov (4 roky), čo pri 10 mil euro (2,5 mil ročne) nie je až tak veľa - hoci ani nie najmenej...
Nech je zastávka kde chce a kde bola predtým, ale je to pre bytčičanov rozdiel šlapať do nemocnice z Fándlyho ulice ako mali šlapať predtým zo Štúraka alebo z Bernoláčky. (nieže by som bol za zo, skôr mi to bolo jedno), ale som zvedavý, kedy dôjde tomu že budú mať spoje aj od nemocnice.
Ale to je bližšie k Nemocnici ako k bulváru.
PS. Celkom na križovatku sa dať tá zastávka nedala, pretože je tam odbočovací pruh doprava na Spanyolovu ulicu. ( Neviem kde bola umiestnená zastávka predtým.)
ja som si ale celý čas myslel, že zastávka Fándlyho bude o pár desiatok metrov nižšie, bližšie k nemocnici a križovatke so Spanyolovou - je tam predsa zásek a aj tam bývala zastávka kedysi, pokiaľ viem.... príde mi zvláštne kresliť značky BUS na regulárnej (dajme tomu frekventovanej) ceste, keď o pár metrov ďalej je na to vyhradené miesto...samozrejme, z hľadiska návštevy Bulvára je to lepšie, ale prioritná mala byť nemocnica pokiaľ viem...
Vie niekto, za akým účelom boli namontované dve nové kamery na križovatke Predmestská - Okružná - 1. mája? Ako bezpečnostné mestskej polície nevyzerajú, dopravné asi tiež nie sú (keďže nové "inteligentné" semafory majú vlastné čidlá), takže akosi tomu nerozumiem. Inštalovali ich minulý týždeň a vyzerajú ako klasické security kamery.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mongolec
OBUS: Na L4 je toto zrýchlenie v so-ne už dávno aplikované. Treba sa však pozrieť, kde dochádza k úspore. Prvá minúta je až za Komenského a ďalšie dve skoro na konci trasy v Lesoparku, čo vodiči málokedy stíhajú. Ale hlavne, že medzi Fatranskou a Hurbanovou sú 2-3 min navyše (prvá ešte na Vlčincoch, ďalšia na Košickej a Predmestskej a prípadne jedna v centre).