Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Myscho #20289:
Však nech sa páči, za 14,- EUR mesačne máš aj v Zsolne neobmedzený študentský mesačník. Či to žilinským expertným diskutérom už niekoľko rokov uniká? Vidíš, Juraj, čo si spôsobil?
Ceny sa mi zdajú vysoké a stále rastú nenápadne, hlavne sa mi totálne nepáči ten spôsob čipových kariet keď si kúpim 40 ciest a mám mesiac na to aby som ich minul, teraz tie prepadnuté aspoň vracajú, ale prečo by som musel presne 40x do mesiaca ísť busom? Proste by som uvítal typické mesačníky čo sú vo veľa veľa mestách po svete, proste za 200sk sa voziť mesiac po celom meste a nie 40x sa povoziť. Tým pádom vzniká sklon používať MHD 2x denne aby to pasovalo na počet pracovných dní, lebo inak sa mi prepadnuté jazdy začnú kumulovať a už sa ich nezbavím.. a pohodlie vo fajn vymrazenom trolejbuse ktorému namrzajú okná aj zvnútra a pri jazde treba po sebe kričať, lebo pri dosiahnutí kozmickej rýchlosti 39km/h (to je tá keď už sa to začína rozpadávať) to má zvuk rakety... Existujú aj lepšie dopravné podniky a nemusí ísť o mesto 10x väčšie ako Žilina.. (napr Opava - neobmedzený študentský mesačník za 197kč a to MHD chodí aj po okolitých dedinách, má nové Duobusy a trolejbusy..)
Dnes sa nám pokazila vzduchotechnika na otváranie dverí na 242!! do 2-3 min prišiel náhradný spoj...
Konečne pochopili , že sa dá aj operatívne a rýchlo vyslať náhradné vozidlo!!!
Reakcia na: MarekPB_B961E #20285:
ok
Reakcia na: tux #20280:
Dobrý deň prajem, mohli by ste sa mi, prosím Vás, ozvať na mail m.kardos@yahoo.com.
Ďakujem ?
Reakcia na: Vladimír #20275:
typický Slovák je ochotný čakať v mraze pol hodinu na MirageBus, len aby šiel zadarmo...
Reakcia na: Vladimír #20281:
Nuz.. v Ziline je mozne vsetko. Vid sportova hala, MirageBus (a aj samotna Mirage), byvala Makyta.. a ani plany s budovou SSE na ul. Republiky nie su moc pozitivne (nejaky 19poschodovy hotel)... zeby zhoda nahod?
Reakcia na: Majo #20279:
BINGO!
Reakcia na: OBUS #20276:
Zásadný rozdiel je, že Tescobus nemá snahu konkurovať MHD v žiadnom relevantnom prepravnom vzťahu. Konštrukcia trasy pôsobí skôr ako "napájač" bežných liniek MHD (napr. Tescobusom na Štúrovo, odtiaľ 22-kou do Bytčice a pod.). Nie ako MirageBus, ktorý vymetá sídliská a vozí ich obyvateľov do práce, do školy, na stanicu...
Radsej dam 65centov za listok a podporim DP a prispejem do statistiky palubneho pocitaca vo voze ako podporit (aj ked zadarmo) MirageBus
Reakcia na: OBUS #20277:
Pôjdem trolejbusom (v tom čase poloprázdnym), a nie za 65 centov, lebo mám predplatný lístok.
Reakcia na: Vladimír #20275:
Ked pojdete z Hajika a pojde 10.44 MirageBus a o minútu neskôr L6, pričom Váš ciel cesty je Hurbanova pojdete radšej trolejbusom za 65 centov? ?
Reakcia na: HR #20268:
Ale kde je už potom princip, ked DPMŽ prevádzkuje TescoBus.??? Jedine čo si zmôžu- ale na to nebude vôla osadiť na zastavky MHD značky zákaz zastavenie okrem vozidiel MHD- resp. take niečo ako dali pred par rokmi do Martina aby trestali Martinske strely- ktoré su tam naštastie dodnes.
Reakcia na: Majo #20274:
Presne tak. DPMŽ určite má svoje chyby, ale vzhľadom na okolité pomery poskytuje služby, ktoré sa dajú označiť za vcelku solídne. Zúfalci migrujúci s kuframi zo stanice na Hurbanku určite nie sú na túto bezplatnú dopravu odkázaní. Len sú to typickí Slováci, ktorí sa pri troške marketingu a úspore pár centov začnú správať ako teľce.
Reakcia na: Myscho #20272:
Nemám pocit, že by ceny cestovného v Žiline boli neprimerane vysoké. Taktiež o nepohodlí nemôže byť s výnimkou poddimenzovanej linky 4/14 a zopár spojov v špičke na iných linkách reč. Skôr by som ako problém vnímal slabú ponuku spojov na väčšine liniek, nepravidelné intervaly na autobusových linkách a najmä Tebou spomínanú nízku rýchlosť prepravy. To posledné sa malo nedávno zmeniť, malo prísť k zavedeniu dvoch jazdných dôb v pracovných dňoch namiesto súčasnej jednej, ale vďaka nenažraným vodičom-odborárom, ktorí by tým prišli o možno euro zo svojej výplaty (ak by sa zmenil pomer výkon vs. pohotovosť v neprospech výkonu), sa nič také v dohľadnom čase nezrealizuje. Keby si dovideli ďalej ako na špičku nosa, napadlo by ich, že ak to pôjde takto ďalej, nebudú mať pomaly koho voziť a v konečnom dôsledku sami seba pripravia o prácu.
Reakcia na: Mongolec #20271:
Keďže na MirageBuse prerába OC Mirage aj DPMŽ, jednoznačne by bolo najlepším riešením ho zrušiť. Človek niekedy až žasne nad tou znôškou zúfalcov, ktorí sú schopní trepať sa s kuframi od stanice na Hurbanovu a potom čakať desiatky minút na MirageBus, len aby ušetrili pár centov.
Keby Žilina mala použiteľný dopravný podnik, ktorý by bol cenovo dostupný, pohodlím by sa aspoň trošku odlišoval od vagóna na uhlie a rýchlosťou od cyklistu s defektom, tak by nikto nemusel nijaký miragebus riešiť, lebo by 1 bus v celom meste nemohlo byť poznať...
Na situáciu ohľadom Miragebusu je možné nazerať z niekoľkých pohľadov. Prvým je pohľad bežného cestujúceho, ktorý jeho existenciu vníma cez nálepku "bezplatný". Nič viac ho zaujímať nemusí a ani nezaujíma.
Ďalším je pohľad prevádzkovateľa, resp. objednávateľa (OC Mirage), ktorý musí zaplatiť vodičov, uhradiť spotrebu pohonných hmôt, možno i prípadné opravy vozidla (hrubý odhad cca 8 000 € mesačne). Ako výsledok očakáva, že sa mu tieto výdavky vrátia v podobe zvýšených tržieb (hoci počet tých vystupujúcich z Miragebusu, ktorí idú priamo do OC sa dá často spočítať na prstoch jednej ruky).
Tretí uhol pohľadu je reprezentovaný mestom a dopravným podnikom. Ten musí trpieť prítomnosť autobusu, ktorý ho denne oberá o stovky cestujúcich. Ak si zoberieme, že priemerne sa jedným spojom Miragebusu odvezie desať takých ľudí, ktorí by inak išli MHD (aj to je ešte mierny odhad), za mesiac je to pre DPMŽ výpadok vyše 13 tisíc cestujúcich, teda vo finančnom vyjadrení niečo cez 5 000 €. Ako malú náplasť možno vnímať Mirage-CVR na trolejbusoch 205, 207 a 232. Je možné protiargumentovať aj tým, že OC Mirage prilákava v prospech DPMŽ ľudí z iných častí mesta (Trnové, Zástranie a pod.) či v časových polohách mimo pôsobenia Miragebusu. Naopak, jeho prítomnosť zas čiastočne môže znižovať počet cestujúcich ku Carrefouru či Maxu.

V konečnom dôsledku je možné na základe DOSTUPNÝCH informácií tvrdiť, že DPMŽ, mesto Žilina (a jeho občania) existenciou Miragebusu strácajú. Výpadok tržieb sa uhradí napr. vyšším cestovným, tým, že sa nakúpi o jeden trolejbus menej alebo mesto zvýši dotácie, ktoré vykompenzuje úpravou sadzieb niektorých daní a poplatkov. Aké iné a zrejme o dosť zložitejšie riešenie je ešte možné? Pokúsiť sa integrovať Miragebus do 1. pásma MHD ako expresnú linku alebo zabezpečiť, aby sa Miragebusom viezli iba návštevníci OC (kontrolou bločkov, vydávaním lístkov preplácaných na informáciách a pod.).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.