Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Majo #20274:
Presne tak. DPMŽ určite má svoje chyby, ale vzhľadom na okolité pomery poskytuje služby, ktoré sa dajú označiť za vcelku solídne. Zúfalci migrujúci s kuframi zo stanice na Hurbanku určite nie sú na túto bezplatnú dopravu odkázaní. Len sú to typickí Slováci, ktorí sa pri troške marketingu a úspore pár centov začnú správať ako teľce.
Reakcia na: Myscho #20272:
Nemám pocit, že by ceny cestovného v Žiline boli neprimerane vysoké. Taktiež o nepohodlí nemôže byť s výnimkou poddimenzovanej linky 4/14 a zopár spojov v špičke na iných linkách reč. Skôr by som ako problém vnímal slabú ponuku spojov na väčšine liniek, nepravidelné intervaly na autobusových linkách a najmä Tebou spomínanú nízku rýchlosť prepravy. To posledné sa malo nedávno zmeniť, malo prísť k zavedeniu dvoch jazdných dôb v pracovných dňoch namiesto súčasnej jednej, ale vďaka nenažraným vodičom-odborárom, ktorí by tým prišli o možno euro zo svojej výplaty (ak by sa zmenil pomer výkon vs. pohotovosť v neprospech výkonu), sa nič také v dohľadnom čase nezrealizuje. Keby si dovideli ďalej ako na špičku nosa, napadlo by ich, že ak to pôjde takto ďalej, nebudú mať pomaly koho voziť a v konečnom dôsledku sami seba pripravia o prácu.
Reakcia na: Mongolec #20271:
Keďže na MirageBuse prerába OC Mirage aj DPMŽ, jednoznačne by bolo najlepším riešením ho zrušiť. Človek niekedy až žasne nad tou znôškou zúfalcov, ktorí sú schopní trepať sa s kuframi od stanice na Hurbanovu a potom čakať desiatky minút na MirageBus, len aby ušetrili pár centov.
Keby Žilina mala použiteľný dopravný podnik, ktorý by bol cenovo dostupný, pohodlím by sa aspoň trošku odlišoval od vagóna na uhlie a rýchlosťou od cyklistu s defektom, tak by nikto nemusel nijaký miragebus riešiť, lebo by 1 bus v celom meste nemohlo byť poznať...
Na situáciu ohľadom Miragebusu je možné nazerať z niekoľkých pohľadov. Prvým je pohľad bežného cestujúceho, ktorý jeho existenciu vníma cez nálepku "bezplatný". Nič viac ho zaujímať nemusí a ani nezaujíma.
Ďalším je pohľad prevádzkovateľa, resp. objednávateľa (OC Mirage), ktorý musí zaplatiť vodičov, uhradiť spotrebu pohonných hmôt, možno i prípadné opravy vozidla (hrubý odhad cca 8 000 € mesačne). Ako výsledok očakáva, že sa mu tieto výdavky vrátia v podobe zvýšených tržieb (hoci počet tých vystupujúcich z Miragebusu, ktorí idú priamo do OC sa dá často spočítať na prstoch jednej ruky).
Tretí uhol pohľadu je reprezentovaný mestom a dopravným podnikom. Ten musí trpieť prítomnosť autobusu, ktorý ho denne oberá o stovky cestujúcich. Ak si zoberieme, že priemerne sa jedným spojom Miragebusu odvezie desať takých ľudí, ktorí by inak išli MHD (aj to je ešte mierny odhad), za mesiac je to pre DPMŽ výpadok vyše 13 tisíc cestujúcich, teda vo finančnom vyjadrení niečo cez 5 000 €. Ako malú náplasť možno vnímať Mirage-CVR na trolejbusoch 205, 207 a 232. Je možné protiargumentovať aj tým, že OC Mirage prilákava v prospech DPMŽ ľudí z iných častí mesta (Trnové, Zástranie a pod.) či v časových polohách mimo pôsobenia Miragebusu. Naopak, jeho prítomnosť zas čiastočne môže znižovať počet cestujúcich ku Carrefouru či Maxu.

V konečnom dôsledku je možné na základe DOSTUPNÝCH informácií tvrdiť, že DPMŽ, mesto Žilina (a jeho občania) existenciou Miragebusu strácajú. Výpadok tržieb sa uhradí napr. vyšším cestovným, tým, že sa nakúpi o jeden trolejbus menej alebo mesto zvýši dotácie, ktoré vykompenzuje úpravou sadzieb niektorých daní a poplatkov. Aké iné a zrejme o dosť zložitejšie riešenie je ešte možné? Pokúsiť sa integrovať Miragebus do 1. pásma MHD ako expresnú linku alebo zabezpečiť, aby sa Miragebusom viezli iba návštevníci OC (kontrolou bločkov, vydávaním lístkov preplácaných na informáciách a pod.).
Aj ja si myslim že osobne lepši MirageBus ako DPMŽ a počul som že bude aj AuparkBus iba nevedia na aku trasu ho maju dat radšej sa budem pučiť v MirageBuse ako s DPMŽ hlavne že vraveli dpmz ze tie zastavky ktore prerabali myslim jasenovu a tak že vraj tam budu niekedy chodit nizkopodlazne trolejbusy ale zatial nic asi nemaju peniaze ? ? ? ? ?
Ak DPMŽ nekúpi nejaké nové vozidlá, tak to aj tak za pár rokov môže s tým svojim vozovým parkom zavrieť a spraviť z toho múzeum dopravy... Takže lepší MirageBus ako nič.. 🙂
Reakcia na: OBUS #20267:
Ad: Prečo vám prekaža jazda MirageBusu? Premáva zadarmo- mesto ho nedotuje.
Ale o to víc je potřeba dotovat MHD (ztráta cestujících a tím nižší výběr za cestovné).
Ne že by ta položka byla kdovíjak vysoká, ale jde spíše o princip.
Prečo vám prekaža jazda MirageBusu? Premáva zadarmo- mesto ho nedotuje. Osobne určite pojdem radšej MirageBusom ako sa vliesť tou elektrickou lemrou. Asi je problem iba v tom, že to nerobi DPMZ- lebo Tesco bus neprekaža nikomu.
Reakcia na: AAA #20261:
presne tak, preto prichádza do úvahy jedine prokuratúra
Reakcia na: Denis262 #20264:
Ide o princíp, tvojím prístupom sa už riadia asi na meste a VÚC-ke, ale sú ľudia čo si vida aj ďalej ako na pšičku nosa ?
Pre krytove rany stale tu riešite MirageBus jazdi zadarmo no a čo ale nedostane sa všade kde mhd stale tu riešite blby MirageBus ? ? Napriklad z miragebusom sa nedostanem na zel stanicu ale s mhd 4 14 6 atd sa dostanem tak uz to nerieste ? ?
Reakcia na: tux #20262:
A ked sa pozrieme v akom stave je DP, kolko novych vozov sa kupuje, kolko sa dava na udrzbu napr. T-busov, ako pretekaju police plne nahradnych dielov a kolko penazi sa investuje do "kontroly a buzeracie" tak si raz dva spocitame ze nejaky MirageBus predsa DP vadit nemoze. vsakze?
Myslim, ze v pripade MirageBusu sa staci na chvilu zamysliet nad tym, kto ho prevadzkuje, na jeho prepojenia s mestom, s VÚC a aj v DP by sa nejake tie spriaznene duse nasli. A razom je vsetko ok a nikomu nic nevadi..
Reakcia na: Valec #20260:
Lenže na konanie v ktorom sa schvaľuje CP a jeho zmeny sa správny poriadok nevzťahuje. Práve toto je problém v praxi nie len v tomto konaní. Mesto sa mohlo snažiť zabrániť zriadeniu linky aj ako píšeš ty, no vzhľadom na to, že v tomto konaní nie je správny orgán, ale vystupuje ako dožiadaný správny orgán, resp. eventuálne účastník a zároveň ide o konanie v samosprávnej pôsobnosti kraja, jeho šance nie sú veľmi veľké, resp. by sa na konečný verdikt mohlo čakať aj vyše roka.
Reakcia na: AAA #20257:
Dôvod? Priepustnosť komunkácií (zápchy sú po celom meste, to by sa dalo odôvodniť, zastávky - pri Hurbanovej by to bol minimálny problém), ale súčasťou licenčného konania je predsa aj predloženie CP a tam by mesto mohlo hneď namietať voči vnútromestským spojom, že sú v celej trase v súbehu s existujúcimi linkami MHD.
Reakcia na: 2289 #20258:
Berem spat o tej 211 a 223 ?
Zdravím nerád Vám to hovorim ale niekto si pomýli 211 s 223 ? a nemá tu niekto 209 a 228 tesne po GO v Zlíne ??? ? Ak áno dajte mi vediet ?
Reakcia na: Valec #20255:
Mohol by si mi prezradiť, ako môže mesto nepovoliť udelenie licencie pre oficiálne prímestskú linku Rosina - Žilina? Mne jediné napadá, žeby neudelila súhlas na zastavovanie na zastávkach, lenže na neudelenie musí existovať nejaký dôvod.
"stabilizovať trolejbusovú dopravu" ... "vozidlami s duálnym pohonom" ... "novovybudované radiály s využitím autobusov" a ďalšie zaujímavé čítanie na nasledujúcom odkaze:

http://www.zilina.sk/dokumenty/UradneOznamy_20120202125352.pdf

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.