Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Žilinaská teplárenská, a.s. vykonáva opravu parovodu popod cestu Veľká okružná. Rozkopávka komunikácie si vyžiadala čiastočné obmedzenie dopravy v uvedenom úseku. 13. 8. 2011 bola napäťová výluka trolejbusovej siete, počas ktorej bolo presunuté trolejbusové vedenie do novej polohy, aby mohli byť vykonávané zemné práce aj v druhej časti vozovky. Práce na trakčnej sústave vykonávala firma ELZA Elektromontážny závod Bratislava a.s. Z tohto dôvodu bola aj zastávka MHD presunutá do novej polohy, na priechode pre chodcov oproti hotelu Slovakia.

Posun trolejbusovej stopy do novej polohy:
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/20485/category/432

Obmedzenie dopravy na ulici Veľká okružná a autobusová doprava počas napäťovej výluky 13. 8. 2011:
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/20482/category/432
Reakcia na: Vladimír #19834:
V sobotu som bol v Banskej Bystrici a žiadne rýchlostné rekordy tam nepadali. Názory na dopravu nejakého Trnovčana, ktorý sa vozí denne autom majú takú hodnotu ako aj niekoho z Nitry, ktorý príde do Žiliny raz za rok.
Z dovodu generalnej opravy parovodu Velka Okruzna mame opat autobusovy vikend. A zastavka VO-Aupark v smere ku nemocnici je posunuta pred prechod pre chodcov.
Reakcia na: no.ev.di. #19837:
Je hanba nazyvat to intervalom. A potom sa DPMZ cuduje, ze vozi viac vzduchu ako ludi. Aka je u nas sanca ze dajme tomu vyjdem z obchodu/uradu/od lekara, postavim sa na zastavku a doveziem sa domov skor ako by mi to trvalo peso? skoro nulova
Reakcia na: no.ev.di. #19837:
Mal si pravdu. Bol som sa osobne pytat ci je to pravda s tou tratou. tak ano a vraj by to malo byt aj na nete. A tusim kraj? Inak v Ziline je to cele nahlavu, Napr. interval z Carrefouru L6 - 36 56 a tiez preco cez prazdniny L4 je posilnena v case sedla a cez skolsky rok menej.
Reakcia na: Myscho #19833:
ja nechápem na CP L31 (http://www.imhd.sk/za/index.php?w=3023ef2f302523ea&l=!031-20100901&x=943718494238) že ráno sú odchody 06 a 31 a poobede sú 06 a 36. Čo ráno bráni spraviť 30min interval? Alebo cez víkend dať 1,5h interval?! To isté sa týka aj napr. L27 kde sú odchody zo Zástrania 7:00-10-20-30 a potom až 8:10 alebo poobede je interval 15-25min. Ale napr. na L21 je z Chlmca ráno interval 15min a v sedle sa darí od 8:01 po 10:41 držať interval 40min a poobede zas mrdník ? alebo víkendové odchody z Chlmca 01,06,11,16,21,31,36,41. Chápem, že 2x za víkendový deň sa môže naskytnúť, že sa skočí z intervalu 60min na 70,75 alebo 80min a potom sa drží zas 60min, ale tejto filozofií intervalov liniek do odľahlých častí nerozumiem.
Reakcia na: kvorka #19835:
Nerad ohovaram, ale skuste sa previezt napr na 239 a potom na 213/vodic z 220 ale ta je PN/. A porovnajte styl jazdy...
Reakcia na: Vladimír #19834:
no porovnávať rýchlosť jazdy Tbusu v BB a Tbusu v ZA je ako porovnávať IC Tatran s Horehroncom. V BB trolík konkuruje bezproblémov osobnému autu čo s atýka nielen zrýchlenia, ale aj rýchlosti (a je to ejdno či stará 14/15Tr alebo nové 30Tr). V ZA je to plazenie...škoda.
Reakcia na: petter #19830:
Väčšina zrejme neposúdi exaktný cestovný čas, ale určite si všimne, že trolejbus ide zúfalo pomaly, vodič sa urputne snaží chytať všetky možné červené ktoré by ho zbrzdili, a keď napokon dôjde na zastávku, tak minútu po nastúpení posledného cestujúceho stojí s otvorenými dverami a čaká na odchod 😉
Reakcia na: tux #19832:
Ja som skôr využíval L24... Tam citujem z cestovného poriadku smer Tnové zo žel.stanice: 11:25, 12:15, 13:10.... za hodinu som bol vážne v Trnovom už aj s obedom.. A to som ešte pozeral cez týždeň.. cez víkend to je 9:50, 11:04... Proste keď som bol v uvedenom čase v meste, ani sa mi nechcelo ísť sa pozrieť na zastávku, či náhodou som to netrafil a rovno som šiel peši... CP trolejbusov neovládam, používal som ich len keď L24 nešla, mne sa fakt nechcelo, tak som šiel na Matice Slovenskej a odtiaľ zas len peši...
Reakcia na: Myscho #19827:
Zilinske intervaly su priam komicke a najhorsie je ze obcas sa to ani intervalom nazvat neda.. Napr. si skus pozriet cestu Spanyolova->Vlcince podvecer.. To sa ani intervalom nazvat neda. A taktiez vikendova L7 to je minimalne stredoeuropsky unikat. A to sa este uvazuje o redukcii spojov... A najhorsie na tom je, ze rozhodujuce slovo maju ludia, ktori sa v zivote v MHD neviezli(nie je tak pohodlna ako ich "firemne" meďáky.) a sotva rozoznaju rozdiel medzi autobusom a trolejbusom. Inak pred casom tu prispel aj veduci useku T-bus(sice nie uplne k teme fora) tak by bolo fajn keby sa ozval aj teraz(nakolko cele DPMZ toto cita) a podelil sa o nejake to info, nech sa nemusime spoliehat len na tie zakulisne, vsakze.
Reakcia na: petter #19830:

riadne sci-fi tu píšeš... ?
- posadiť 100 ľudí v ZA do trolejbusu;
- nemožnosť sledovať čas;
- cestovný čas 16 minút...

na takéto nezmyselnosti má čas len nejaká americká univerzita - pokiaľ sa tam práve navzájom nestrieľajú ☠
Test: Posaďte do tbusu 100 cestujúcich. Zoberte im možnosť sledovať čas. Prevezte ich na linke z Vlčiniec na Žel. Stanicu. Koľkí z nich dokážu PRESNE posúdiť či cestovali 16 alebo 17 minút ❓
Reakcia na: Maykl #19828:
Nedá sa inak ako súhlasiť. Pri ceste na internát buď tŕpnem, či na batoh treba lístok alebo nie, alebo radšej idem autom a mám kľud, odveziem sa pred stanicu tesne pred odchodom vlaku (nie hodinu pred alebo 5min po) a je to oveľa lacnejšie ak by som rátal ešte aj batožinový lístok, ktorý je podľa mňa blbosť, lebo niektorí cestujúci zaberajú o kus viac miesta ako moja 60kg maličkosť s cestovkou... 🙂 A je rozdiel stáť 20min namačkaný v buse a 15min sa viesť autom (za rovnaké peniaze). Býval som 4 roky v Trnovom a pri medzere, ktorá tam je myslím dodnes okolo obeda (myslím skoro hodinu nič nejde) som bol peši doma oveľa skôr ako mi išiel autobus z mesta.. (často som bol už aj poobede keď som ho videl ísť poza okno).. Takže MHD v ZA pre mňa význam nemá a ak by ju zrušili, ani by som si nevšimol...
Síce nerád, ale tiež môžem povedať, že v Žiline využívam MHD naozaj výnimočne. Výnimočne znamená len keď cestujem ďalej vlakom/busom, mám batožinu/nákup alebo silnejšie prší/je močka zo snehu. Inak nemám dôvod. Radšej idem peši a to nebývam zrovna v centre. Okrem toho, že ušetrím nemalý peniaz za každodennú cestu z/do roboty tak sa aj poprechádzam, čo mne nerobí žiadny problém.
Dôvody sú úplne jasné: v pomere na prejdenú vzdialenosť je drahé cestovné, slabé intervaly a rýchlosť chôdze priamo z bodu A do bodu B zas nie je o toľko pomalšia ako A/T-busy. Jednoducho MHD v Žiline pre mňa nie je konkurencieschopná....

Postreh z Nitry kde som prednedávnom 5 rokov študoval a môžem porovnať reálne so ZA na mojej osobe. Tiež som dochádzal každý deň sídlisko-centrum peši vyše 30min ako teraz. MHD som využíval častejšie, pretože jej tarifa funguje na trochu inom princípe (odhliadnuc od vtedy študentského lístka). Mal som čipovú kartu, kde za A) cesta bola podstatne lacnejšia, za 😎 nemusel som si kupovať predplatené cesty na mesiac a za C) batožina je zdarma. Linky a intervaly sa porovnať nedajú, ale neskorší prestup do 40min zadarmo ten rozdiel v tarife ešte zväčšil....
Za cenu jedného jednopásmoveho celého lístka prejdem autom viac ako 6km, za cenu dvojpásmového je to asi 8km (cena autom za 1km je asi 7centov (počítam len benzín)).. takže neviem, aký dôvod by som mal mať na použitie MHD - auto mi ide kedy potrebujem v ktorúkoľvek dennú dobu, cesta je pohodlnejšia (v lete si klimatizujem, v zime kúrim, sedím na niečom čo nepochcal bezdomovec, hrá mi rádio, viem sa vyhnúť zápcham), rýchlejšia, parkovanie už aj v centre (nie len pri carrefoure, maxe...) zadarmo (aupark, mirage), nemusím zháňať lístky a počítať jazdy (inak to je tak debilný systém.. za 200kč som mal v Prahe, Ostrave a svojho času aj v Bratislave neobmedzený študentský mesačník čo mi platí na všetko čo sa pohne a v ZA za to je nejakých 40 ciest, ktoré mi cez školský rok nestačia a cez prázdniny ostávajú)... Takže, prečo by som mal ísť MHD, keď už pre 1 človeka to vychádza lacnejšie autom a ešte to je aj lepšie z uvedených dôvodov? Ak by MHD chodila v rozumných intervaloch za polovičné ceny, myslím, že by viac ľudí nechalo auto doma.. takto to ostáva len zbožné prianie managementu DPMŽ...
Reakcia na: mirec238 #19825:
A prečo potom Dopravný podnik toleruje také neprirodzene navýšené jazdné doby?
Reakcia na: Valec #19823:
Tak si obuj rtetry.Viem to z Vlkov po stanicu aj za 12.min.ale...žijem z toho čo zarobim a premie su minus 20.%
Reakcia na: petter #19822:
Ti asi ***e, nie?
Reakcia na: petter #19822:
Ak bude trolejbusovej doprave v rýchlosti konkurovať pešia, tak sa na "primerane čisté tbusy v rozumných intervaloch za rozumné cestovné" každý druhý vykašle. Ja som sa za 5 rokov štúdia v Žiline naučil chodiť pešo (a to v BA som sa aj jednu-dve zastávky vozieval).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.