K privádzaču Strážov:
problém so zástavbou tam bude. A aj preto je navrhnutý v trápnej kategórii MS 16,5. Pre vysvetlenie - je to široká asfaltka bez stredového deliaceho pruhu, bez odstavných pruhov, kde sú vodorovným značením vyznačené 4 jazdné pruhy. A samozrejme bez mimoúrovňových križovatiek. Cesta sa skapacitní, ale bude smrtelne nebezpečná ako doteraz. Celé je to o tom, že tam žiadny privádzač ani nemal byť. Projektanti (hlavne pod tlakom politikov a stavbárskej lobby) sa vrátili po 90.-tom roku k tzv. považskej variante diaľnice D1 s napojením D3 v Strážove a vynútenému privádzaču Strážov. Pod hlúpimi výhovorkami opustili kratší, pre Žilinu rozumnejší a hlavne omnoho lacnejší rajecký variant D1.
K Budatínu:
Obrubníky sú urobené už tak, že prekážajúci dom obchádzajú. Deformovaný je pripájajúci sa pruh komunikácie od Zástrania smerom do mesta aj jazdné pruhy na ceste I/11. Vytvorí sa tam ďaľší paškvil a úzke miesto. Chodím tam v poslednej dobe dosť často je mi z toho do plaču.
problém so zástavbou tam bude. A aj preto je navrhnutý v trápnej kategórii MS 16,5. Pre vysvetlenie - je to široká asfaltka bez stredového deliaceho pruhu, bez odstavných pruhov, kde sú vodorovným značením vyznačené 4 jazdné pruhy. A samozrejme bez mimoúrovňových križovatiek. Cesta sa skapacitní, ale bude smrtelne nebezpečná ako doteraz. Celé je to o tom, že tam žiadny privádzač ani nemal byť. Projektanti (hlavne pod tlakom politikov a stavbárskej lobby) sa vrátili po 90.-tom roku k tzv. považskej variante diaľnice D1 s napojením D3 v Strážove a vynútenému privádzaču Strážov. Pod hlúpimi výhovorkami opustili kratší, pre Žilinu rozumnejší a hlavne omnoho lacnejší rajecký variant D1.
K Budatínu:
Obrubníky sú urobené už tak, že prekážajúci dom obchádzajú. Deformovaný je pripájajúci sa pruh komunikácie od Zástrania smerom do mesta aj jazdné pruhy na ceste I/11. Vytvorí sa tam ďaľší paškvil a úzke miesto. Chodím tam v poslednej dobe dosť často je mi z toho do plaču.
Peter K
denne A/ denne T/nocne
PO> 37 / 7 / 3
ZA> 11 /10/ 2
Ak neratam Sirpo - priemyselnu oblast, tak trolejova trat v Presove = atraktivny pravidelny interval . (pri hocijakej tarife)
priklad intervalov zo sedla PD >
L1 - 15' ; L2 - 20' ; L4 - 12' ; L5 - 20' ; L7 - 60' ; L8 - 12' ; L38 - 20' ;
Pricom na spolocnom useku vhodne do seba zapadaju > L1 s L7, L7 s L2/5, L4 s L8, L5 s L38.
Toto by som od trolejbusov ocakaval aj inde. Mozete porovnavat so zilinskymi intervalmi. Aj ked uznavam, ze pri vasej sieti to nieje jednoduche a bola by vhodna prestupna tarifa a PAUSALNE mesacniky.
V PO je vysoky pocet A-liniek. Ten je sposobeny >
1) MHD obsluhuje aj okolite obce - 11 liniek
2) ina filozofia zabezpecenia dopravy v case spicky v PO a v ZA. V spicke sa T-linky neposilnuju (2,5,7,38), alebo len o 1 az 2 spoje za hodinu (1,4,8). Jednak maju urcitu kapacitnu rezervu zo sedla, alebo cestujucich sa snazia odviest autobusy po najkratsej ceste, aby vozidlo mohlo co najrychlejsie prepravit dalsich cestujucich, na inej linke. Takze ked sa nazbiera dostatocny pocet cestujucich a nesposobi to nevytazenost ineho spoja, ale naopak pomoze zvladnut spicku, zavedie sa nejaka ucelova linka. Niekedy je to len 1 spoj 1 smerom.