Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tux #19532:
Aké spoje robí 5/5PS na klbáku okrem posily L4 od stanice 7:32?

Čo je s 231 a 233? Naposledy som ich stretol asi pred tromi týždňami a celkovo mám dojem, že chýbajú ešte ďalšie. Napr. Zliňáky sa teraz dajú stretnúť snáď každý pracovný deň, včera na 3/5 sa postupne vystriedali až tri vozidlá (236, 203, 246) a dnes o pol deviatej išla 201 smerom na Jaseňovú podľa všetkého vymeniť pokazený trolejbus a po pol hodine sa porúčala aj ona. Popritom ešte na L14 jazdila Karosa B741.


Re #19534 Kami: Sú podmienky na výmenu naftových autobusov nastavené tak, že musia určitú dobu (počet km) odjazdiť u žiadateľa, aby mal nárok na dotáciu? Lebo ak nie, potom sa teoreticky môže odkúpiť desať "ojetín", formálne ich zaradiť do evidencie a "zneužiť" na Eurofondy.
Jozef: To tam radšej ani byť nemuselo...
Reakcia na: Jozef #19502:
Niektoré nové zastávkové označníky typu A sú otočené o 90 stupňov, lebo priestorové pomery neumožňujú jeho umiestenie na šírku. Takto otočený označník na zastávke Spanyolova, nemocnica smerom do centra si môžete pozrieť na nasledovnom odkaze:

http://zilina-gallery.sk/picture.php?/18889/category/202
Reakcia na: Kami #19534:
S tvorbou ceny je to jednoduché - skladá sa z poplatkov za distribúciu, za systémové služby, za prevádzkovanie systému, zo spotrebnej dnae a odvodu efektívnej sadzby NJF (národný jadrový fond). Tieto položky sú regulovaneé a dajú sa nájsť v rozhodnutiach ÚRSO. To je približne polovica ceny. Druhá polovica je cena za silovú elektrinu, ktorá nie je regulovaná a tým pádom je predmetom obchodného tajomstva. Dá sa len približne abstrahovať, že pre odberateľa veľkosti DPMŽ bude cena siloviny okolo 60,- EUR/MWh
Reakcia na: tux #19533:
presne, tieto skrátené spoje na L1 som myslel.
Reakcia na: miriamka #19526:
pokial nepochodis na DPMZ, tak skus oslovit dodavatela elekriny (zrejme SSE). Volakedy sa to dalo jednoducho odvodit z cennika (http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=3825242e29ef21362f3321331f3335222a252c2f3234ef392b2e212c23), ale teraz je cena vecou dohody. Ak by na SSE boli ochotni, mozno by si sa dozvedela aj viac o tvorbe ceny pre trolejbusy.

Re #19529 no.ev.di.: sucasne nastavenie je take, ze musis nahradit naftovy autobus. Mozno v novom obdobi (2014 - 2020) budu podmienky priaznivejsie.
Reakcia na: tux #19532:
PS zabudol som na ranne vyjazdy 4/4a a 3/4
to su tie ranne 1ky po Maticu (Fatransku)
Reakcia na: no.ev.di. #19531:
L1 uz robi len 1/1
kedysi chodila 1 z Matice nejako 18:00 (to robila 16/2) ale uz nechodi

L5 nerobi ziadnu 3
jedine 5/5PS robi ranne spoje na 4/14 a to chodi klbak
Reakcia na: tux #19530:
to, že medzi L6, 7 a 16 vozidlá dakedy behajú si pamätám, tiež, že spoje z L1 pokračujú potom od Vlčiniec/Soliniek po trase inej linky, ktorú dané vozidlo ide. Tie vozidlá čo idú z L5 na L3/4/14 sú ale kĺbové či sóla?
Reakcia na: no.ev.di. #19529:
ad 3: pride na konecnu ako linka X a odide ako Y
napr: 4/6 robi 5ku (pride ako 14 na Fatransku, na displeji sa prehodi na 5 a robi 5)
1/1 robi poslednu 7ku z Fatranskej
5/3a robi 5ku z Vlciniec 14:05 (pride ako 5 na Fatransku, PRE na Maticu a ide ako 6)
3/4 robi 5ky (rano od 8:00 a na obed od 12:00)
3/5 robi 14 o 9:32 a 4 o 13:30 (cca)
4/5b robi poslednu 6ku z VL (22:20) cez tyzden (cez vikend ju robi 6)
5/5PS robi rannu posilu 4,14, potom od 10tej 7ku do 14tej, od 14tej 5ku
kazda 6ka (6/1 az 6/4) robi min. jednu 7ku
7 a 16 robia 6ky, 7ky aj 16ky
Reakcia na: Vladimír #19528:
dík za odpoveď ?
1. Tak dúfam, že sa nebude musieť pristúpiť k redukcií trolejbusových liniek z dôvodu, že trolejbusový park začne hniť ?

2. Čo sa týka kratších autobusov, tak myslel som 9,5 alebo 10,5m. 7,7m je už takmer minibus.

3. A trolejbusáci ako robia prejazdy medzi linkami? ?

4. Čiže, ak som správne pochopil, tak čo to dostala Prievidza či Trnava na CNG autobusy, tak je to iba jednorázová možnosť čerpania peňazí z EÚ a keď budú chcieť o 8-10 rokov obnoviť vozový park taktiež CNG autobusmi, tak už musi ťahať z vlastného vačku? Následne by teda prípadnú dotáciu Trnava, či Prievidza dostala iba keby chcela prejsť na ešte ekologickejší pohon a to elektrinu, t.j. trolejbus? Takto to funguje?
Reakcia na: no.ev.di. #19524:
Na odpoveď sa nenašiel žiaden Žilinčan, skúsim teda ja:
1. Informácia nie je známa. Pred výmenou vedenia mesta a následne DP na prelome rokov 2006/2007 sa so začiatkom postupnej obnovy trolejbusového parku počítalo. Nové vedenie nielen že všetky investície zmrazilo (počas celého volebného obdobia 2006-2010 nebolo objednané ani jedno nové vozidlo MHD) a navyše sa objavili pochybnosti o budúcnosti trolejbusovej dopravy ako takej. Ku katastrofickým scenárom našťastie nedošlo, nastala "len" stagnácia. Čerstvý riaditeľ DPMŽ sa síce o podpore trolejbusovej dopravy rozhovoril, ale zatiaľ nie je známe, či sa pristúpi aj k reálnej obnove. Zdá sa totiž, že zlá finančná situácia bude limitovať MHD v Žiline aj v nasledujúcom období.

2. Ťažko povedať, osobne si myslím, že kratšie autobusy nie. Pred pár rokmi DPMŽ prevádzkoval 7,7m dlhé Isuzu (tuším na L29 a 50) a neosvedčilo sa, bolo odpredané. Jedným z dôvodov môžu byť obehy autobusov, kde dochádza k prejazdom medzi linkami s rôznym stupňom záťaže.

3. Áno, prejazdy medzi linkami sú bežná vec. Aj v autobusovej, aj v trolejbusovej doprave.

4. Na CNG autobusy teoreticky áno, na trolejbusy nie. Podmienkou je totiž náhrada menej ekologického vozidla. Ak by chceli od EÚ nové trolejbusy, museli by nimi nahradiť autobusy, čo v súčasnosti nie je aktuálne.
Reakcia na: miriamka #19526:
Skús sa obrátiť na DPMŽ, alebo na mesto.
ahojte...neviete kde by som mohla nájsť, ze koľko stojí 1 kW elek. energie na trolejbus?....alebo koľko to je, hľadala som už asi všade...potrebujem to do bakalárky pre stanovenie kalkulácie na jeden trolejbus, ďakujem 🙂
ešte jedna vec : 4. Môže aj Žilna čerpať z fondov EÚ na obnovu vozového parku trolejbusov a autobusov? Keby napr. chcela ísť tou cestou, že okrem trolejbusov nakúpi na autobusové linky autobusy na CNG pohon v rámci toho projektu ekologizácie MHD.
mám pár otázok na margo obnovy vozového parku jak autobusov tak trolejbusov :
1. kedy plánuje Žilina nové trolejbusy?
2. Trochu obsiahlejší bod. Plánuje sa aj kúpa nových autobusov dĺžky 12m, alebo sa budú kupovať na niektoré linky autobusy dĺžky 10.5m? Narážam na vyťaženosť niektorých liniek v číselnom rade 20-31. O L22,24,31 viem, že jazdia dostatočne vyťažené. Na takých linkách ako L29 a 30 by nestačil 10.5m bus? Čo som s tými linkami šiel už dávnejšie pár krát, tak nenastal moment, že by bolo v autobuse viac ako 15-20 ľudí. O L20 a 26 som nemal nikdy prehľad, iba čo som videl voziť L26 ľudí pracujúcich na Kamennej a pri celulózke a v Rosinkách. L21 a 27 si netrúfam tipnúť ako je vyťažená.
3. mimo témy : robia autobusáci nejaké prejazdy medzi linkami? Mám na mysli hlavne tie spoje, čo končia na Hurbanovej alebo ŽST. Neviem ako to je teraz ale kedysi som videl, že prišla napr. L27 zo závodia na Hurbanovu a o 10min odchádzala ako L31 na Mojšovu lúčku. Keď som spomenul Mojšovu lúčku, čo sa stalo, že prestala L31 premávať na Pstruhovú k mostu cez Váh do Mojšu? Nevadilo náhodou niekomu, že sa tým vozili ľudia z dediny čo nepatrí pod Žilinu?
Vcera okolo pol deviatej vecer vrchari oproti plavarni (smer VL), zeby udrzba alebo nejaky problem?
Reakcia na: Mongolec #19520:
aký autobus? Aká prezentácia?
Reakcia na: Mongolec #19517:
Hoci bola v novinách pozvánka na prezentáciu autobusu na dnešný deň, došlo k presunutiu termínu a príde sem o dva týždne neskôr.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.