Takže osádzanie nových označníkov: Je to nedotiahnuté do konca pokiaľ sa to neurobí aj s LED panelmi aj zbytočné.
A moj názor je že informovanosť cestujúcej verejnosti MHD je dosť vysoká aj bez týchto označníkov.
Podľa mojich (už ale 2 roky starých) informácií sa križovatky nemajú nijako prestaovať, maximálne rekonštrukcia súčasného stavu. Akurát CSS sa mala komplet vymeniť vzhľadom na svoj vek.
Re #19467 Jozef: Prenos dát? Nemá nemá DP vlastnú rádiosieť cez ktorú by sa prenos dal zabezpečiť? Ak aj nie, prečo by prenos zabezpečoval vlastník reklamného označníka, ten by tak maximálne tú infotabuľu mal zabezpečiť. Ostatné nech je na DP (aspoň vie ako mu tu funguje). Ale ak začali tú plochu prelepovať mapou tak to vyzerá, že už niekto niekoho podmastil a žiadne LED displeje nebudú.
Re #19468 Myscho: Akurát, že v Ostrave sú tie veľké panely akurát tak v prestupnom uzle Svinov a pokiaľ mi je známe, tak nezobrazujú aktuálny odchod, ale len odchod podľa CP (k info o vlakoch sa pridáva meškanie). Celú správu zabezpečuje koordinátor IDS ktorý všetky CP dostáva od dopravcov. Tu ide len o informačné panely na jednotlivých zastávkach, ktoré si bude zabezpečovať priamo DP.
Mimochodom, ľudia zo Soliniek nebudú bežne využívať aj miestny (to je aký?) vlak, pokiaľ naň bude potreba iných lístkov, či už papierových alebo elektronických.
Dakujem za link na materíál o označníkoch.
Včera som išiel domov vlakom z Bytčice. Kúsok odo mňa sedeli štyria asi 20 roční. Keď sme prišli na ŽZ Žilina-Solinky, jeden zrazu zhíkol: Oni to rozbili, to sú dementi.Mal na mysli prístrešok na zastávke. Ja som sa len usmieval .........
Nový označník je na Solinkách na Smrekovej ulici. Ano dá sa tam prestúpiť na vlak, na prímestskú dopravu. Lenže tie zastávky sú vzdialené od seba niekoľko metrov. Aby ukazoval nový označník aj odchody vlakov a prímestských busov musel by mať orevádzkovateľ presné údaje. A ako zobrazí infoprmáciu, že cestujúci musí ísť pár metrov ďalej? "Napíše tam zastávka 500 metrov naznačeným smerom?"
Z niektorých semafórov mám pocit, ako keby mali za úlohu zámerne spomaľovať chodcov aj cestnú premávku. A tá ich "preferencia" hromadnej dopravy, keď bežne pár desiatok metrov pred spojom prejde zelená na oranžovú. Nechcel náhodou Aupark riešiť aj problematiku semafórov? Často vznikajú zápchy za Štefánikovým námestím pred križovatkou s Veľkou okružnou a Predmestskou, kým v opačnom smere nezriedka svieti zelená aj keď už dávno nič nejde. Dnes popoludní nefungoval semafór na križovatke Spanyolovej s Veľkou okružnou a čuduj sa svete, pekne sa dalo prejsť aj z vedľajších ciest (dokonca ani od Auparku nestáli kolóny). Niekedy je menej viac. ?
Čo sa týka LED panelov, myslím si, že aj tie štvorriadkové môžu po požadovanom naprogramovaní zobrazovať viac ako tri-štyri najbližšie odchody, keď sa budú každých niekoľko sekúnd striedať (napr. s označením 1/2 a 2/2 alebo "najbližšie odchody" a "neskoršie odchody", prípadne rozdelenie na autobusové a trolejbusové linky).
Ja som povedal, len toľko, že v ostrave sú 10riadkové (myslím že aj viac.. tuším okolo 25 že by mohli niektoré mať) a tie zobrazujú aj prímestskú dopravu aj mestskú aj električky aj autobusy... a vlak na zastávke by nebol odveci napr. ak by ľudia zo soliniek mali začať využívať bežne aj miestny vlak... a prepojenie SAD by sa dalo spraviť jednoducho, že by sa zobrazovali časy podľa ich CP a nie podľa skutočnej polohy ako to ne/funguje teraz pri MHD.
Re #19463: ak následky vandalizmu znáša za výhody reklamy majiteľ, tak by som mu to s radosťou každý večer rozflákal, nech neni tak nenažraný....
Myslím si, že otázka koľkoriadkový bude Led displej je pravdepodobne nepodstatná. Ide teraz o to či vôbec táto spoločnosť zabezpečí prenos dát. Dnes som si všimol na Štefánikovom nám., že spoločnosť prelepuje plochy displejov mapkami linkového vedenia MHD.
Prínos elektronickej tabule na zastávke oproti klasickému papierovému CP je snáď úplne zrejmý, nie? V papierovom CP sa odchod najbližších spojov hľadá dlhšie + vôbec nie sú zohľadnené odchýlky v jazde spoja.
A ešte jedna pripomienka k danej téme. Vie niekto, koľkoriadkový má byť ten Led displey? Jedná sa mi o zastávku pri železnicnej stanici. Ako je známe tam na súčasných infopaneloch sa zobrazujú len trolejbusy. Autobusy nie. Raz keď som čakal na trolejbus, zobrazili sa všetky ( L3, L4, L 6).
Medzitým odišla L 16, ktorá sa tam nezobrazila.
A kto je vlastníkom infopanela? Podľa môjho názoru súčasné zastávky bez nových označníkov poskytujú rovnaké informácie cestujúcemu ako ten infopanel. (Čas odchodu, trasu).
Re #19457 pavuk: "Okrajové" sídlisko Solinky malo k 31. marcu 14 050 obyvateľov, niekoľko nákupných centier, blízku priemyselnú zónu a neďaleké zastávky železnice a prímestských spojov s prestupujúcimi. ? Mimochodom, LED panel bol plánovaný aj na Námestie hrdinov.
Re #19459 Myscho: Sú to v podstate "reklamníky", ale podmienky pre mesto neboli najhoršie (ak si dobre spomínam, následky vandalizmu bude znášať dodávateľ, ktorý zas môže disponovať s reklamnou plochou,...).
to si asi videl študentov Žilinskej univerzity, ktorí robili len prieskum do školy, takže výsledky prieskumu asi nebudú použité na "prestavbu" križovatiek (čo je škoda) ?
Ty chodievaš na vlak náhodne, že už na Vlčincoch potrebuješ vedieť kedy ti to ide? ? A prečo by to malo ukazovať už na Vlčincoch, však zastávkový displeji má ukazovať odchody z príslušnej zastávky, nie zo zastávky/stanice na druhom konci mesta. ? Tiež by ma zaujímalo, odkiaľ by sa ten panel dozvedel, o odchodoch (nebodaj aj aktuálnych) spojov SAD. ? Mimochodom, ten panel bude mať (ak vôbec bude) tak 4 riadky, nie 10, a 4 linky na zastávke isto máte. Uzavriem to teda tvojimi slovami "proste: Žilina, je čo sa učiť..." ?
Myslím, že Majo veľmi dobre vie, aký rozsah informácií možno dnes od palubného počítača očakávať. Ak toto všetko, čo si menoval, už dokáže aj EMtest, tak je to super. Donedávna, presne ako Majo píše, to totiž ešte EMtest nevedel. Otázkou zostáva, koľko podnikov SAD má k dispozícii najnovšie produkty tejto firmy.
Re #19457 pavuk: Nedokážem pochopiť, prečo by nemohol byť infopanel aj na okrajovom sídlisku ako Solinky. Necestujú odtiaľ ľudia? Nepomôže im, ak budú mať k dispozícii dynamickú informáciu o príchode najbližšieho spoja? Ja si myslím, že rozširovanie zastávkových infotabúľ možno považovať len za pozitívum.
Pokiaľ ide o nové označníky, pokiaľ mi je známe, Žilinčanov nestoja ani cent. Druhou vecou je, že tento fakt je vykúpený veľkorysou reklamnou plochou, z ktorej bude vlastník označníka dlho bezstarostne žiť.
Re #19459 Myscho: Mám pár otázok:
1. Na ktorých zastávkach sa plánuje 10riadkový panel? Takúto informáciu som nikde nenašiel.
2. Načo by sa mali na Vlčincoch zobrazovať odchody vlakov a najmä odchody z akej stanice by sa tam mali zobrazovať, keď tam žiadna nie je.
3. Myslíš, že niekto na meste riešil kompatibilitu palubných počítačov SAD s budúcimi infopanelmi?
A poznámka pod čiarou: Čudoval by si sa, ale v zahraničí som videl zaplnený aj päťriadkový panel na zastávke, ktorú obsluhuje jedna linka
Opravím... je to veľmi výhodná reklamná plocha na ktorú ešte aj mesto asi pravdepodobne nejaké to euro prispelo... a pritom to je taká blbosť... keď LED panel tak riadny a nech ukazuje autobusy, trolejbusy, SAD a vlaky(aj na vlčincoch by sa mi občas zišlo vedieť koľko času ostáva do vlaku) lebo v ZA nie je toľko liniek aby sa zaplnil 10riadkový panel len busmi, a nie 20% zo zastávkovej reklamnej plochy... nerezovej dokonca..
Tie LED Panely, ktoré myslíš Ty nie sú v Žiline na každej zastávke ale len Na Hurbanke a Železničnej stanici. A sú dosť vysoko na stĺpe tak sú chránené pred vandalmi.
Súhlasím s Myschom čo sa týka tých nových označníkov v príspevku 19447 a ktoré mal na mysli aj M. Dodávam že aj na Solinkách je prelepený oznam "Led panel už čoskoro" schémou MHD". Takže tie Led panely asi tak skoro nebudú.
Tieto nové označníky sú v Žiline len pár mesiacov. Bol som prekvapený, keď sa začali osádzať. Považujem to za plytvanie peniazmi. Mne osobne takéto označníky nechýbajú. V centre mesta nech sú, budiž, ale prečo majú byť osadené aj na takom okrajovom sídlisku akým sú Solinky?
A k tomu vandalizmu: Choď sa pozrieť v akom stave je železničná zastávka Žilina - Solinky. Prístrešok rozbitý, v priekope za traťou plno odpadkov, špačkov a plastových fliaš.
Nečudo, keď mládež zo Soliniek tam si chodí pofajčiť a popiť. Vídavam to keď tam občas čakám na vlak.
A v podobnom stave sú aj zastávky Ralecká, mlikareň a Rajecká, Elektrovod.
minulý týždeň prebiehalo sčítanie intenzity dopravy, pravdepodobne v súvislosti s "prestavbou" križovatiek. Kým som ich začal vnímať, všimol som si sčítavajúcich študentov na križovatkách Veľká Okružná - Predmestská - 1. mája; Republiky - 1. mája; Moyzesova - 1. mája a na Štefánikovom námestí.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.