Ano, v internych smerniciach pre vykon prace vodica. Vodic musi zastavit na kazdej zastavke na linke a musi umoznit nastup/vystup vsetkymi dverami vo vozidle.
je nejaký predpis, kt. prikazuje vodičovi zastaviť na každej bus zastávke aj keď sa na nej nikto nechystá vystúpiť, prípadne nastúpiť? ( rátam s tým, že zastávka nie je na znamenie...)
vďaka za odpoveď
Dobré by to bolo, ale nie v súčasnosti. Neviem si totiž predstaviť, ako tá babka bude zvoniť vodičovi, keď v takej B732ke je tlačítko len na strope.
V Ostrave (pokiaľ viem) všetky zastávky na znamenie nie sú, takže ak sa vodič "s tým nepára" tak porušuje predpisy. A to si v ZA zrejme nikto vo veľkom nedovoľuje. ?
Napadla ma taká otázka, nebolo by možné spraviť všetky zastávky ako "Na znamenie" ? Je pre mňa nelogické aby autobus zastavoval na každej zastávke aj keď tam nikto nie je a v buse pri dverách stojí babka ktorá je pripravená asi 2 zastávky popredu aby stihla vyskočiť. Nebolo by rozumnejšie aby pred vystupovaním človek zazvonil a stálo by sa len ak by to bolo ozaj potrebné a v prípade že človek stojí na zastávke tak by tiež mohol naznačiť, že by rád nastúpil... trošku by sa tým urýchlila doprava.. lebo takto sa vždy zastaví, šofér sa obzrie a rozbehne sa ďalej.. v Ostrave sa s tým nepárajú a ak na vlakovej stanici nastúpi 60 študentov tak sa stojí až na internátoch (konečná) ak si človek nezazvoní cestou.
to je zas opačný extrém k CP L801 v Bratislave ? keď sa to prerátalo, že aká je dĺžka trasy a chronometráž, tak vyšla priemerná rýchlosť vyše 60km/h a dokonca v úseku Jasovská - EUBA až 70km a potom sa v DPB divili, že už do Rajky busy meškali 10minút ?
tú otázku si kladiem niekoľko rokov a v Žiline bol prevrat už len to, že aspoň cez víkend sa trocha "okresali" časy, ale pojem chronometrážnych pásiem osta niekde založený v polici... aj na DOD bola stále odpoveď, že takto to stačí... ?
Rečnícka otázka: dokedy bude DPMŽ používať na trolejbusových linkách súčasné extrémne ponaťahované jazdné doby? Dokým nepríde o posledného cestujúceho? Dnes po 18. hodine som mal na linke 4 (vozidlo 237) šťastie na vodiča, ktorý jazdil tak ako sa s trolejbusom má (teda žiadne vlečenie sa ako syfilis cez Ukrajinu) a cca tretinu času v úseku Fatranská - ŽST sme strávili čakaním na odchod na zastávkach. ?
na 100% je to byvaly "dik1", ktory sa tu kedysi vyhrazal zverejnenim mojich osobnych udajov, ktore isto ziskal legalnou cestou
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
irizar