Hľadaná ako hľadaná, ale len v uliciach mesta Žiliny. Viem o tom, že vozí mimo Žiliny a na území mesta teda definitívne skončila. A takto som si to predstavoval.
Tvoja hľadaná maršutka momentálne parazituje na spoločnosti Albus Bratislava, konkrétne na ich linke Žilina-Bratislava. Starší pán v ošúchanej vetrovke chodil dnes v BA na Nivách po nástupišti a lanáril plneplatiacich cestujúcich do svojej dodávky. Čudujem sa vôbec, že tých 8 ľudí našiel, lebo cenu má rovnakú a že by tá jeho plná dodávka bola pohodlnejšia ako poloprázdny poschodový autobus Setra dosť pochybujem. Akurát, že cestu zvládne za 2 hodiny, zatiaľ čo my sme to dnes autobusom mali za 2:20.
Prave dnes som si dodatocne upravy na trakcnom vedení vsimol a chcel som hned po príchode o tom informovat. Tak ako sme s Jozefom o tom uvazovali ze by malo nastat este prelozenie vedenia do polohy nad jazdný pruh smerom na Limbovu tak sa aj stalo.
Práce na trolejbusovom vedení na Obvodovej ulici sú už ukončené. Z tejto ulice je vjazd do obchodného centra, a s tým súviseli práce na rozšírení vozovky o odbočovací pruh zo strany obratiska Jaseňová. V rámci tejto stavby bola vykonaná preložka trakčných stožiarov a úprava trolejbusového vedenia. Montážne práce vykonávala spoločnosť ELZA v dňoch 28. – 29. júla 2007, kedy bola celodenná výluka, počas ktorej premávala náhradná autobusová doprava na linkách č. 3 a 13. Neskoršie po položení asfaltovaného koberca bola vykonaná aj preložka trolejbusového vedenia do novej polohy. Najnovšie foto z uvedeného úseku: http://zilina-gallery.sk/picture.php?/5829/category/355
Až tak veľa autobusov na trolejbusových linkách nejazdí. S príchodom GVTD sa znížil počet vypravovaných klbákov za deň (keď je nasadený autobus znamená to skôr, že nie sú vodiči na trolejbus). Tým samozrejme nechcem povedať, že netreba začať s nákupom nových trolejbusov. Myslím si, že už do takých 15 mesiacov sa aspoň pár kusov dočkáme, investičné dotácie majú v najbližších rokoch rásť.
Presne tento problem som mal namysli aj ja, dufajme ze si ho niekto uvedomuje. Dosluhujuci vozový park som samozrejme nemal este pravo povedat prave teraz ale uz aj v týchto obdobiach vidime, ze hlavne co sa týka trolejbusov nedokaze DPMZ niekedy zabezpecit prepravu cestujucich trolejbusmi tam kde jej to prinalezi. Sme svedkami casteho nasadzovanie autobusov na trolejbusove linky. Prečo? Vsetci vieme ze nedostatok TB. Vieme aj to ze trolejbusi prechadzali GO ktore neboli zrovna kvalitne a uz mame prve vyradene, niektore uz su schopne vyradenia. Je na nich vykonavana len povrchna udrzba, doslova len aby to chodilo. A takto to dalej ale nepôjde. A este pri predstave, ze neocakavame nakup nových vozidiel. Co je vsak dôlezite pridu nove autobusy. ?
No tak hádam to netreba preháňať s tým vzývaním. Ktoré stotisícové mesto v ČR má horšiu MHD nech ZA? Možno tak Liberec, aj to je otázne. Samozrejme, že za to nemôže DPMŽ ale odlišná dotačná politika štátu a miest, ale netreba zase byť nekritický.
Teraz sa začínam báť, že som nepochopený. Ja nijako Žilinu nevyzdvihujem ako vzor ex-CS DP (aj keď najpozoruhodnejší asi navždy zostane nikým iným nenapodobený prudký rozvoj žilinskej MHD v rokoch 1988-1998), iba tvrdím, že nejaké prehnané komplexy zase mať nemusí. Tách horších (najme v SR) je stále zúfalo viac ako lepších.
Súhlasím však, že Žilina "vyhodila rýchlosť a vezie sa na neutráli", kým iné DP ju predbiehajú.
Myslim si, ze v ramci CS by sme si nemali az tak fandit...napriklad...integrovana doprava je stale velmi slabo rozvinuta...vezmime si napriklad DP Praha, Plzeň, DSZO, DPO, DP Olomouc, DP České Budějovice, Pardubice...DP Ústeckého kraje, DP Liberec, DP Prešov...vsetky tieti menovane maju isto lepsiu uroven, nez my...
Hehehe... v Bratislave by sa musel náhle veľký zázrak stať, aby mala vozový park žilinskej úrovne ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kubik