Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jozef #13428:
Prave dnes som si dodatocne upravy na trakcnom vedení vsimol a chcel som hned po príchode o tom informovat. Tak ako sme s Jozefom o tom uvazovali ze by malo nastat este prelozenie vedenia do polohy nad jazdný pruh smerom na Limbovu tak sa aj stalo.
Práce na trolejbusovom vedení na Obvodovej ulici sú už ukončené. Z tejto ulice je vjazd do obchodného centra, a s tým súviseli práce na rozšírení vozovky o odbočovací pruh zo strany obratiska Jaseňová. V rámci tejto stavby bola vykonaná preložka trakčných stožiarov a úprava trolejbusového vedenia. Montážne práce vykonávala spoločnosť ELZA v dňoch 28. – 29. júla 2007, kedy bola celodenná výluka, počas ktorej premávala náhradná autobusová doprava na linkách č. 3 a 13. Neskoršie po položení asfaltovaného koberca bola vykonaná aj preložka trolejbusového vedenia do novej polohy. Najnovšie foto z uvedeného úseku:
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/5829/category/355
Reakcia na: marek231 #13426:
Až tak veľa autobusov na trolejbusových linkách nejazdí. S príchodom GVTD sa znížil počet vypravovaných klbákov za deň (keď je nasadený autobus znamená to skôr, že nie sú vodiči na trolejbus). Tým samozrejme nechcem povedať, že netreba začať s nákupom nových trolejbusov. Myslím si, že už do takých 15 mesiacov sa aspoň pár kusov dočkáme, investičné dotácie majú v najbližších rokoch rásť.
Reakcia na: Kvacalova23 #13421:
Presne tento problem som mal namysli aj ja, dufajme ze si ho niekto uvedomuje. Dosluhujuci vozový park som samozrejme nemal este pravo povedat prave teraz ale uz aj v týchto obdobiach vidime, ze hlavne co sa týka trolejbusov nedokaze DPMZ niekedy zabezpecit prepravu cestujucich trolejbusmi tam kde jej to prinalezi. Sme svedkami casteho nasadzovanie autobusov na trolejbusove linky. Prečo? Vsetci vieme ze nedostatok TB. Vieme aj to ze trolejbusi prechadzali GO ktore neboli zrovna kvalitne a uz mame prve vyradene, niektore uz su schopne vyradenia. Je na nich vykonavana len povrchna udrzba, doslova len aby to chodilo. A takto to dalej ale nepôjde. A este pri predstave, ze neocakavame nakup nových vozidiel. Co je vsak dôlezite pridu nove autobusy. ?
Reakcia na: Vladimír #13416:
No tak hádam to netreba preháňať s tým vzývaním. Ktoré stotisícové mesto v ČR má horšiu MHD nech ZA? Možno tak Liberec, aj to je otázne. Samozrejme, že za to nemôže DPMŽ ale odlišná dotačná politika štátu a miest, ale netreba zase byť nekritický.
Reakcia na: kubik #13423:
Teraz sa začínam báť, že som nepochopený. Ja nijako Žilinu nevyzdvihujem ako vzor ex-CS DP (aj keď najpozoruhodnejší asi navždy zostane nikým iným nenapodobený prudký rozvoj žilinskej MHD v rokoch 1988-1998), iba tvrdím, že nejaké prehnané komplexy zase mať nemusí. Tách horších (najme v SR) je stále zúfalo viac ako lepších.

Súhlasím však, že Žilina "vyhodila rýchlosť a vezie sa na neutráli", kým iné DP ju predbiehajú.
Reakcia na: Vladimír #13416:
Myslim si, ze v ramci CS by sme si nemali az tak fandit...napriklad...integrovana doprava je stale velmi slabo rozvinuta...vezmime si napriklad DP Praha, Plzeň, DSZO, DPO, DP Olomouc, DP České Budějovice, Pardubice...DP Ústeckého kraje, DP Liberec, DP Prešov...vsetky tieti menovane maju isto lepsiu uroven, nez my...
Reakcia na: Kvacalova23 #13421:
Hehehe... v Bratislave by sa musel náhle veľký zázrak stať, aby mala vozový park žilinskej úrovne ?
Vozový park v Žiline s porovnaním s ostatnými mestami vôbec nie je zlý. Určite jeden z najlepších, aké na Slovensku sú. Ale čo sa týka budúcnosti, tak to neveští nič dobré. Rok čo rok je to horšie a horšie. A budúcnosť vyzerá veľmi zle. Ak to bude ďalej takto pokračovať, tak za pár chvíľ nás dobehne aj Bratislava. Dopravný podnik ako keby sa s tým uspokojil a čakal na zázraky. 16 rokov sa blíži, v blízkej budúcnosti budeme svedkami obrovského problému.
Teda aby sme si správne porozumeli - SÚČASNÝ vozový park žilinskej MHD je dobrý. Ak by malo dôjsť k prerušeniu či zastaveniu jeho pravidelnej obnovy, a tým zhoršovaniu súčasnej úrovne, to je pochopiteľne zlé.
marek231: Ale byť v porovnaní s inými veľmi dobrý neznamená byť dokonalý. Ja som o dokonalosti nikde nepísal. V Žiline sa mi nepáči viacero vecí.

Rozosmial si ma akurát rečou o dosluhujúcom vozovom parku. Vidieť, že v Žiline sú štandardy v oblasti technického zabezpečenia ešte stále veľmi vysoké, ak to, s čím jazdí DPMŽ niekto nazve tak ako Ty. Nemyslím tým nič zlé, len konštatujem, že žilinský vozový park môže väčšina slovenských dopravcov iba závidieť.
Reakcia na: matko-klingac #13414:
Možno takým znovunadýchnutim bude aj napriek nedostatkom zmena linkovania. Opticky to vyzera, ze ludia sa zacali opät spoliehat na MHD. No to ale uvidi este cas. Uz len sam za seba tvrdim ze MHD vyuzivam viac ako pri NKTD.

Inak by som ale nepouzil az taký superlativ ako pouzil Vladimir. Je tu naozaj vela nedostatkov aby bola jedna z najlepsích v SR. Spomeniem napr. len nedostatočný a casom dosluhujuci vozidlový park bez nadeje na obnovovanie, rozbiehajuca sa nova koncepcia MHD Žilina (stale su nedostatky), pre niekoho stale diskutabilna tarifa atd. .
Reakcia na: Jozef #13415:
Rovnake poznatky mam aj ja a vôbec sa nimi tajit nebudem. Tento problem absolutne chapem a poznam pričom tiez casto cestujem do oblasti Zavodia prip. Hajika. Velkym nedostakom je ale meskanie, ktoré ale nijako neovplyvnime. Posunutim intervalov medzi zastavkami? Hlupost, pricom vozidlo rano stoji v zapche a doobeda uz prejde bez problemov. Kto to odsleduje? Keby sa aspon crtala nejaka ta nadej na zlepsenie situacie na Zavodskej. Ale to teraz asi sotva.
Reakcia na: matko-klingac #13414:
Napríklad okrem toho, že je dlhodobo jednou z NAJLEPŠÍCH na Slovensku a hádam i v ex-CS? 😛
Reakcia na: marek231 #13413:
Zlá situácia s meškaním nie je len na L7, ale aj na L6, L16, čiastočne aj na L1, L21, L26 a L29, teda na všetkých linkách, ktoré prechádzajú cez Dolné Rudiny. V uvedenom priestore sa vytvoril dopravný lievik. Príčina nie je v kruhovej križovatke, ktorá síce spomalila prechádzanie po Závodskej ceste, ale zároveň umožnila zaradenie vozidiel (aj MHD) zo Škultétyho a Priemyselnej ulice. Jedným z možných riešení bolo prepojenie Rázusovej ulice ponad prieťah cesty I/18, ale dosadený architekt a jeho tútor túto alternatívu po voľbách odmietli s odôvodnením, že predložia iný návrh. Je síce október a doposiaľ žilinská verejnosť nič nevidela a nevedno či aj uvidí. Obdobná situácia je aj na Rajeckej ceste, ktorá súvisí s výstavbou privádzača. Autobusy na linke č. 22 a č. 2 smerom do Bytčice v popoludňajších hodinách už po zídení z rampy na Rondli sa zaraďujú do nekonečného prúdu vozidiel.
Dopravná situácia na Rajeckej ceste sa trochu zlepší po otvorení druhého úseku privádzača od Váhostavu po Solinky, pravdepodobne ešte v tomto roku. Na Závodskej ceste nevidím v tomto čase nijakú perspektívu a musím úprimne cítiť s cestujúcimi z Hájika, lebo nie je mysliteľné, aby stáli vozidlá MHD v rade vozidiel od Námestia požiarnikov (!), prípadne z druhej strany od zastávky Žitná cez celé Závodie. V tomto prípade som uviedol extrémy, ktoré sa neopakujú každý deň, ale osobne som ich zažil.
dobry den.Ja by som sa chcel spytat,ci vidite okrem nedostatkov aj daco pozitivne na zilinskej MHD.
Presne dva týždne po zavedení GVTD sa vyskytuju stale male nedostatky. No pre mna tým najväčším je L7. To je niečo hrozne. Táto linka trpí na komplikovanu dopravnu situaciu na Zavodskej ceste a jej meškania naberaju niekedy az zavratne čisla. Či to je rano alebo poobede, tá linka ustavicne meska. Z toho dôvodu nestiha ani pravidelný odchod spät na Hajik zo zastavky Sv. Cyrila a Metoda. Mnou nameraný cas meskania je niečo cez 10 minut. Aj kvôli tomuto vodiči nenechavaju vystupit cestujucich na zastavke Sv. Cyrila a Metoda na strane smerom do centra na Košicku, ale hned zastaví na protilahlej strane a cestujuci sa maju akože urýchlene vymenit. Komplikacie nastavaju ked cestujuci nevedia ze L7 na tej zastavke koncí, a vodič im koniec trasy oznami, potom po zahlasení "končím" zmätkuju aj cestujuci ktorý chcu nastupit smerom na Hajik. Lebo nevedia či môzu nastupit a pokracuje na linke spät alebo pride iné vozidlo a on končí naozaj.
Reakcia na: 14tr #13411:
Ale iba L6 a L7.
A znova môžeme po meste vidieť autobusy na trolejbusových linkách ?
Reakcia na: pavuk #13408:
pokial by si chcel ist z Obchodnej cez V. Diel na Solinky, prip. Hliny odporucam pouzit l. c. 7 pride na zastavku predpokladam celkom prazdna kedze zacina na Sv. Cyrila a Metoda a nezachadza na MS takze je to asik najlepsi sposob

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.