Reakcia na: 4444 #12951:
a/ Staré vozidlá Žilina nakupovala (resp. boli pridelené) v minulosti viackrát, viem doložiť X prípadov. Vždy riešili na 1-2 roky akútnu potrebu v prípade nedostatku vozidiel - keď sa čakalo na nové vozy, príp. keď sa viac vozov generálkovalo. Odjazdili, koľko vydržali, až kým sa úplne nerozsypali. To však nie je prípad ex-zlínskych trolejbusov - nezamená to, že sa má do takýchto starých vozidiel investovať veľa peňazí a myslím, že je zbytočné snažiť sa postaviť ich na úroveň našich vozov a udržiavať ich chod aj vtedy, keď ich nebude treba. Od októbra sa má denná výprava kĺbových trolejbusov znížiť z 26 na 22, 6 bude v depe. Či budú zlínske vraky tak veľmi potrebné v premávke aj vtedy, netuším. *** b/ Linka 2 to dnes bez kĺbových autobusov vydrží, a snáď to vydrží aj od októbra, keď sa zredukuje počet spojov z Vlčiniec do centra. Ale spoje do KIE, kam kĺbové vozy z L2 prebiehajú, to asi nevydržia. A neviem si predstaviť, ako by kĺbový autobus nasadený na trolejbusovej linke stíhal ešte aj prejazdy na L25, 35.
Mongolec
b) Máme 11 kĺbových autobusov. Začiatkom leta som sa bol pozrieť na príchod vozidiel z KIE a MOBISU okolo 16:30 - na L35 prišli Karosy č. 113 a 114 a na L25 to boli 115, 109 a 116 - v 114 a 116 sa dal krájať vzduch. Citelisy boli v tej dobe ešte na L2 a vo vozovni ostali 4 klbáky, takže v najhoršom prípade by DPMŽ bol schopný nasadiť na TB-linky aj autobusy, ak berieme do úvahy, že najstaršie B741-ky nezačnú naraz odchádzať a počet zamestnancov závodov, ktorých vozia L25 a 35 nebude prudko rásť. Potom dúfajme, že DPMŽ začne s obnovou vozového parku novými trolejbusmi. ?