Reakcia na: Juraj #12716:
Dovolím si nesúhlasiť. Na túto vec mám odlišný názor. Striktné delenie dopráv na mestskú a prímestskú považujem za prežitok dôb minulých. Pohľad do dopravných systémov, ktoré všeobecne hodnotíme ako vyspelejšie a ktoré geograficky ležia obyčajne na západ od nás, nám ukazuje, že trendom je práve upúšťanie od takéhoto členenia. Veď to je predsa samotná podstata integrovanej dopravy. Vezmime si také Brno, ktoré má dnes v ex-CS nesporne jeden z najlepších systémov. Ktoré linky sú tam mestské a ktoré prímestské? Mnoho z nich nespĺňa definíciu ani jednej kategórie. Lebo bývalé mestské linky podľa potreby obsluhujú aj najbližšie obce a niekdajšie linky prímestské dnes riešia aj vzťahy vnútromestské.To, že na Slovensku ešte stále taká silná potreba (či skôr snaha) deliť linky na mestské a prímestské by som skôr videl ako dôsledok nenormálneho legislatívneho stavu, kedy iný samosprávny orgán dotuje linky deklarované ako mestské a iný linky prímestské (a to považujem ja za príčinu všetkého zmätku). Snahu mať linky zaškatuľkované preto prisudzujem skôr ekonómom ako dopravárom. Nevidím totiž dôvod, prečo by takto linky deliť mali chcieť pracovníci v doprave.
Skôr opak je pravdou. To, že na Slovensku sú prevádzky MHD, kde, napriek občasným politickým škrípancom, existujú "miešané" linky, určite nie je prejav sociálnej výpomoci miest okolitým obciam ale práve naopak, prejav dopravnej logiky a ekonomiky prevádzky. Väšina takýchto liniek povznikala práve preto, lebo niektoré okrajové mestské časti by skrátka vlastnú mestskú linku neuživili, preto bola natianutá mestská linka do blízkej obce.
Alebo je lepšie držať sa striktného rozdelenia liniek a popri paralelnej silne stratovej prímestskej linke viesť do mestskej časti silne stratový mestský autobus raz za tri hodiny ako papierovo vykázateľnú obsluhu MHD? Alebo mať rovno mestské časti, kde MHD, z dôvodu možnosti využívania prímestských liniek, nebude jazdiť vôbec?
Ja si myslím, že "tí druhí" sa s tým nevysporiadali zle.
PeterC