Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jozef #12618:
S homologizaciou moze byt celkom problem...pri najhorsiom uplne nova vyzbroj...napriklad z Ostravy IGBT sa robi aj na dlhe vozy...
Reakcia na: tux #12606:
Z jedneho uberiem, z druheho zvysim...jednoducha matematika...napriklad zo sedmicky ?

Re #12607 Jozef: S tou Litvou som ti to uz volakedy vysvetloval, tak uz sa konecne zmier s tym, ze kym bude mat DPMZ uroven DP vo Vilniuse alebo Kaunase (ST 18, Volvo 7700/7000), mame sa este co ucit...

Starsie trolejbusy z Presova jazdili aj v Zline a nebol s tym nijaky problem a dovolujem si tvrdit, ze tie vase vraky su v lepsiom stave ako polovica nasich Tr-iek z 1993 roku. Videl som ich zvnutra aj zvonka...su to celkom dobre vozy.

Spytam sa ta...ty by si ako riesil nedostatok trolejbusov, ked na nove nemas? Ja v tom vidim celkom dobry krok+aj anketa to ukazala, tak neviem, preco tu kazdy nad niecim place...
Reakcia na: Juraj #12616:
Ono to asi nebude také jednoduché s tými zlínskymi trolejbusmi. V Žiline je elektrická trakcia 750 V a zlínske trolejbusy sú stavané na trakčné napätie 600 V. Neviem či je niekde výrobca, ktorý konkrétne na trolejbusy vyrába meniče jednosmerného napätia zo 750 na 600 voltov. Len na vysvetlenie, menič jednosmerného napätia je zariadenie, ktoré pretransformuje napätie na vyššie alebo nižšie, v našom prípade na nižšie z hodnoty okolo 750 V na 600 V. Takýto menič by musel mať zabudovaný každý zlínsky trolejbus. Ak nie je výrobca s takýmto meničom jednosmerného napätia, tak DPMŽ má pred sebou jeden veľký problém, ktorý v podmienkach DP je neriešiteľný. Ak by náhodou takýto komponent bol zabudovaný do trolejbusa, tak pravdepodobne by mal byť aj súhlas štátneho dopravného úradu. Mám na mysli aj náš prípad homologizácie novej elektrickej výzbroje na trolejbuse Škoda 14Tr #224, ktorý sa ťahal niekoľko mesiacov.
Reakcia na: Juraj #12616:
nebodaj pochybujes o fundovanom rozhodnuti noveho vedenia o nakupe uzasnych a modernych vozov pre posilnenie zilinskeho vozoveho parku 😉
Reakcia na: tux #12608:
Samozrejme, z tych vozov na zilinske pasuju akurat volant, disky kolies a pedale. To vies, ale pre niekoho dobry kseft je dobry kseft...
Reakcia na: Mongolec #12613:
Tiež som sa bol pozrieť na trakčnú výluku a popozerať si autobusový park. V meste som stretol aj Michala2, ktorý bol tiež na prieskume.
Reakcia na: Mongolec #12613:
Oprava, nie 112, ale 113. ?
Dnes presne po 6 týždňoch prebieha opäť víkendová výluka T-busov. Najskôr som si myslel, že už prekladajú pri budúcom Auparku, ale vyzerá to len na údržbu. Napríklad pred hodinou sa pracovalo na výhybke Hliny -> Polícia/Štúrovo nám. Čo sa týka výpravy, tak z klbákov klasika: na Solinky a Hliny staré B741 (107, 109, 110, 112) a na Vlčince B961 aj Citelis.
Reakcia na: marek #12539:
Chyba kamarat...L7 je pre mna naozaj velmi dobre riesenie. Z tohto som sam mimo a som uplne spokojný stýmto napadom.

L1 je ale zbytocná ...tato linka by mala byt zrusená..
Reakcia na: Jozef #12610:
to ja vsetko viem... ale keby to boli len kratke useky...
Reakcia na: tux #12609:
Pri jednosmernom prúde sú rozdiely v napätí pomerne vysoké. Pri napájacích bodoch pri meniarňach sú hodnoty najvyššie, a potom napätie od meniarni v trolejbusovom vedení postupne klesá. Ak výrobca trolejbusov dovoľuje maximálne napätia až do 900 voltov, tak prečo nie. Sú to však len krátke úseky v okolí napájacích bodov pri meniarňach.
inak ak sa niekedy niekto pozastavoval nad obcasnym vyhornim vyzbroje v nasich t-busoch... nech si ide zmerat napatie "na drotoch".. malokedy klesne pod 830V... vynimkou nie je ani cislo > 900V
Reakcia na: Jozef #12607:
na dielni
prave sa zistili ze 600V vyzbroj na nasich 880 /to nie je vtip
jaksi fungovat nebude...
Reakcia na: tux #12606:
Kde sa teraz nachádzajú tie zlínske trolejbusy, ktorých cieľová stanica bola určená Litva, prípadne do Kovošrot? Keď som išiel nedávno na cintorín, tak som ich na dvore nevidel.
Reakcia na: kubik #12604:
Mozem vediet, CIM by si posilnil L16??
mame k dispozicii (bez zlinskych vrakov... pardon uzasnych vozov) 26 klbakov... a posielat na L16 kratky by bola samovrazda... budeme radi ak niektore spoje v pripade vypadku T-busu nebude musiet nahradzat autobus...
Reakcia na: Juraj #12603:
Je pravdou, že novodobá história MHD v Žiline sa začala písať od roku 1985 a postupne sa vyvíjala v niekoľkých etapách. Obrovský zlom v MHD Žiline nastal 3.7.1988 spustením AVTD. V tých časoch ojedinelý projekt vypracoval Výskumný ústav dopravný v Žiline, Dopravoprojekt Bratislava v úzkom kontakte s MsNV a ČSAD. Na základe analýzy jestvujúceho stavu, vypracovali novú koncepciu MHD s perspektívnymi linkami budúcej trolejbusovej dopravy. V Žiline sa podaril úspešný a mimoriadny experiment, z ktorého MHD v Žiline žije doteraz. Projekt bol ojedinelý aj v bývalej federácii a skúsenosti z neho čerpali aj ostatné dopravné podniky. Vývoj v MHD pokračoval však ďalej odčleňovaním obcí a postupným budovaním trolejbusových liniek od prvej roku 1994 až po poslednú trať roku 2004. Situácia sa zmenila v meste s výstavbou panelového sídliska Hájik, ktorá sa začala v roku 1987. Tu treba pripomenúť, že po prevrate v roku 1989 v plnom rozsahu výstavbu realizuje Mesto Žilina. Na Slovensku bolo len jediné mesto, ktoré neprerušilo panelovú výstavbu zásluhou bývalého primátora a z rozpočtu mesta sú tam už investované stovky miliónov pre svojich občanov. Podľa pôvodného návrhu by na tomto sídlisku malo bývať takmer 15 000 obyvateľov a v tomto roku by tam mala byť bytová výstavba ukončená. Situácia z dopravného hľadiska sa neustále zhoršovala a tento problém aj po vybudovaní trolejbusovej dopravy sa musel riešiť. Sídlisko Hájik bolo a bude dlhé roky problémovým sídliskom pri akejkoľvek verzii dopravy, lebo sa vyvíjalo ako mestský satelit, takmer bez služieb a vyššej občianskej vybavenosti. Pri NKTD dostalo však sídlisko Hájik nadštandard na úkor ostatných sídlisk a nie je možné ho porovnávať s inými žilinskými sídliskami. Tu možno súhlasiť, že aj pri novej GVTD sa budú naďalej porovnávať plusy a mínusy už len medzi dvoma verziami, lebo predchádzajúce obdobia, aj keď si ich pamätáme, sú vývojom uzatvorené.
Reakcia na: Vladimír #12585:
Ja osobne si myslim, ze to bez problemov staci...chodievam pravidelne na L4/14...vecer a doobeda tam skutocne nesedi vela ludi....co sa vsak neda povedat o L13/3 a cez spicku je tam predsa len viac spojov...podla mna to staci.

Druha vec, co som rad je to, ze sa z Hlin konecne ludia dostanu na zastavky ako Predmestska, Kosicka, nemocnica, Carrefour(vela ludi tu zastavku potrebuje-hlavne starsi).

Posilnil by som trochu L16, tam bude treba viac spojov...ale aj tak...Hajik ma spojenie predsa so vsetkymi mestskymi zastavkami okrem Sturovho nam., odkial je predsa blizko ku Policii.

Ja hodnotim novy navrh skor pozitivne ako negativne...
Reakcia na: 4444 #12598:
Zatial na tuto vyzvu do diskusie velmi strucne:

Novodobu historiu MHD v Ziline mozeme rozdelit do 4 etap:

1/ AVTD. Zacala vznikat tzv. Novou koncepciou MHD v Ziline na baze elektrickej trakcie spracovanej v r. 1985 na zaklade vysledkov schvalaneho Smerneho uzemneho planu sidelneho utvaru Zilina SUP-SU-ZA. V autobusovej verzii bola sprevadzkovana 3.7.1988, mal som to obrovske stastie "byt pri tom" od pripravy, spracovania, spustenia az po vyse polrocne tortury s nespokojencami.

1a/ AVTD-2. Este sa trolejbusy nespustili a uz v r. 1991 doslo k prvej zmene. Odtrhli sa niektore uz samostastne obce, prestala existovat L25, 26, 32 a postupne aj L12, s trolejbusmi sa uz neuvazovalo do Liet.Lucky.

2/ AVTD-3. Zmeny po spusteni MHD a potom aj trolejbusov na Hajik a sprevadzkovanie trolejbusoveho prepojenia SO-VL. Vysledkom bolo, co Vladimir vystizne nazval, ze "bolo mnozstvo liniek, ktore jazdili odvsadial vsade, ale dohromady skoro nikdy". Jednou z pricin bolo aj postupne znizovanie rocnych kilometrov z 5,2 /AVTD/ cez 4,2 /AVTD-2/ na 3,5 miliona rocne /AVTD-3/. Medzitym sa rapidne rozrastalo sidlisko Hajik, kde bolo treba dopravu z roka na rok posilnovat. Kde na to vziat?

3/ NKTD. Vziat sa mohlo iba tam, kde sa dalo ubrat. Vysostne z odborneho pohladu bolo jednoznacne, ze vyhoviet sa za malo muziky vsetkym neda a preto sa logicky dopravno-prevadzkove potreby rozdelili na minoritne skupinky /do 100 prepr. osob denne/ a prevaznu majoritu /zvysnych cca 45 tisic prepravenych osob denne/. kde sa pre majoritu ponechali bezprestupove spoje a pre minoritu prestupove. Vladimir to nazval "vacsia berie". Vdaka tomu, ze sa usetrili obrovske kilometre rocne od Vysokoskolakov po Fatransku, mohli sa tieto dat na Hajik a pre zvysnu majoritu vyrazne pridat spoje. Opakujem, nebolo to ziadne politicke, ale vysostne odborne riesenie. Malo jednu chybu, bolo uz pred volbami a niektori sa toho chytili ako predvolebnej agendy. Menovite sa vie presne kto.

4/ Po volbach sa bolo treba zavdacit, a aj ked ludom bolo slubene uplne nieco ine /30-minutovy interval do okrajovych casti mesta/ bolo prijate politicke riesenie "vsetko pre vsetkych" - GVTD. Kazdemu musi byt jasne, ze pri danych rocnych vozokilometroch sa vsetkym vyhoviet neda, teoreticky je na nauspech odsudene aj toto politicke rozhodnutie, bude vsask presadene. Kto si len trochu pozrie navrh zisti, ze vobec nejde o navrat ani k AVTD-3 a uz toboz nie k AVTD, formalne sa niektorymi cislami liniek na to iba podoba. Spatne sa vacsine berie to, co NKTD data a opat sa to rozdava minorite, co je vidiet rapidnym znizenim denneho poctu spojov, opatovnymi vyhliadkovymi jazdami cez cele mesto atd. Z mojho pohladu ide o dalsiu NKTD, teda NKTD-2 Z dopravneho hladiska je teda mozne porovnavat iba tieto dve varianty NKTD a NKTD-2 /=GVTD/, ich plusy a minusy.

Zatial do diskusie len tolko.
Reakcia na: Kvacalova23 #12597:
"...Ked to berieš len takto, že do centra je slabšie spojenie, tak si skús porovnať prepojenie dvoch najväčších sídlisk aké je teraz a aké je podľa návrhu."

To chceš povedať, že na úkor cestujúcich z Vlčiniec do centra sa má radovať oveľa menej ľudí idúcich na Hliny, Solinky? Ja osobne by som L7 na Vlčince pretiahol len niekoľkými spojmi doplnkovo pre študentov ŽU na 7., 8., 9., 10. hod. a popoludní po 13., 14, 15. a 16. hod. Neviem načo má byť toľko spojov medzi Solinkami a Vlčincami, keď tento vzťah dostatočne riešia linky 4 a 14 od Matice slov. a L5 a L2, ak sa niekto podujme preložiť ich do spoločného 15/20 min. intervalu (čo sa dá!) by mali postačovať pre cestujúcich z Obchodnej, CaM, Poštovej. Snáď netreba pridávať vzkm na linku 7, keď už môžeme ľudí previesť L4/14 a L5.

Ak si prepočítam, dnes som schopný ku všetkým zastávkam centra z Vlčiniec odviesť 19650 osôb za pracovný deň a 2590 len ku Štúrovmu námestiu. Od nového odveziem ku Žel. stanici len 12110 Ľudí, a 5230 len ku Štúrovmu námestiu. Nielenže z Vlčiniec odveziem o 5000 ľudí menej (22%), ale to majú byť ľudia prinútení, aby, keď chcú ísť ku ŽST, Štefánikovmu nám., Hurbanovej išli pešo od Štúrovho nám? Alebo chodia dnes trolejbusy L4 a L14 také prázdne, že len nová linka 4 do centra dokáže pokryť tento úbytok?

Takisto sa výrazne pohorší obyvateľom Hájika do centra. V špičke sa to dá prežiť, ale víkendy sa zredukovali len na 2 spoje do centra v podivnom intervale (XX:15, 35). Riešenie: V so-ne L7 len po Solinky, L6 4é-min. interval po Carrefour, 40-min. na Vlčince. V sedle pracovného dňa vzniká na Hájiku 30-min. medzera - Linku 7 by som do intervalu medzi linky 6 a 16 v žiadnom prípade nedával, keďže má spoločnú len jednu jedinú zastávku centrálneho okruhu - Polícia.
Reakcia na: Mike #12592:
osobne som proti novému návrhu, svoje dôvody som už podal a dokonca som aj z Bytčice, takže možno pôjdem sám proti sebe, ale nebol by som za zbytočné zahusťovanie L2 kvôli úseku Hliny - Nemocnica a to hlavne z dôvodu, ak máme TD ako nosný systém, tak by som sa ohrádzal proti jazdeniu AD pod trolejami (aj keď v budúcnosti by mala byť L2 trolejová [už zasa sa čosi aj na našej ulici vymeriavalo], ale pri súčasných mocipánoch nikto nevie kedy...)...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.