Juraj, Vy ste bývalí riaditeľ DPMŽ a určite viete, prečo ste NKTD robili tak , ako je urobená. Vidíte súčasný návrh. Porovnajte ho a povedzte svoj názor. Máte na to právo a viacerých diskutujúcich na tomto fóre by určite zaujímal.
Zasa to nemôžeš brať takto. Je pravda, že Vlčince by utrpeli, ale určite by sa pri novom návrhu odľahčili linky smerujúce do centra, vzhľadom na to že ľudia nemusia prestupovať. Ľudia čo cestujú z Vlčiniec naplnia spoje 5,7. Nehovorím, vlčincom treba pridať v smere do centra, dalo by sa to keby L.1 mala klasickú formu. Potom by si mohli ľudia len pochvaľovať GVTD.
Ked to berieš len takto, že do centra je slabšie spojenie, tak si skús porovnať prepojenie dvoch najväčších sídlisk aké je teraz a aké je podľa návrhu.
Napr. Sv.Cyrila a Metoda - Limbová. Nárast o 1500% či ešte viac?
Kvôli čomu je všetka tá nespokojnosť s NKTD? Hliny - nemocnica a spojenie HA - VL. To je všetko. A to kvôli tomu sa musí rúcať všetko dobré, čo doteraz bolo vyvinuté? Veď je to hlúpe. Varianta nájť kompromis medzi súčasným a požadovaným stavom určite existuje.... Určite ale nie v budovaní liniek s intervalom 1 hodina. Sorry, ale nový nárh v predloženej podobe je blbosť.
Haluzný návrh, si ochotný zaplatiť zo svojich daní na nové vozy a na zvýšenie vozokilometrov? ? ? ? ?
No neviem kto to má platiť. Ak budeš prispievať na MHD 50 milionov ročne, tak ver tomu že ti mesto schváli navýšenie vozokilometrov o tisíce/ročne. Ale DPMŽ nie je zárobkový podnik. Keby mesto nepriespievalo, tak určite sa neodvezieš do práce za 10/12 SK prípadne 7/8 SK
Tie odchody sú na www.dpmz.sk pri novom návrhu linkovania, sú k tomu aj cp. To nie je kravina, lebo L4 má tie odchody :17, 37 a 57 a to :25 je L6, ktorá pôjde na Vlèince raz a hodinu. Po starom to bola L4 a L14 v pravidelnom preklade (sedlo) následný int. 10 min., ale podľa návrhu vychádza následný int. v priemere 15 min.(4x za hodinu), ale keby bolo ako píšeš 02 - 17 - 32 - 47, to by bolo také žilinské riešenie, lebo L4 by mala napr. odchody 02 - 17 - 47 a L6 :32.
Mne osobne sa nový návrh nepozdáva. Ja osobne by som nedostatky jestvujúceho stavu riešil žiadaním zvýšenia vozokilometrov a zahustením intervalov súèasných liniek a zavedením prestupnej tarify. Ak doteraz chýbalo spojenie Solinky- Nemocnica, ale tam jazdí L2, tak by som zahustil L2 a nebudem kvôli tomu zavádzať novú linku L5. A ak by mala L2 po zahustení voziť do Bytèice vzduch, tak by som to riešil obmedzením L22, veď aj tak máte autobusy zvyčajne "rozčesnuté" na 2 vetvy s tým, že spoje častko končia v centre (Hurbanova?). Táto zahustená L2 by riešila aj kapacitné nedostatky v úseku Nemocnica - Carrefour - Vlčince, kvôli ktorým sa predlžuje L6 (aj keď v sedle raz za hodinu, čo z dopraváckeho hľadiska nič nerieši. 60 min je interval vhodný pre dopravu do okrajovej obce, ale nie na sídlisko trolejbusom).
L7 sa môže podľa návrhu predåžiť na Cyrila a Metoda, to je iba kozmetická úprava vrámci dnešného stavu, žiada iba zvýšenie vozokm.
L1 pokiaľ sa dsobre pamätám, opravte ma, bola pokusne zavedená ako školské spoje (následne školský trolejbus, žilinská rarita) a potom tak boli označené spoje zaťahujúce do depa, môže byť, ale ak tomu dobre rozumiem cestujúci si potom na to zvykli až si to žiadajú zriadiť ako plnohodnotnú? (ten interval ale tomu nenasvedčuje) linku... Určite je ako linka nesystémová...
Toť môj skromný "nezainteresovaný" názor: najlepší liek by bol prestupná tarifa, zvýšenie vozokm a zahustenie intervalov, ale linky ako sú dnes podľa NKTD ponechať. Snáď by počet trolejbusov postačoval, ak nie dokúpiť ? ?
Linku 14 by som rozhodne za prepojenie Matice s mestom nepovažoval a som prekvapený, že Vlčinčiarom odporúčaš do centra cestovať cez Veľký diel, Solinky a Hliny práve Ty, ktorého ubíja cestovať z Hlín k Polícii cez Železničnú stanicu.
na tomto spôsobe zápisu odchodu spojov je vidieť, aké veľké diery sú v CP: v X medzi 5:09 a 5:24, cez víkend je toho omnoho viac, hlavne 6:44 a 7:09, celkovo doprava nepôsobí intervalovo, ale ako chaotická zmeť čísiel....
Pardon, už som našiel v *.pdf na stránke dmpz. A odchody z Matice Slovenskej sú uplne iné ako si písal.
L4:
5: 02 09 17 24 32 39 42 49 52 59
6: 02 09 12 19 22 29 32 39 42 49 52 59
7: 02 09 12 19 22 29 42 44 59
8: 02 (+20min) 19 (+20min)
-----
13: 02 (+10min) 19 34 49 59
14: 09 (+10min)
-----
16: 09 12 24 27 39 42 54 57
17: 09 12 24 27 39 42 54 57
18: 09 12 24 27 39 42 59
19: 02 19 22 39 42 59
20: 02 19 22 39 42 59
21: 02 19 22 39 42 59
22: 02 14
V tom návrhu neni u liniek 4 a 14 žiadny 15 alebo 30min interval ktorý by dávali tieto dve linky dokopy!!! Tých 6 spojov na hodinu ako si tam písal. 14 môžu ísť z Vlčiniec do centra tiež. Napr. k Polícii alebo k TESCU sa to oplatí.
Terajšia linka 4 a 14 a 13 sú tak tupé linky,že to až bolí! L13 sa dostaneš teraz k Polícii z Hlinskej cez 5 zastávok na trh a L4 to boli dve či 3. Takisto tie okružné jazdy L4 a L14 sú podobné tejto trštenej L13. ? Rozhodne keď Vlčincom vráti stará L4 teda v poupravenej forme s L14 v opačnom smere a L5, tak bude lepšie ako doteraz. Jediné čo by som zmenil by bolo,že by som zrušil L16. Posilnil L6 a L7 (aspoň teda podľa toho ako si ľudia chvália tuto na diskus fóre L7). Nechápem účelu L1 ?
no celkovo oveľa lepšie ako doteraz. Z Hlín sa konečne opäť ľudia dostanú k nemocnici kedykoľvek pohodlne a nie ako doteraz L2. Vlčince majú L4+L14 na stanicu ako doteraz mali v 14 a oblasť bližšie ku Carrefouru bude mať 6 a 5, možno menej ako doteraz. Skôr by mali zrušiť 16 si myslím. Z ostávajúcich trolejbusov by použili vozidlá na L7 a L6.
L.7 na Vlčince zbytočná? Absolútne ti musím oponovať, zober si dosť výrazné prúdy cestujúcich ešte si myslím že by mala mať interval 30 min počas celého dna cca. do 17 hod. Vhodná linka pre prúdy cestujúcich:
1 Hájik-Hliny kvôli školám na Hlinách
2, Internáty Hliny-ŽU
3, Internáty Vlčince (obchodna) - ŽU
4, Vlčince1,2-ŽU
5, Hájik - ŽU je to mladé sídlisko, ten spoj tu určite pasuje
Tento spoj by bola škoda, keby nešiel až na sv. Cyrila a Metoda. Pár ľudí ho využija aj ako rýchle prepojenie medzi sídliskami. Ak sa bavíme o spoji, ktorý by vozil vzduch tak je to určite L.1, kde dlhá linka krúži takmer po celej žiline aby odviezol 5 ľudí do depa. Radšej by som dal túto linku klasickú DEPO-Vlčince, tým by sa posilnilo aj prepojenie Vlčince-Centrum, ktoré je fakt veľmi silné.
Ešte k L.6 tá by mala začínať na Fatranskej a taktiež zachádzať aj na sv. Cyrila a Metoda. Málo spojov do centra na Vlčince a ešte si dovoliť aj ten luxus vynechávať zastávky, to je veru odvaha.
Ja osobne by som ho najradšej vyhnal z mesta von. Spojenie v tom čase od Carrefouru je skutočne zlé. Je tam síce ešte jeden spoj, ktorý ale nepremáva cez školské prázdniny. Školáci sú na prázdninách, tak sa aj v OC Dubeň, podľa DPMŽ, "zastavil" život.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Linky 4, 5 a 6
PRACOVNÝ DEŇ
4:
5: 04 09 24 25 34 37 39 49 55 59
6: 04 09 19 25 29 34 37 39 49 55 59
7: 04 09 19 25 29 34 38 44 54 59
8: 04 19 25 34 39 59
9: 04 19 25 34 39 59
SOBOTA, NEDEĽA
4:
5: 04 29 34 40 54
6: 04 10 19 40 44 44
7: 09 10 24 34 40 54
8: 04 10 14 34 44 54
9: 14 24 34 54