Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: URBINO #12394:
no podla teba.. som zvedavy co povie Mirec zajtra...
+ po kontrole a drobnych upravach sa do premavky vratila 224ka (po povodni)
Reakcia na: Miro #12387:
Pretoze v Litve, podobne ako v celom ZSSR, bol trolejbus drahove vozidlo. Az niekedy na prelome storoci tamojsi parlament zakonom zaradil trolejbus medzi cestne vozidla, cim vyvstala potreba vybavit trolejbusy poznavacou znackou. Ja si tiez myslim, ze je to dobry napad, aspon by odpadli homologizacne skusky trolejbusov z cudziny.
Reakcia na: petter #12380:
heh...v tomto veru nie...ja som myslel rychlo zbuchane vyrobky...inak, aj ja som skor nalavo orientovany, neboj ?
Reakcia na: Papyr #12383:
Presne, presne...ved o tom ja hovorim...myslim si, ze pobaltske krajiny by nam v tomto mali ist prikladom (napriklad sa nestitia kupit starsie Scanie napriek modernym parkom pozostavajucim z Trolin)...vystatovanie sa na ukor tychto krajin nie je na mieste ?
Reakcia na: Miro #12387:
Odpadli by aj problémy, čo s trolejbusom s pomocným pohonom, keď ide mimo trolejov.
Reakcia na: Papyr #12386:
Je zaujímavé, že na tej predposlednej fotke nemajú ŠPZky, a na ostatných majú.

Ináč ja by som bol za to, aby trolejbusy mali normálne štátne evidenčné čísla (ako napr. aj v Poľsku) a boli postavené na roveň autobusov, čo sa týka všetkých predpisov. Veď je to také isté cestné vozidlo, len pohon je iný.
Reakcia na: Papyr #12383:
A nielen z Presova. Ojazdene trolejbusy vo Vilniuse su z celeho ex-Ceskoslovenska:

z Marianskych Lazni, r.v. 1991
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-103299.html

z Ostravy, r.v. 1987
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-148412.html

zo Zlina, r.v. 1992
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-128299.html

z Plzne, r.v. 1982, v 1994 predany do Vilniusu, v 2006 vyradeny
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-144512.html

z Presova, r.v. 1984 (ev.c. 50)
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-91633.html
Reakcia na: petter #12384:
Práve preto sú ceny dotované. Ale o byty nie je nedostatočný záujem, nie je dôvod ich dotovať.
Reakcia na: S499.1023 #12382:
Stačí čítať, netvrdím že štát staval družstevné byty!!! Napísal som : "Keby dnes začal štát stavať tzv. družstevné byty". Z textu vyplýva, že som myslel cenu, nie formu výstavby...Koľko by dnes asi stálo cestovné, keby o ňom rozhodovala "všemocná ruka trhu"? V Košiciach to ktosi prepočítaval, ako by bolo cestovné keby MHD prevádzkovala a.s. bez dotácií. Vyšiel mu celý lístok 36sk, polovičný 18sk a všetky ostatné zľavy zrušiť. Lenže potom by boli všetky spoje prázdne...
Reakcia na: kubik #12379:
Napriklad v takom Tallinne sa da kupit listok cez SMS a netreba hladat automaty. Napriklad v takom Vilniuse maju 45 Trollin a nehanbili sa kupit ojazdene vozy z Presova.
Reakcia na: petter #12380:
Mimochodom, družstevné byty, ako to vyplýva už z ich názvu, nikdy nestaval štát, ale družstvá.
Reakcia na: petter #12380:
Ďakujem ale nedám sa kupovať boľševikom za mastnú hubu.
O nejakých ekonomických súvislostiach evidentne netušíš nič, hlavne štát, daj, štát, pomôž. Nájomné byty pre sociálne prípady sú.
Dotácie na MHD sú v Žiline porovnateľné (ak nie vyššie) s Prešovom.
Reakcia na: kubik #12378:
"duch komunistickeho realizmu" by som vždy a všade neodsudzoval. Keby dnes začal štát stavať tzv. družstevné byty a predával by ich za cenu prepočítanú na rozdiel priemernej mzdy vtedy a dnes, nikomu by nevadilo, že ich Havel nazval "králikárny". Bolo by to prístupné bývanie pre bežných ľudí. Aj rozsah a kvalite MHD je otázkou dotácií. V Nemecku je dotovaná z viacerých zdrojov, ani tam by si sama na seba nezarobila.
Reakcia na: Papyr #12369:
Napriklad v takom Tallinne beha po uliciach zopar Scanii zo Svedska vyrobenych okolo roku 1994...bodaj by sme my mali take autobusy ? A popri tom nasetrili na Trolina...kedy sa my takto konecne poucime+WTC, ktore vo vsetkych troch hlavnych mestach sa buduju...
Reakcia na: S499.1023 #12375:
heh...veru hej...ved pozname duch komunistickeho realizmu: je nam jedno, ake o bude, ale hlavne, ze to je a funguje ☺
Reakcia na: skarpo #12362:
hej,hej...to som pocul uz tiez viackrat ? Ale dajme tomu, kebyze na dodavku dielov (keby bolo najhorsie) pre vozidla znacky Karosa mame niektory iny DP (napriklad DSZO), tak by sa to snad dalo celkom riesit. Dalsia obnova vozoveho parku (resp. celeho trolejbusoveho) by teda mohla pozostavat z vozidiel Solaris(diely z DPO alebo priamo z Polska). Ale myslim si, osobne, ze s tou Karosou by sa to dalo nejako uhrat..koniec koncov, keby prestali posielat ND, prisli by o nehorazne vela penazi...a to podla mna by neriskovali. Stratili by na tom jak oni, tak dodavatelia a predsa v ZA je viac spolocnosti na ND (vacsina, myslim si, aj tak pochadza z COREX Vrable, takze ked dajme tomu COREX objedna ND, nemoze povedat, aby ich nedavali do Ziliny...COREX s nimi moze urobit co len chce, inak by sa slo do sudu a to by podla mna tiez Karosa nechcela) Inak, trolejbusy sa predsa kupuju priamo od SKODY z Plzne, nie? Potom do tychto veci by sa nemal Irisbus starat...je to vec Skodovky...ale...hmm...moznoze od oboch? Neviem moc o tom ako sa kupuju Tr 24/25...ak vies...povedz viac...ja len tolkoto... ?
Od 1.07.2007 bude na linke č.2 posunutý odchod spoja v smere Rosinská, VÚVT – Bytčica z 13:25 na 13:10 hod.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.