Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zoZa #10923:
Krasny sloh ale prepac jeto len vela odstavcov a viet len to nema vyvrcholenie..Predpokladam ze ked sa vyrecnil co bolo pre teba plus a co minus tak ze sa dockam nejakych rieseni alebo navrhov...Skus nabuduce napisat aj podstatu.
Reakcia na: Kvacalova23 #10922:
Ano taky pohlad sa naskytuje smerom do centra ale z Vlciniec co je obyvatelom z Vlciniec jedno. L16 nevyuziju...ale obyvatelovi Hajika sa naskytuje moznost ist smerom Stur. nam. alebo Zel. stanica..kam potrebuje ist rychlejsie...Uz smerom z Vlciniec je to nepodstatne.
Reakcia na: Kvacalova23 #10921:
Myslim ze pocet spojov by bol nadstandartny a nebranim sa upravy intervalov..To uz by bolo na dalsiu diskusiu.
L6 a L5 si pochopil spravne Nemocnica - vysokoskolakov - Postova - Sv. Cyrila a Metoda atd.
Z hajika nie som a nanadrziavam ziadnej casti Ziliny...Vravim ze intervaly by boli daslou diskusiou..
Myslim ze vyhodnejsie by bolo dat L4/14 na Jasenovu Solinky...Matica ma nejake nevyhody.
Reakcia na: Jozef #10911:
Pekny navrh. Jedine, co by som v nom zmenil,je urobit z L6 a 7 polookruh a poslat ich okolo Univerzity. Dala by sa tak mozno zrusit 4 a 14 a zriadit 4 v jej povodnej trase. (Napriklad.) Ale zase chapem, ze polookruhova sestka Hajik-ZU-Hajik by mala dost dlhu jazdnu dobu.
.



Dobry den.

Ludia, som tu nebodaj jediny, komu sa paci sucastne linkove vedenie? ? V kazdom pripade si myslim, ze v najblizsej buducnosti sa zmeni. Trochu sa aj tesim na zmenu, ale na druhej strane som si uz zvykol na sucastne vedenie liniek, a bude mi za nim aj tak trosku smutno ?, ale dost emocii.

Kedysy som bol dost velkym obhajcom stareho linkoveho vedenia, t.j s linkami 5/15/7/17, ale po case sa to zmenilo, ked pri vyuzivani MHD som dosiel k poznatku, ze to nefunguje dobre. Len par takych vychytavok, ktore ma s prepacenim srali ? (tyka sa to najme vikendu, lebo cez tyzden nie su so spojenim az take problemy):
- z Vlciniec islo niekolko liniek k Zel. stanici kazdu hodinu, ale vzdy len v casoch od XX:00 do XX:30 a potom pol hodinu nic, a tak kazdu hodinu, preto na niektore spoje SAD z aut. stanice bolo treba bud ist z Vlciniec podstatne skor a tam potom cakat, alebo ist peso (casto radsej som vyuzival tu druhu moznost, kedze je to len kusok ).
- spojenie Zel. stanice s Hajikom pocas vikendov. Jazdili na Hajik cez vikendy v podstate tri linky, ale tak zosynchronizovane, ze vzdy len v rozpeti 15 minut, potom 45 minut nic a tak kazdu hodinu. Takze ak niekto nestihol ani posledny treti spoj, mal proste smolu. Na Vlcince a Hliny sa da dostat peso, ale Hajik uz je na chodenie dost daleko.
- L 17 v smere Vlcince - Solinky, Hliny. Bol to dost problem, casto, hm, neviem, ci casto, alebo len ja som mal vzdy taku smolu, ze spoje cez vikend odchadzali na L 17 akosi o par minut skor. V jednom pripade som dokonca pocul, ze potom ten dany vodic cakal par minut na zastavke Jasenova, aby vyrovnal rozdiel. Casto tato linka bola vyuzivana (zvlast mimo spicky) len na trase Centrum – Vlcince, alebo Centrum Hajik (Podla toho, o ktoru cast dna ide. Napriklad v spojoch po 16tej sa viazli v klbaku tak 2-4 ludia) podobne aj L 7. Nejdem sa tu ohladom toho moc rozpisovat, pretoze tych problemov bolo viac, takisto ako v kazdom linkovom vedeni, co boli doteraz, alebo budu v buducnosti.

Na druhej strane, take „naj“ vyhody sucasneho systemu, co ma najviac zaujali su:
- Smery Sidliska (Vlcince, Hliny, Solinky) – Centrum: taketo cosi tu este nebolo predtym. Nie je problem sa dostat mimo spicky, alebo cez vikendy do centra kazdych 10 minut!, v spicke kazdych 5. Predtym pri linkach 4 a 5 bola situacia taka, ze jedna obsluhovala len jednu zastavku v centre a druha zvysne 4, co nebolo zle, ale predsa len to spojenie bolo o trosku redsie. Mimochodom teraz ked som sa potreboval dostat trebarz na Zel. Stanicu a nestihol som L 4, par krat ma zachranila prave L 14.
- Staci ak si pametam len jeden odchod troleja zo sidliska, alebo centra a z neho dokazem si vypocitat dalsie odchody. Ide v podstate o to, ze linky maju intervalovy cestovny poriadok, rovnomerne rozdeleny. Samozrejme, niektore hodinky su trosku ine, pocas nich si clovek musi pozriet cestovny poriadok, ale inak vecsina dna a vikendy su na vypocet odchodu spoja dost jednoduche.
- L 13: prekvapil ma rovnomerny interval (kazdych 20 minut) a potom tiez vecerne spoje v smere Solinky – Vlcince a Vlcince – Solinky. Predtym jazdili raz za vecer L 7/17 tusim niekedy o 21:30, potom uz len L 5/15, a to tiez nie moc casto. V kazdom pripade smer Vlcince – Solinky bol vzdy zabezpeceny celkom dobre. O 22 hod. jazdila L 4 na Solinky, po 23 hod. L 50 a chvilu pred 24 hod. tiez L 50., ale po 22 hod sa zo Soliniek na Vlcince uz nedalo dostat. Teraz jazia este dalsie dva spoje na L 13 zo Soliniek na Vlcince cca o 22:20 a 22:50, co je super, a prekvapilo ma, ze toto spojenie vyuziva paradoxne dost vela ludi (okrem ineho sluzi aj ako zberac podnapitych ludi domov). V buducnosti by som bol rad, keby jazdila L 13 az do pol noci, alebo do jednej rano, trebarz aj ako autobus, stacilo by raz za 45 minut, alebo hodinu, pripadne aj s tarifou 25 korun, ako pri nocnych spojoch, to je jedno, hlavne, ze by cosi bolo.

Su teraz trosku problemy s dopravou mensej skupiny cestujucich, napriklad spojenie Hajik – Vlcince, alebo Jozef tu spominal starsich ludi z Hlin. V prvom pripade zacala jazdit L 1, sice dost chaoticka (hadam so styrmi cestovnymi poriadkami), pre cloveka, co cestuje raz za cas MHD nie je moc pouzitelna, ale cestujuci, co cestuju pravidelne, si najdu svoj spoj, ktory im vyhovuje, pripadne mozu ist L 6, a na Vlcince dojst peso, alebo s prestupom. Zrejme cestujicich medzi Vlcincami a Hajikom nie je mnoho, preto maju menej spojov ako byva pri smere Centrum – Sidlisko. Pri tom druhom probleme so starsimi ludmi z Hlin, tak tiez ich nie je mnoho. Z vecsej casti Hlin sa da dostat peso, ved samotna nemocnica je skoro na Hlinach, dalsia cast Hlin moze ist L 3, a potom kedze tych cestujucich je menej, tak im uz ostava len L 1 a najme L 2.
Spojenie s Novym cintorinom: trolejbusy by som tam neviedol, uz teraz je s nimi problem. Zrejme ich je malo, ked su na trolejbusove linky nasadzovane autobusy, najme v spicke. V kazdom pripade myslim, ze L 1 v smere tak ako bola kedysy by nebol dobry napad a urcite nie ju tahat az na Vlcince, pretoze potom by mohli obyvatelia Soliniek protestovat, ze nemaju spojenie s Novym cintorinom a Zavodim. Navyse by to narusilo intervaly. Bol by asi nizsi pocet trolejbusov na hlavnych trasach a tym by boli v podstate redsie intervaly. Ak je nedostatok spojov do Zavodia a na Novy cintorin, bolo by potrebne pridat niekolko spojov na L 31 az po Novy cintorin, pripadne L 27.

Ak by bola potreba casti cestujicich dostat sa priamo z jednej casti mesta do druhej, co sucastne linkove vedenie neumoznuje, tak myslim, ze by nebolo zle im zaviest nejake autobusove linky, pripadne specialne spoje, ale urcite nie v presnom jednohodinovom intervale, skor vtedy ked ich potrebuju. Najlepsie zrychlene spoje, len pre danu skupinu cestujucich. V kazdom pripade je to bohuzial tak, ze by mal rozhodovat nazor vecsiny, t.j, ked na sidlisku zije napriklad 10 krat viac ludi ako v inej mestskej casti, malo by mat slovo obyvatelov sidliska 10 krat vecsiu vahu ako tej inej mestskej casti, co sa tyka hlavnych nosnych liniek, ale ak sa „nezbiera“ dostatok ludi, ktori by potrebovali specialny spoj, tak by tu nemali byt rozdiely medzi sidliskami a ostatnymi castami.

Inak, neviem ci tu niekto uz pisal (nema to sice suvis s MHD), ale aut. linka zo Ziliny do Mojsa pravdepodobne bola predlzena az do centra obce ku kostolu, po vybudovani asfaltovej cesty. Obyvatelia Mojsa maju dve nove zastavky, jedna blizko starej, pri zaciatku obce a druha pri kostoliku.

.
Reakcia na: marek231 #10917:
Myslím že si nejako protirečíš s tým Hájikom. A keby L16 šla iným smerom , tak by došlo ku kopírovaní liniek zasa smerom z centra.
Reakcia na: marek231 #10920:
Takže mne sa ten návrh určite páči, som rád že chceš silnu linku 6 podľa môjho názoru je to výborný krok, lebo spája veľa strategických bodov. A to s tou L.6 a L.5 keĎ je spomenuté Carrefour, to mám počítať že to pôjde po zastávkach Vysokoškolákov-Carrefour-Poštová? Ak odpovieš áno tak sa vyjadrím. Mám taký pociť že si z Hájika, že? Lebo je to príliš veľký nadštandart v súčastnosti a pridávať spoje na Hájik, tak to je nezmyselné. Určite s tým nesúhlasím, však Solinky, Hliny a aj Vlčince by boli ukrivdené, stačí sa len pozrieť aké chodia linky 6,16 v súčastnosti prázdne, v porovnaní 3,13,4,14. Z toho Hájika by som určite ubral. A k linkám 4,14 neviem či by nebolo lepšie keby začínali na Matici, v podstate je to jedno ale aspoň by sa mohli využiť zjazdy a výjazdy na linku č.1.
Ja by som chcel dat tiez do plena navrh novej koncepcie trolejbusovej dopravy v meste. Vo viacerych ohladoch sa bude podobat spominanym navrhom ale mozno predsa... Ja som tu uz svoju koncepciu davnejsie prezentoval no teraz ju poupravim.
Tak:

L1 - Kvacalova DPMZ -> Policia -> Zel. stanica -> Predmestska -> Fatranska 30/60
L3 - navrhujem nemenit.....nie je dôvod ani moznost
L4 - Solinky -Jasenova -> Hliny -> Policia -> Zel. stanica -> Predmestska -> Fatranska -> Solinky -Jasenova 10/20/30
L14 - protismerna linka L4 - Solinky Jasenova -> Fatranska -> Predmestska -> Zel.stanica -> Policia -> Hliny -> Solinky Jasenova. 10/20/30
L5 - Solinky -> Hliny -> Stur. namestie -> Nemocnica -> Carrefour - > Fatranska 15/30
L6 - Hajik -> Policia -> Zel. stanica -> Nemocnica -> Carrefour -> Fatranska 10/20/20
L16 - Hajik -> Policia -> Stur. namestie -> Stef. namestie -> Zel. stanica -> Policia -> Hajik 10/20/20
L7 - Hajik -> Hliny -> Solinky a ihned spät 30/60

Komentar: Vôbec by som nezavadzal L8. Potrebujeme aby sa ludia spoliehali na L6 pripadne L5 z centra ku Carrefouru.
Niekto bude namietat preco L16 opacne. Preto lebo mi pride lepsie ju viest " protismerne " L6, nie po tej istej trase ku krizovatke pod DM. Hajik by mal rychly pristu k centru.

Vytazenost obratisk : Fatranska - L5, L6, L1,
Jasenova - L3,L5, L4/L14, (L7 ihned späť)
Stodolova - L6, L16, L7

Pretazenie obratiska Jasenova? Nemyslim. Vysvetlenie:
L3 bude na drahe jej terajsej, vonkajsej na obratisku Jasenova. L5 bude ako kedysi parkovat na drahe vnutornej.
L4 bude po prichode na Jasenovu stat v zaseku zastavky -> centrum. Kedysi tak stavali aj autobusy ked sme este nase Trolejbusy nemali. Navrhujem aby bol CP nastaveny tak aby v tomto mieste nestalo viac ako 2 T Busy.
L14 bude po prichode parkovat na priestrannej zastavke -> Fatranska. Kapacita je min. 2 T Busy.Aj teraz tam vodici jazdiaci iba v spicke parkuju svoje T Busy v case sedla. Vodic by sa na L14 mohol operativne otocit na obratisku a cez Hliny do DEPA.
L7 bude nastavena tak ze sa iba otoci a hned bude mat odchod -> Hajik (prip. DEPO)

Počitam s kritikou tak sem snou.... 😃
Reakcia na: Jozef #10911:
Jozef, mas moje symfonie. S Tvojim navrhom nemam ja osobne ziadny problem. Len si myslim, ze budes mat odporcov medzi zastancami co najmensieho poctu liniek. Ja osobne si vsak myslim, ze maly pocet liniek by nemal byt cielom, hlavne nie na ukor spokojnosti cestujucich. Radsej nech beha po meste viac o dve trolejbusove linky, ako o tritisic aut s jednym pasazierom. To je moj nazor.
Reakcia na: Maykl #10889:
Maykl, pises: "L1 by do depa tiez stacilo maximalne len do popoludnia, aj to vybrane spoje /vecer ludia na cintorin nechodia, ani do roboty v zavodi/, inak by stacilo aby koncila na Rondli ako kedysi... " Moj nazor: Ak budeme povazovat za ludi len obyvatelov sidlisk, tak mas uplnu pravdu. Ak vsak za ludi budeme povazovat aj obyvatelov Zavodia, tak prave oni sa vracaju popoludni a podvecer z prace domov, a to, cuduj sa svete, prave do Zavodia. Povies, ze ved maju dost liniek, ktore idu na Hajik. To je pravda, ale pravdou je tiez, paradoxne, ze ludia, ktori byvaju najblizsie pri DPMZ, maju v sucasnosti najhorsie spojenie s ostatnym mestom. Na L6, L7, L16, L21, to maju na najblizsiu zastavku 10-12 minut rychlym krokom, a od Depa a nazad ide za den len par spojov. Preto spoje L1, ktore koncia podvecer pri DPMZ, su velmi dobre pre tuto cast mesta. A to nevravim o obyvateloch noveho obytneho komplexu na Kvacalovej. Ti MHD vobec nemozu chodit, lebo to maju na zastavky este dalej.
Reakcia na: Kvacalova23 #10909:
To ze sa obyvatelia Hajika rozhíckali vysokym nadstandardom liniek je uz ich problem...Vedenie L16 a L6 po Fatransku musi postacovat. Otazne je ci by bolo OK viest L16 a L6 po rovnakej trase az po krizovatku pod Domom odborov kde by L16 pokracovala k Dm a L6 na VL. Myslim ze L16 obratit proti L6 v centre by nebolo take zle.
Reakcia na: Kvacalova23 #10887:
Nezmysel tahat L6 a L8 sucastne...Kriza na Fatranskej by ssa prehlbila.
Reakcia na: Jozef #10879:
Nevyriesi? Ved by sa L4 a L14 v terajsej podobe zrusili...a to by tam nastal konecne klud. L4 by koncila na SO. Ono uz teraz to tam na VL Fatrasnka vyzera hrozne a na vlastnu kozu som si vyskusal ako to tam chodi...
Mohol by mi niekto povedať že kto zaviedol alebo sa podieľal na vznik NKTD a či v súčasnosti prispieva na toto fórum?
Reakcia na: Jozef #10911:
Celkom dobrý návrh, v podstate dosť podobný, ale rád by som bol, keby si to trochu upresnil aj s intervalmi. Akurát si myslím že L.16 je zbytočná, hlavne preto že v tvojom návrhu je 9 liniek a obávam sa o pravidelný interval.
Reakcia na: Kvacalova23 #10898:
Ide o to,ze cez ŽU z Fatranskej by bol absoltutny horor ist do centra,pretoze najlepsia trasa je urcite cez plavaren alebo spodom cez Kosicku...tak preto by som to navrhoval ja tak...

Anaer:Dobry navrh...paci sa mi ?
Ako som tu už spomínal, NKTD dostatočne zabezpečila s L13 obsluhu ŽU, ale zároveň vyvolala nespokojnosť s novým linkovým vedením, a to v prevažnej časti cestujúcich na všetkých žilinských sídliskách. V prvom rade treba ale vychádzať v ústrety prevažnej väčšine cestujúcich. Trolejbusová doprava pred NKTD zabezpečovala spojenie sídlisk s centrom, nemocnicou a spojenie medzi nimi. Toto by malo byť zabezpečené aj v novom linkovom vedení, vrátane spojenia ŽU s centrom. S prestupnou tarifou sa tu zaoberať nebudem, lebo rieši problém okrajovo. Ak by aj bola, nie je mysliteľné, aby matky s kočíkmi, deti, školáci, prípadne starí ľudia preskakovali z jedného vozidla do druhého ako kobylky na centrálnom okruhu. Načo sťažovať občanom cestovanie, keď sú možnosti, aby mohli spokojne cestovať.
Tejto problematiky sa v prevažnej miere všetci pridržiavali, vracali sa k zabehnutému linkovému vedeniu a diskutujúci Valec a Kvacalova23 navrhli aj reálne riešenie. Mám podobný názor na nové linkové vedenie.

Linka 1 – Kvačalova, DP – Železničná stanica – Predmestská - Matice slovenskej a hneď späť na Kvačalovu, DP
Linka 3 – bez zmeny Solinky – centrum - Solinky
Linka 4 - Matice slovenskej - Predmestská- Železničná stanica – Hlinská – Solinky - Žilinká univerzita - Matice slovenskej
Linka 14 Matice slovenskej - Žilinská univerzita - Solinky - Hliny – Železničná stanica - Predmestská - Matice slovenskej
Linka 5: Solinky – Hliny - Štúrovo námestie – Nemocnica - Fatranská
Linka 6: Hájik – Železničná stanica – Nemocnica - Fatranská
Linka 7: Hájik - Hliny - Solinky
Linka 8: Carrefour – centrum – Carreffour
Linka 16: Hájik – centrum - Hájik

Linka č. 1 by opäť zabezpečovala pravidelnú dopravu na Kvačalovu, odkiaľ je asi 660 m na Nový cintorín a ku krematóriu. Na Matici slovenskej by sa hneď otáčala, aby tam neprekážala a vracala by sa späť na Kvačalovu, DP (ako pred NKTD).
Linka č. 4 hlavná nosná linka, nazývaná aj ako „žilinské metro“ by sa navrátila do ulíc Žiliny. Už síce nie presne v tej podobe ako predtým, lebo sa s ňou teraz vyriešil aj zložitý problém ŽU. Spolu s protismernou L14, by zabezpečovali spojenie ŽU s centrom. Určitá nespokojnosť by bola s cestujúcimi na zastávke Fatranská. Prevažná časť sídliska Vlčince III má dostupnosť na zastávku MS, na druhej strane by využívali k žel. stanici L6.
Linka 5 by sa prinavrátila do ulíc mesta a vrátila by obyvateľom Hlín spojenie s Nemocnicou, spojenie sídlisk Vlčince, Hliny, Solinky ako v minulosti a hlavne spojenie sídlisk Vlčince I a IV s Hlinami a Solinkami.
Linka č. 6, prinavrátilo by sa toľko žiadané spojenie uvedených sídlisk, ale aj v novom linkovaní Fatranskej so Železničnou stanicou.
Linka č. 8 – spojenie centra s obchodným centrom Carrefour ako pred NKTD.
Linka č. 16 Hájik – centrum – Hájik. Túto linku by som nerušil, plnila by úlohu ako „solinkárska“ L3.
Myslím si, že toto linkové vedenie by vyhovovalo prevažnej časti cestujúcich. Na odbornú analýzu a intervaly tu máme dopravného odborníka Valca, ktorý to môže posúdiť.
Všetci hovoríte iba o ceste do centra. Iste, spoje tam sú dôležité, ale nemalo by sa zabudnúť na jednu zastávku, ktorú bude mnoho z nás iste potrebovať - Nový cintorín. (Niektorých pochovajú mimo Žilinu.) Teraz, keď je tam aj krematórium aj kancelárie, chodí tam mnoho, väčšinou starších ľudí a šlapať do toho kopca nie je nič príjemné. Chcelo by to jednu autobusovú linku zo Žel. stanice, asi od 9:00 do 17:00. Cez pracovné dni tak 1x za 2 hodiny, cez so, ne a sviatky 1x za hodinu. Tá linka by väčšinou bola poloprázdna, ale to by bola skutočná služba pre občanov mesta.
Reakcia na: Valec #10906:
Však aj môj názor, ale vidíš tu kritiku, ja to nevnímam, lebo toto spojenie nevyužívam. Ja osobne si tiež myslím že by to mohlo stačiť
1, Solinky by boli ok
2, Hliny a Vlčince si tiež nemyslím že by to bol taký problém
3, Skôr sa obávam čo by na to povedali ľudia z Hájika

No ja by som do toho skúsil nejako zapojiť tú linku 1 čo navrhol Anaer. Vždy sa nedá vyhovieť všetkým, myslím si že pri zavedení môjho návrhu by boli nespokojní niektorí ľudia z Hájika, ale treba to brať tak že Hájik má nadštandart, na čo si myslím doplácajú Hliny, z časti aj Solinky a Vlčince.
Reakcia na: Anaer #10902:

Negatíva:
1, Ok, takže berim späť, spojenie Poštová - Centrum tam je, takže poviem to isté čo aj Valec, neprečísľovať linky, vidíš domiatol si aj mňa. Ja som si to zle prečítal a myslel som že chceš zaviesť pôvodnú L.5.
2, Linka 7 interval rovnaký ako L.3 to je obrovský nepomer, čo by sa ľudia tlačili v trojke tak L.7 v nej by šlo zopár ľudí.
3, S tými poslednými spojmi to je nerealizovateľné, pozri si môj návrh čo som napísal na posledný spoj, to by sa nevedelo či by to bolo možné keby spoj do depa dorazil cca. o 10 min neskôr.
4, Podľa mňa by mala linka 2 nadštandart a do bytčice by šla úplne prázdna. A Solinkári by sa nezmestili do trolejbusu. A navyše zbytočne uvažovať o takom rapidnom posilnovaní L.2 keĎ máme trolejbusy.
5, no neviem ako by sa nasadzovali solo trolejbusy.

Pozitíva: Tá linka 1 to by bolo na zamyslenie, je to dobrý nápad. Tým by sa vyriešilo spojenie so Šturovým námestím

Celkový názor: Je to veľmi nepremyslené, obrovské nedostatky. Fakt neviem či to bol názor laika, alebo vymyslené za 5 min. Myslím že ti tu každý vytkne nejaké chyby. Pokús sa nad tým porozmýšľať, ale vidím že si sa snažil a celkom sa mi páčil ten návrh s tou L.1, aspoň o ďalší dobrý prínos si sem navrhol.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.