Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ahojte vsetci! Uz som zas tu. Kym nieco dalsie napisem, musim sa uplne na zaciatku podakovat vsetkym zucastnenym za superstretavku v Drevenej Krave. Budem dlho a v dobrom spominat.
petter:viem otom,posledne roky jazdim Tr.preto reagujem nato co robim.
Reakcia na: S499.1023 #10880:
tiež si myslím, že chýba doladiť tarifa...
Reakcia na: Jozef #10878:
Keby ste mali nespravodlivú prestupnú tarifu, tak by ste nemuseli donekonečna riešiť problém priameho spojenia všetkého so všetkým.
Reakcia na: marek231 #10877:
Obratisko Fatranská má obmedzenú kapacitu a nedá sa roztiahnuť. Pôvodne na obratisku Fatranská boli dve trolejbusové stopy, ale po prepojení sídlisk Solinky - Vlčince sa jedna zrušila. Ani nová odstavná stopa na ulici Vysokoškolákov pred budovou RENOX, tento problém veľmi nevyrieši.
Problém s novým linkovým vedením vznikol v roku 2004 po prepojení sídlisk Solinky a Vlčince. Bolo potrebné zapracovať do nového linkového vedenia nielen spojenie uvedených sídlisk, ale aj priame napojenie železničnej stanice (centra) a internátov na Hlinách so Žilinskou univerzitou. Od roku 2004 sa potom zaviedli protismerné linky 5/15 a 7/17, ktoré tento problém riešili len čiastočne. Linky 7/17 však nedostatočne riešili dopravu z centra k ŽU, a preto sa prešlo k NKTD, kde L13 dostatočne zabezpečila obsluhu ŽU. V NKTD sa podarilo rozťať tento gordický uzol ŽU, ale v širších súvislostiach to však vyvolalo nespokojnosť s novým linkovým vedením, a to v prevažnej časti cestujúcich na všetkých žilinských sídliskách. Základný problém v linkovom vedení je stále ŽU, ktorý sa snažia mnohí vyriešiť, naposledy to bol aj návrh od Valca.
Reakcia na: Jozef #10876:
Prepac ale ten moj prispevok v zavere zle vyznel. Samozrejme ze L5 az po Fatransku...ten koniec bol cisto len o L6 ze pravu tu linku by som tahal stale az po Fatransku.
Reakcia na: marek231 #10869:
Hliny ani Solinky nepotrebujú L5, aby končila pri Carrefoure. Ako som už písal sídliská Solinky, Hliny a Vlčince vytvorili postupným vývojom urbanistický celok, nezávislý od centra, ktoré spájala L5. Preto je potrebné, aby boli spojené tieto sídliská. Ukončením L5 pri Carrefoure by síce Hliny získali spojenie s nemocnicou, ale nemali by spojenie s Vlčincami I a IV a samozrejme, že aj tieto časti sídliska Vlčince s Hlinami a Solinkami.
Reakcia na: petter #10870:
ja sa ani nechcem porovnávať s malými, ani to nie je potrebné. Len som reagoval na to, že takéto linky nie sú. Oni existujú. L1 som ale nechcel rozoberať, nakoniec Vladimír to najlepšie napísal, z čoho sa skladá .... ?
Reakcia na: Vladimír #10866:
V Prahe su takto realizovane zatahy do vozovne i vyjazdy z vozovne (u elektriciek). Pri zatahovani je elektricka oznacena cislom linky a tabulkou "Vuz jede do vozovny Vokovice" (alebo inverznym vypisom na displeji - "Vozovna Vokovice"). To znamena, ze linka ide po svojej trase, az kym z tejto trasy nie je logicke odbocit smerom na najkratsiu cestu na vozovnu.

Pri vyjazde z vozovne je elektricka oznacena normalne cislom linky a cielom (napr. "11 Cernokostelecka"), a v takom pripade lpati, ze linka ide z miesta, kde ste ju stretli (to moze byt aj velmi daleko od skutocnej trasy dajme tomu prave tej linky 11) na deklarovanu konecnu (napriklad ta Cernokostelecka) najkratsim smerom.
Reakcia na: Vladimír #10866:
Ten košický nápad je dobrý.
Reakcia na: Valec #10857:
Ak som dobre pochopil cest. poriadok linky 12 na imhd/Nitra, tak tá chodí po rovnakej trase tam aj späť. Naša 1 má dve rôzne trasy.
Reakcia na: mirec238 #10853:
V meste nejazdia iba trolejbusy, aká je situácia na konečných autobusov, napr: Rosinská/2,26? Chlmecká/21? atď.
Reakcia na: VLK #10854:
Nebudeme sa predsa porovnávať s malými, ak chceme postupovať dopredu, musíme sa porovnávať s väčšími a lepšími!
Cawte sa vsetci. A jaj, a jaj. Ale sa to tu spestrilo od vtedy co som tu poriadne nezavital. Este raz vas zdravim.

Momentalne budem musiet rychlo vpadnut do temy ktora sa tu aktualne prebera. A potom budem hrotit svoje nazory.

Vyjadrim sa k navrhu Valca. Zatial este nie po poriadnom zamyslení beriem tvoj navrh ako v celku schopny. Rozhodne ja som za zrusenie terajsích L4/14 lebo to nema uroven. To je organizovany chaos. Trosku poriadku by nastolilo nieco podobne ako navrhoval valec. Stym ze podobny navrh tu uz odznel. Vôbec by som vsak neobnovoval L8. Zbytocne spoj navyse ktory dokaze zo zastavok Policia-Zel. st.-Stef. Nam.- Nemocnica vykrit L6 s trasou az po Fatransku ako som navrhoval davnejsie aj ja a Sturovo Nam. spojí s Carrefourom L5. Stym ze L6 by som tahal po Fatransku stale. "Nespestroval" by som to prip. konecnou pri Carrefoure.

No a "krasna" po vsetkych smeroch by bola protismerna L4 navrhovana Valcom. To by bolo uzasne. Ja chcem aby sa obnovila L4 spred 21.1. 06. To bola naj linka v ZA.
Reakcia na: Vladimír #10866:
Vladimir, na L1 mam rovnaky nazor ako Ty, len som to nevedel (alebo nestihol) tak dobre naformulovat. Viem o mnohych ludoch, ktori tento spoj radi vyuzivaju (aj z mojej rodiny), pretoze chodia z prace po 17:00, kedy uz "normalne spoje" chodia tak riedko, ze sa zda, ze premavaju len v utorok a v oktobri. Vtedy je naozaj dobry pocit, ked po 15-minutovom preslapovani na zastavke pride nejaka jednotka - je v nej aspon teplo (vlastna skusenost).
Inak...vazeni...trosicku OT,ale neviete,co je s Line-ovym Citelisom?
Reakcia na: petter #10848:
Súčasná L1 nie je nič iné ako zmes účelových, výjazdových a dojazdových spojov. Prečo Ti tak prekáža? Ak to tak veľmi vadí, DP určite nemá problém vrátiť to do pôvodného stavu, čiže tak, že trolejbus z Matice Slovenskej nepôjde do depa ako L1, ale zhasne svetlá a pôjde cez pol mesta naprázdno a nikoho po trase nevezme. Alebo z každého variantu L1 vytvoríme osobitnú linku? Koľko ich potom bude?

V Nitre napr. donedávna existovala L35, ktorá bola tiež len "číslom pre dojazd do garáže". Tam bol len ten rozdiel, že do garáže premávala len z centra a do centra voz došiel pod svojím číslom. Samozrejme, prečíslovávanie linky v priebehu spoja malo tiež svoje úskalia.
Naopak, ešte v minulosti, keď som býval v Prešove som uvažoval s dojazdovou linkou (pracovne som ju nazval "G" ako garáž), ktorá by síce mala možno aj 15 rôznych trás, ale všetky by mali jedno spoločné - šlo by o najkratšiu a logickú trasu do vozovne. No a žilinský DP s podobným nápadom prišiel tiež, akurát že to označil ako linku č. 1.

V Košiciach napr. tiež električky z konečných berú do vozovne cestujúcich, akurát, že tam to neoznačili ako žiadne číslo a na transparente iba svieti "najkratšou cestou do vozovne". Skrátka, myšlienka je stále tá istá, len spôsoby realizácie sú odlišné.
Reakcia na: Kvacalova23 #10864:
Ak by som obnovil linku 8, v záujme úspory vozokilometrov by som zasa pre zmenu musel zaviesť aj linku 16. Tým pádom by mal Hájik menší počet spojov k nemocnici (budiš) ale aj Carrefour by nemohol mať v špičke interval 15 minút ale len celodenných 30 (pričom tých 15 v špičke by nebolo na škodu). A taktiež by sa pre Hájičanov znormálnilo cestovanie z centra na sídlisko, lebo na centrálnom okruhu by všetky spoje stáli len na jednej strane.

Čiže podčiarknuté a zrátané, takto by sa zlepšila doprava pre obyvateľov Hájika s tým, že nikomu by sa nejak zvlášť nepohoršilo. Cestujúcim z bývalej linky 8 by sa (podľa mňa) tiež polepšilo, nakoľko by spoje z centra na Vysokoškolákov tiež premávali len z jednej zastávky a nie raz z jednej strany (6) a raz z druhej (8).
Reakcia na: Valec #10863:
A nemyslíš si že by bolo lepšie, keby sa obnovila stará L.8? Načo budú existovať dve podobné linky.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.