Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #10477:
v tomto zmysle je to pravda... ak si chceš spraviť "D", nemusíš byť držiteľom skupiny "C" (ako ja - tiež nemám), ale v jednom kurze robíš C, D a T.

Jurajovi? Mno, som moc moc ďaleko od žiliny, v najväčšom pracovnom tábore na Slovensku.... ?
Reakcia na: VLK #10471:
Podľa legislatívy EÚ, ktorú musí rešpektovať aj Slovensko, nie je potrebné na získanie VP skupiny "D" vlastniť aj skupinu "C". Či je to logické, to nechajme bokom, mne sa to tiež nepáči, ale jednoducho je to tak.

Budeš Jurajovi vypomáhať pri nedostatku vodičov ? ?
Reakcia na: Miro #10466:
aj v BB, ked este troleje jazdili sa to riesilo podobne. Ked sa opravoval, resp. staval novy most cez Hron, tak troleje na nabrezi jednoducho len posunuli dalej od staveniska a jazdilo sa dalej.
Podobne sa podla mojich informacii ma (malo by) postupovat pocas vystavby kruhoveho objazdu pri krajskom urade, resp. Europa shopping centre - teda ak by troleje jazdili. Tu sa dokonca vraj pocitalo s nahradnymi docasnymi tratovymi usekmi. Urcite by vsak k nejakemu obmedzeniu doslo v prevadzke trolejov, ale zase nie az v takom rozsahu.
Reakcia na: Mongolec #10474:
Museli by holt prestupovať... a DPMŽ by v tomto prípade nepožadoval prestupný lístok.
Reakcia na: Miro #10473:
Hliny by takto stratili prepojenie so stanicou a Hájikom.
Reakcia na: Mongolec #10464:
Nemyslím, že by bolo nutné nahrádzať celé linky 1, 7 a 13 prechádzajúce okolo Váhostavu autobusmi. V našich podmienkach by som ja navrhoval presmerovať ich na nevyhnutný čas po trase L3 po Tajovského a medzi zastávkami Polícia a Smreková (prípadne až na Jaseňovú) zaviesť náhradnú kyvadlovú autobusovú dopravu. Na to by mohli podľa môjho odhadu stačiť dva krátke autobusy.
Miro: Dlhe Citelisy nam budu robit radost na 2-ke...hovoril som s jednym soferom,co ho dostane...vraj je to iste,lebo ho testovali minuly tyzden,ci sa uprace bo Bytcice, na Vlky a na Rosinky ? Jak ja sa nan tesim... ?
Reakcia na: S499.1023 #10457:
keď má "D", so 100% istotou má aj "C". Sám to viem, nakoľko som akurát začal kurz B/D, kde musím prejsť aj "C"....
Reakcia na: Michal2 #10469:
Myslíš niečo ako vypísanie verejnej súťaže na prevádzkovanie MHD, ktorú vyhrá firma bez licencie na trolejbusovú dopravu, sľubujúca autobusy ekologickejšie než trolejbusy? ?
Reakcia na: Miro #10467:
Len aby nás po 17.1.2007 neobliala ľadová sprcha.
Reakcia na: S499.1023 #10426:
Presne tak, spomeňte si napríklad na nedávnu nehodu na Vlčincoch, keď musela byť zavedená náhradná autobusová doprava len preto, lebo trolejbusy nemohli obísť havarované vozidlá. Trolejbusy s pomocným pohonom by nemali problém.
Reakcia na: Juraj #10448:
Tak to teda horíme zvedavosťou ?
Reakcia na: Miro #10465:
V tejto súvislosti ma napadá "úsmevná" situácia, ktorá bola v Bratislave pri výstavbe podjazdu na Suchom mýte. Pamätám si, ako tam vtedy jazdili električky smerom na hl. stanicu a koľaje sa presúvali rôzne po stavenisku. A keď bola stavba podjazdu hotová, tak električkovú trať cez Štefánikovu zrušili.

Podobná situácia s presúvaním koľají bola pri stavbe Nového mosta. Tiež sa koľaje električky posúvali podľa potreby po stavenisku.

Tak prečo by to nešlo s trolejbusmi, keď stačí presúvať len troleje?
Reakcia na: Mongolec #10464:
Predpokladám, že aj počas prestavby bude musieť byť doprava okolo Váhostavu na Solinky zachovaná. To znamená, že do určitého času sa bude jazdiť po doterajšej trase a od určitého okamihu bude doprava presmerovaná na novú cestu popod most. Nebolo by možné na novej trase stĺpy aj troleje pripraviť tak, aby sa v čo najkratšom čase dali "prehodiť"? To by sa mohlo dať stihnúť relatívne rýchlo.
Pri výstavbe mosta z Vlčincov ponad Košickú tiež premávali trolejbusy po stavenisku a troleje sa operatívne prepájali. Myslím, že výluky boli minimálne.
Reakcia na: Jozef #10453:
Ideálne by bolo, keby odstávka meniarne a prestavba križovatky prebiehali v približne rovnakom čase.
Predpokladám, že trolejbusy počas prestavby križovatky nebudú na linkách 7, 13 a na spojoch linky 1 premávajúcich cez Solinky jazdiť a nahradia ich autobusy. Som zvedavý, ako to chce DPMŽ riešiť, aby tieto vozidlá (nakoľko to zrejme budú kĺbové) stíhali aj KIU. Prichádza do úvahy aj dočasné zapožičanie autobusov?
Netuším, do akej miery je chod trolejbusovej dopravy závislý na jednej meniarni. Určite sa nepasujem do roly odborníka, ale myslím, že aj v iných prevádzkach sú výkony nastavené s takou rezervou, že ostatné meniarne dokážu výpadok jednej plne pokryť. To, že by mali byť prechodne niektoré trolejbusové úseky odstavované ma vôbec nenapadlo.
Reakcia na: Jozef #10453:

No možná to zdejší diskutující nezajímá, ale já bych se rád dozvěděl jak se bude při výluce měnírny doprava řešit. Dík. ?
Reakcia na: Miro #10460:
Nie, nie, to vôbec nesúvisí s primátorom. Obnova vozidlového parku je dlhodobý proces, len sa nesmie odkladať, lebo je finančne náročná a musí sa rozložiť rovnomerne na niekoľko rokov. Máš pravdu, že pri akejkoľvek prestavbe komunikácie, poruche, dopravnej nehode a podobne, by to ideálne zvládli 24Tr a 25Tr s pomocným pohonom, ale teraz v tomto čase je to len v teoretickej rovine. Keď sa pozrieš aj na iné slovenské DP s trolejbusovou trakciou, tak trolejbusy s pomocným pohonom sú zatiaľ len v Bratislave, aj to v zanedbateľnom počte. Táto situácia sa musí teraz riešiť iným spôsobom.
Reakcia na: Jozef #10453:
Na to by mal asi odpovedať ten najkompetentnejší z tu diskutujúcich - Juraj ? ja ako laik, ktorý sa do toho nerozumie, by som povedal, že výpadky v časti siete, či už z dôvodu (aj plánovaného) výpadku meniarne alebo prestavby komunikácie a trolejového vedenia, by ideálne zvládli 24Tr a 25Tr s pomocným pohonom ? tak, a teraz ma sfúkni, že som prišiel z inej planéty a neviem, koho sme si to zvolili za primátora ?
O dodávke nových autobusoch, ktoré prišli koncom roka do DPMŽ, sa píše aj na stránke „Veřejná hromadná doprava v pražské aglomeraci“, kde sa v sekcii „Jiná města“ nachádza samostatne aj Žilina. O autobusoch DPMŽ sa tam píše:

„Městských autobusů vlastní DPMŽ 65. Vozy běžné délky jsou zastoupeny typy Karosa B 731, B 732, B 932, B 952 a B 952E s podlahou v normální úrovni a třemi nízkopodlažními Karosa-Renault CityBus 12M. V prosinci 2006 byl dodán dvoudvéřový nízkopodlažní autobus Karosa Citelis Line, který je první svého typu na Slovensku.
Kloubové autobusy typů Karosa B 741, B 961E a Citelis 18M slouží pouze pro dopravu zaměstnanců automobilky KIA Motors Slovakia a dodavatelského závodu Hyundai Mobis Slovakia a jako záložní za trolejbusy. Tři kloubové Karosy B 961E byly dodány až v červenci 2006 a dva Citelisy 18M v prosinci téhož roku, předtím byly jediným typem kloubových autobusů Karosy B 741 a ty sloužily pouze na trolejbusových linkách v době výluk.
Kromě autobusů městského provedení vlastní dopravce zájezdové autobusy Karosa GT 11, Irisbus Illiade a Isuzu Turquoise.“

http://prahamhd.vhd.cz/

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.