Dnes večer som videl jeden z nízkopodlažných Citybusov na linke "MOBI" ? je zaujímavé, že niektoré autobusy majú na displeji zobrazenú linku "MOBI" a iné (B961) majú číslo 35
aha... už hápem... len u nás to zatiaľ nie je (našťastie)...
...ale si to odporuje, nakoľko podľa vyhlášky 225/2004 Z.z. aktualizovanej 15.4.2005 sa v §16 - Rozsah a podmienky platnosti vodičského oprávnenia hovorí v písmene (g vodičské oprávnenie skupiny D oprávňuje viesť motorové vozidlá skupiny D, ako aj motorové vozidlá skupiny C, B, T a podskupiny D1, C1 a B1. ?
V Žilinskom večerníku z 9.1.2007 je na 5. strane zaujímavá spomienka na problémy žilinskej dopravy v r. 1967. Toto ma tam zaujalo:
"Rajeckú cestu by sme vyhradili čisto pre nákladnú dopravu, Wolkrovu a Kuzmányiho pre osobnú dopravu..."
"M. Papán z Hlín IV. navrhol odbremeniť autobusovú dopravu v špičkových hodinách na linke č. 2 a 12 zriadením aspoň dvoch železničných zastávok v úseku Žilina - Bytčica a zavedením železničných spojov v tejto dobe. "
.... zrejme v DPMZ nenajdu nic na skandalizovanie a nasledne nafukovanie veci.... a tak pojde rozvoj a modernizacia MHD na odpocinok.... zijeme predsa z bulvaru ?
Podľa legislatívy EÚ, ktorú musí rešpektovať aj Slovensko, nie je potrebné na získanie VP skupiny "D" vlastniť aj skupinu "C". Či je to logické, to nechajme bokom, mne sa to tiež nepáči, ale jednoducho je to tak.
Budeš Jurajovi vypomáhať pri nedostatku vodičov ? ?
aj v BB, ked este troleje jazdili sa to riesilo podobne. Ked sa opravoval, resp. staval novy most cez Hron, tak troleje na nabrezi jednoducho len posunuli dalej od staveniska a jazdilo sa dalej.
Podobne sa podla mojich informacii ma (malo by) postupovat pocas vystavby kruhoveho objazdu pri krajskom urade, resp. Europa shopping centre - teda ak by troleje jazdili. Tu sa dokonca vraj pocitalo s nahradnymi docasnymi tratovymi usekmi. Urcite by vsak k nejakemu obmedzeniu doslo v prevadzke trolejov, ale zase nie az v takom rozsahu.
Nemyslím, že by bolo nutné nahrádzať celé linky 1, 7 a 13 prechádzajúce okolo Váhostavu autobusmi. V našich podmienkach by som ja navrhoval presmerovať ich na nevyhnutný čas po trase L3 po Tajovského a medzi zastávkami Polícia a Smreková (prípadne až na Jaseňovú) zaviesť náhradnú kyvadlovú autobusovú dopravu. Na to by mohli podľa môjho odhadu stačiť dva krátke autobusy.
Miro: Dlhe Citelisy nam budu robit radost na 2-ke...hovoril som s jednym soferom,co ho dostane...vraj je to iste,lebo ho testovali minuly tyzden,ci sa uprace bo Bytcice, na Vlky a na Rosinky ? Jak ja sa nan tesim... ?
Myslíš niečo ako vypísanie verejnej súťaže na prevádzkovanie MHD, ktorú vyhrá firma bez licencie na trolejbusovú dopravu, sľubujúca autobusy ekologickejšie než trolejbusy? ?
Presne tak, spomeňte si napríklad na nedávnu nehodu na Vlčincoch, keď musela byť zavedená náhradná autobusová doprava len preto, lebo trolejbusy nemohli obísť havarované vozidlá. Trolejbusy s pomocným pohonom by nemali problém.
V tejto súvislosti ma napadá "úsmevná" situácia, ktorá bola v Bratislave pri výstavbe podjazdu na Suchom mýte. Pamätám si, ako tam vtedy jazdili električky smerom na hl. stanicu a koľaje sa presúvali rôzne po stavenisku. A keď bola stavba podjazdu hotová, tak električkovú trať cez Štefánikovu zrušili.
Podobná situácia s presúvaním koľají bola pri stavbe Nového mosta. Tiež sa koľaje električky posúvali podľa potreby po stavenisku.
Tak prečo by to nešlo s trolejbusmi, keď stačí presúvať len troleje?
Predpokladám, že aj počas prestavby bude musieť byť doprava okolo Váhostavu na Solinky zachovaná. To znamená, že do určitého času sa bude jazdiť po doterajšej trase a od určitého okamihu bude doprava presmerovaná na novú cestu popod most. Nebolo by možné na novej trase stĺpy aj troleje pripraviť tak, aby sa v čo najkratšom čase dali "prehodiť"? To by sa mohlo dať stihnúť relatívne rýchlo.
Pri výstavbe mosta z Vlčincov ponad Košickú tiež premávali trolejbusy po stavenisku a troleje sa operatívne prepájali. Myslím, že výluky boli minimálne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Miro
Podobná situácia s presúvaním koľají bola pri stavbe Nového mosta. Tiež sa koľaje električky posúvali podľa potreby po stavenisku.
Tak prečo by to nešlo s trolejbusmi, keď stačí presúvať len troleje?