Reakcia na: Pišta #10122:
Individuálna doprava a parkovanie v centre mesta úzko súvisí aj s MHD. Ešte pred zavedením parkovného, bolo širšie centrum mesta upchaté autami. Autá v niektorých uliciach už stáli po oboch stranách, občania v bývajúcich uliciach nemali kde zaparkovať, nemohli vojsť do dvorov, v niektorých miestach v prípade požiaru by nemohli prísť hasičské autá, sanitky a podobne. Na MsÚ prichádzali sťažnosti od občanov a od uvedených inštitúcii. Po roku 1989 nastal obrovský nárast automobilov, a to sa prejavilo aj v širšej centrálnej časti mesta. Bol ohrozený chod trolejbusovej dopravy na niektorých uliciach. Spomínam si ako nedisciplinovaní vodiči pri Pošte 01 parkovali až po Hurbanovu a popoludní zablokovali totálne trolejbusovú dopravu v meste. Muselo sa teda spraviť opatrenie a pristúpiť k zavedeniu parkovného a obmedzeniu parkovania v určitých miestach. Nebol to výmysel len v Žiline, ako sa to stále podsúvalo občanom. Po pár rokoch niekto povie, že zruší parkovanie, postaví parkovací dom (z čoho ?) a v postavenom sa bude parkovať zadarmo (ako keby bol jeho). Teraz tu nechcem rozoberať spôsob parkovania, cenu a Žilinskú parkovaciu spoločnosť. Len na okraj, toľko nenávidená spoločnosť opozičníkmi dodržala sľub a postavila v centre mesta najväčší Parkovací dom na Slovensku za 250 mil. Sk. Tieto príspevky z posledných dní čítajú aj mimo žilinskí diskutujúci, tak si o nás pomyslia, že sme v Žiline asi samí idioti. Keď som bol v západnej Európe tak sme všade platili. Synovec trvale žijúci v Paríži musel zaplatiť poplatok v mestskej časti ešte skôr, ako si kúpil auto, a to bez nároku na parkovacie miesto.
Nech sa vôľa sľubov naplní a dúfam, že nebudem sedieť v trolejbuse na Hurbanovej hodinu, pokiaľ odťahovacia služba uvoľní priestor pri Pošte 01.
(ano toto je kusok extremny pripad, ale pekne ilustrujuci)
Pišta
Druhá vec - ak niekto argumentuje ekológiou atď práve v centre mesta a v jeho blízkych častiach, na druhej strane chce rušiť parkovacie poplatky, tak tu zrejme niečo nie je v poriadku. Veď automaticky všetci sa budú voziť autami a parkovať tam, kde to len pôjde.... Veď to bude grátis.... Takže v reále je to riešenie asi také ako - však jedzme, pime , fajčíme a hodujme - zajtra aj tak zomrieme.
A tak by som rád všetkým vyslovil svoj názor... Dobrý primátor musí byť v prvom rade dobrým manažérom. Ten si na všetky kľučové miesta dosadí ľudí, ktorí budú opravdivými manažérmi toho či oného odvetvia a danú oblasť v meste posunú radikálne a viditeľne vpred.A budú medzi sebou spolupracovať.... Tu len prázdne slová neobstoja. Ak chceme hodnotiť tých x rokov DPMŽ, ktorý vznikol aj zásluhou p.Slotu a ktorý bol vedený Jurajom, myslím si , že v rámci tých možností, ktoré boli a sú dostupné, výsledkom je na slovenské pomery vynikajúco vybudovaný podnik s dobrými výsledkami a službami pre tých, pre ktorých vlastne vznikol - pre nás. Juraj je dobrý manažér, ak DPMŽ zostane pod jeho vedením, MHD v Žiline nenastanú zlé a kruté časy.