Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Pišta #10122:
Individuálna doprava a parkovanie v centre mesta úzko súvisí aj s MHD. Ešte pred zavedením parkovného, bolo širšie centrum mesta upchaté autami. Autá v niektorých uliciach už stáli po oboch stranách, občania v bývajúcich uliciach nemali kde zaparkovať, nemohli vojsť do dvorov, v niektorých miestach v prípade požiaru by nemohli prísť hasičské autá, sanitky a podobne. Na MsÚ prichádzali sťažnosti od občanov a od uvedených inštitúcii. Po roku 1989 nastal obrovský nárast automobilov, a to sa prejavilo aj v širšej centrálnej časti mesta. Bol ohrozený chod trolejbusovej dopravy na niektorých uliciach. Spomínam si ako nedisciplinovaní vodiči pri Pošte 01 parkovali až po Hurbanovu a popoludní zablokovali totálne trolejbusovú dopravu v meste. Muselo sa teda spraviť opatrenie a pristúpiť k zavedeniu parkovného a obmedzeniu parkovania v určitých miestach. Nebol to výmysel len v Žiline, ako sa to stále podsúvalo občanom. Po pár rokoch niekto povie, že zruší parkovanie, postaví parkovací dom (z čoho ?) a v postavenom sa bude parkovať zadarmo (ako keby bol jeho). Teraz tu nechcem rozoberať spôsob parkovania, cenu a Žilinskú parkovaciu spoločnosť. Len na okraj, toľko nenávidená spoločnosť opozičníkmi dodržala sľub a postavila v centre mesta najväčší Parkovací dom na Slovensku za 250 mil. Sk.
Tieto príspevky z posledných dní čítajú aj mimo žilinskí diskutujúci, tak si o nás pomyslia, že sme v Žiline asi samí idioti. Keď som bol v západnej Európe tak sme všade platili. Synovec trvale žijúci v Paríži musel zaplatiť poplatok v mestskej časti ešte skôr, ako si kúpil auto, a to bez nároku na parkovacie miesto.
Nech sa vôľa sľubov naplní a dúfam, že nebudem sedieť v trolejbuse na Hurbanovej hodinu, pokiaľ odťahovacia služba uvoľní priestor pri Pošte 01.
Reakcia na: S499.1023 #10113:
Ja som nad tým tiež rozmýšľal, že prečo sa tak málo využíva uchytenie prevesov na budovách. Videl som to, že sa to často používa aj v zahraničí. Pravdepodobne tam používajú inú technológiu ako spomínaš. Tá sieť má svoju vlastnú váhu a musí sa ešte počítať aj s námrazou. Keď to však ide v Rakúsku alebo Švajčiarsku, kde sú klimatické podmienky podobné našim, tak prečo to nejde aj u nás. Aj tá mohutnosť niektorých trakčných stĺpov je zarážajúca, keď to opäť porovnám niekde so zahraničím. Buď naši projektanti majú také normy alebo chcú cez projekty čo najviac zarobiť, a preto stavby aj takýmto spôsobom predražujú.
Len 2 veci by som rád - nech už je MsZ akékoľvek, keď vtáčka lapajú.... Myslím si, že sa z volebného programu nenaplní ani polovica.... Museli by mesto zadľžiť podstatne a radikálne viac ako teraz je. Ak niekto hovorí o efektivite, ekológii a ja neviem čo ešte, tak musí mať na to argumenty. Ak sú postavené na vode, tak si myslím, že odborníci typu Juraj and company, tie hlúposti jednoducho utopia. A ak by aj peniaze náhodou boli, tak sa tešme - obnova vozového parku pôjde vpred nevídanou rýchlosťou.... waw! Možno sa dostaneme do štádia, že po troch rokoch budeme výbehové typy TB a autobusov jednoducho šrotovať.... A to ešte len svet uvidí, čo sa v Žiline všetko dá... 🙂

Druhá vec - ak niekto argumentuje ekológiou atď práve v centre mesta a v jeho blízkych častiach, na druhej strane chce rušiť parkovacie poplatky, tak tu zrejme niečo nie je v poriadku. Veď automaticky všetci sa budú voziť autami a parkovať tam, kde to len pôjde.... Veď to bude grátis.... Takže v reále je to riešenie asi také ako - však jedzme, pime , fajčíme a hodujme - zajtra aj tak zomrieme.

A tak by som rád všetkým vyslovil svoj názor... Dobrý primátor musí byť v prvom rade dobrým manažérom. Ten si na všetky kľučové miesta dosadí ľudí, ktorí budú opravdivými manažérmi toho či oného odvetvia a danú oblasť v meste posunú radikálne a viditeľne vpred.A budú medzi sebou spolupracovať.... Tu len prázdne slová neobstoja. Ak chceme hodnotiť tých x rokov DPMŽ, ktorý vznikol aj zásluhou p.Slotu a ktorý bol vedený Jurajom, myslím si , že v rámci tých možností, ktoré boli a sú dostupné, výsledkom je na slovenské pomery vynikajúco vybudovaný podnik s dobrými výsledkami a službami pre tých, pre ktorých vlastne vznikol - pre nás. Juraj je dobrý manažér, ak DPMŽ zostane pod jeho vedením, MHD v Žiline nenastanú zlé a kruté časy.
Reakcia na: Mza #10104:
„A ze dotiahol Kiu do Ziliny? Myslim, ze Kii moze byt nejaky Slota ukradnuty, ta sla tam, kde ma na podnikanie dobre podmienky“.
Áno, napísal si veľmi zmysluplnú vetu, ešte si mohol doplniť, že aj minister Rusko a vláda SR im mohla byť ukradnutá. Pozrel som sa do „historických“ materiálov a zistil som, že KIA pobehala celú strednú Európu, až napokon unavená prišla do Žiliny na radnicu a povedala: "Dobrý deň, pán Slota, už sme všade boli, nezoberiete nás." A tak sa to vybudovalo tu v Žiline.

Re #10120 To mi tu nemusíš písať či sa na tom zhodneme. Takto ako si to napísal je to aj tak veľmi zjednodušené. Na jednej strane bolo politické rozhodnutie aj s peniazmi, ale na druhej strane tímy ľudí pracovali od nuly na vybudovaní DPMŽ, novej organizačnej štruktúry, delimitácii majetku, nákupy nových vozidiel, výstavba trolejbusového depa, dielní, umyvárne vozidiel, administratívnej budovy, desaťročná investičná výstavba trolejbusových tratí a všetko čo s tým súvisí (meniarne, diaľkové ovládanie, dispečing, návrhy nových tratí, analýzy a pod.). Toto všetko ležalo na chrbte terajšieho riaditeľa DPMŽ, ktorý okrem toho riadil aj chod DP. Smutné je, že toto sa nikde nespomína. Na záver možno zjednodušene povedať, že radnica bola priaznivo naklonená k založeniu vlastného DP a jeho činnosti, výstavbe trolejbusovej dopravy a riaditeľ DPMŽ to realizoval.
Reakcia na: Jozef #10119:
uz to nechajme tak.myslim,ze z debaty jednoznacne vyplyva,ze trolejbusy su uzitocne a historia si zapamata,ze boli vybudovane za primatorovania JS.
Reakcia na: Jozef #10118:
Tie šmajlíky som tam nedával, neviem prečo to tam naskočilo. V prvom prípade bolo napísané slovo "či" a v druhom prípade slovo "stĺp". Neviem prečo aj písmená č, ď a ľ sú v texte zdeformované.
Reakcia na: Mza #10104:
Ja som v minulosti písal, že MsZ schválilo dotáciu do MHD, výstavbu trolejbusovej trate a pod. Meno primátora som nespomínal, aby tu niekoho nechytala triaška, vrátane teba. Spomínam si, že keï sa tu raz písalo o zásluhovosti výstavby trolejbusovej dopravy, tak nejaký priaznivec sa opýtal èi Slota aj tú jamku pod trolejbusový ståp vykopal. Teraz, po uplynutí jednej etapy v Žiline, tu nebudem predsa písať, že sa kúpilo, sa postavilo, keï sa vie, že to bolo za jeho primátorovania a mal jednoznaène záujem o to, aby sa to zastupite¾stvo schválilo. S menom teraz rozlišujem obdobie a nebudem brať oh¾ad na teba, že máš z neho zimnicu.

Vy ste teraz v predvolebných materiáloch ako písali, že sa vyrúbal strom alebo Slota dal vyrúbať strom, keï poslanci odsúhlasili nejaký predaj, tak ste písali že Slota predal. Keï ja napíšem, že v roku 1992 kúpil 12 autobusov a zapožièal ich cudzej organizácii, aby bola zabezpeèená doprava v meste tak ťa to už pichlo pri jeho mene. A nemusel ich kúpiť, lebo mesto v tom èase s ÈSAD nemalo niè spoloèné. Aby si znegoval zásluhu, tak napokon napíšeš, že to hádam nezaplatil zo svojho. Už nežijem pred rokom 1989, keï som niè nevedel o masmediálnej manipulácii alebo ¾udovo povedané "o masírovaní mozgov".
Reakcia na: S499.1023 #10116:
nie,ja zijem na Slovensku a tu druhu cast tvojej odpovede som nepochopil
Reakcia na: Mza #10114:
A ty si žil v dome, na ktorom bolo zavesené vedenie s použitím toho všetkého, čo som vymenoval, alebo si ako Harman a budeš opakovať poznatky spred 20 rokov ? ?
Reakcia na: Mza #10108:
vzhladom aky bol porevolucny vyvoj v inych mestach, tak si dovolim tvrdit, ze mnoho ludi by to prave nerisklo.

ono sa tie trolejbusy resp vystavba trati dost pajcovali cez novozalozenu komunalnu banku so sidlom v ziline etc

a to co ty povazujes za povinost, u mnohych primatorov povinostou nebolo.

vid kosice, alebo vid bratislava. kde bolo rozostavane metro, vyclenene peniaze a aj tak su z neho len pasy travy a dve vykopane jamy 🙂 (ano toto je kusok extremny pripad, ale pekne ilustrujuci)

ja si pamatam zilinu aj pred rokom 1989 a aj potom ked sa tam sem tam objavim s odstupom casu.

co vsak uznamvam, posledne 2-4 roky uz slota moc mlaskal. predtym to robil decentnejsie 🙂
Reakcia na: S499.1023 #10113:
zil si niekedy v byte,na kt. vonkajsich stenach boli tie uchyty?ja ano a ver,ze to malo svoje nasledky a mna ako obyvatela takehoto bytu nezaujima,ci niekomu nevysiel projekt,mna zaujima,ci mi praskaju steny.aj ked iniciatorom toho,aby boli uchyty odstranene nebola moja rodina,ale pani,kt. byva o 3 poschodia vyssie a na kt. byt tie uchyty asi velky vplyv nemali,Juraj mozno vie,o kt. dom ide,ak to bolo riesene cez nich
Reakcia na: Mza #10105:
Zavesiť trolej na domy je práveže výborné riešenie. Ono to chce aj poriadny projekt, aby sa ťahy rozdelili. A dnes máme chemické kotvy, odpružené závesy, parafilové prevesy a podobne. Všetko je lepšie ako hyzdiť ulice stĺporadím. Pôjdeme do Viedne a budeme hľadať, kde v súvislej zástavbe nevisia lampy a drôty na domoch.
Reakcia na: Juraj #10111:
Uz sa tesim,prve nizkopodlazne klbaky!Bude sucasny stav(+ tie 2nove) stacit na obsluhu Kia a Mobis,ked nabehne na plnu vyrobu,alebo sa predpoklada este dalsi nakup vozidiel v bud. rokoch?
Reakcia na: Mza #10110:
Mali by.
Reakcia na: Juraj #10109:
presne tak,snad bude nove vedenie mesta k doprave stedre a otvorene.Tie 2 nove autobusy pridu este do konca roka?
Reakcia na: Mza #10108:
Je uz 2 tydzne po volbach, naco sa tu robi este stale kampan. Bavme sa radsej o doprave a jej prognoze na najblizsie roky ako o takychto sprostostiach.
Reakcia na: Juraj #10107:
a myslis,ze by to nebol schopny urobit ziadny iny primator,keby bol na jeho mieste?ja tvrdim,ze on je tam na to,aby pracoval pre mesto.a to si pisal ku Kii-kde zalezalo financovanie aj od statu.S tym "dajte peniaze" som to myslel tak,ze ich ma kto dat-mestsky rozpocet je cca 1.3mld.Sk/rocne a nejdu vsetky peniaze na zakladne sluzby,kt. mesto zabezpecuje.ty by si s takym balikom nedokazal hospodarit tak,aby boli obcania spokojny?som presvedceny,ze ano.mna hneva len to ako velmi vynasaju JS do nebies za to,ze robil to,co je vlastne jeho povinnostou robit na poste primatora.
Reakcia na: Mza #10104:
Dajte peniaze a vybudujem aj ja. Problem je s tym "dajte peniaze". Tie ti totiz nikto len tak neda.
Uvediem priklad. Na prepravu pracovnikov Kie na 5 rokov bol urobeny rozpocet, kde bolo X milionov na nakup autobusov /na zaciatku, jednorazovo/ a Y milionov po 1/5-tine Y na prevadzku. Tie peniaze na prevadzku boli nizsie oproti beznym prevadzkovym nakladom ponizene o odpisy, lebo tie boli zahrnute do tej X investicie. Min.financii Miklos rozhodol, ze tie X na nakup 12 autobusov "netreba" a dal iba tie na prevadzku, tie bez tych odpisov, ktore ti teda nevygeneruju financie na jednoduchu reprodukciu. No a primator sice nedal "zo svojich", ale musel vynalozit obrovske usilie, aby dnes mohli novucke autobusy denne jazdit.

Nikoho neobhajujem ani nehanim, len ti chcem ukazat, v com spociva ta praca. Nie v pisani serie otaznikov, ako to robis ty...
Reakcia na: Miro #10099:
ja radsej cestujem trolejbusmi,elektriciek som uz "prezraty" a autobusy su vsade:)
Reakcia na: Miro #10094:
zavesit troleje na budovy nie je zas take dobre riesenie,na nasom dome boli tri uchyty a dost to bolo vidno na pukajucich muroch,muselo to byt zavesene na stlp,kt. je teraz uprostred chodnika.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.