Ohľadom vyraďovania nastali isté zmeny, o ktorých samozrejme vyšší pracovníci nevedeli. Aj tento rok idú autobusy slúžiť ako Skibusy do Oščadnice-Veľkej Rače. Budú tam použité vozidlá 86, 94, 95, 98 a ešte sa niečo vyberie z dlhodobo odstavených vozov 62, 63, 80 a 105. Pre mňa to je novinka, nakoľko mi bolo pred časom tvrdené, že tento rok autobusy zapožičané nebudú. Na busoch 94 a 95 sa teraz robia drobné práce, najmä výmena niektorých častí oplechovania, ktoré boli v zlom stave.
Na Hájik začali kĺbové B741 jazdiť až v roku 1998. Mám článok, kde sa uvádza, že daním do prevádzky trolejbusovej L3 (od 4. apríla 1998) sa výrazne pomohlo aj Hájiku, lebo kĺbové autobusy z L3 boli presunuté na L6.
Systém R&G umožňujek zastávke zadefinovať info o prestupoch iba ako textovú informáciu, ktorú potom vypisuje. Žiadne dynamické vypisovanie len vhodných liniek nie je možné, nakoľko ak by si nejakú vynechal (napr. v protismere), nebola by potom zobrazovaná ani v opačnom smere. Čiže je otázkou, či to čo máme teraz alebo nič. ?
Ked som dnes cestoval linkou 4 z centra mesta na Solinky vsimol som si taku zaujímavost. Cestoval som Tb. č. 241, ktorý ma riadkovu elektronicku informacnu tabulu nad vnutornými dverami kabíny vodica. No tak ukazovala informacie o prestupoch, ktoré sa mne zdaju ale diskutabilné. Prečo od spustenia GVTD informuje o prestupoch na linky aj v protismere. Nie je to hlupost, aby to niekto tak nepochopil, ale vzdy informovala len o prestupoch v danom smere na danej zastavke. Kuriozita je pri zastavke Komenskeho, "prestupy na linky" a figuruje tam aj L14. Tomu naozaj nerozumiem. Bud som nechapaví alebo sa dotycnemu zamestnancovi nechcelo uviest uplne vsetko na pravu mieru.
Ano, ja osobne si tiež pamätám zeleno - žlté ikarusy v Žiline. Dokonca dostali aj palubné počítače. Ale trvalo to len krátky čas - do ich vyradenia. A tiež ľutujem, že vtedy neboli digitalne foťaky v takom rozmachu, ako dnes.
Presne tak..Nech akokolvek som zacal lovit v pamäti tak si nespominam Ikarus s mestským naterom. Foto by ma velmi potesila. Zaujímava tema tie IKARUSY.
Tak toto je pre mňa osobne novinka ako hrom! Ja som až doteraz žil v tom, že žiadne Ikarusy v Žiline nikdy mestský náter nemal! Toto by vážne chcelo foto ?
Ikarusy boli postupne odstavované z prevádzky po 1. 7. 1996, kedy boli otvorené trolejbusové linky č. 4 a 5. Posledných 8 Ikarusov bolo vyradených v roku 1996-97. Žltozelený náter dostali Ikarusy b. č. 18 a 31.
Takže po poriadku:
Dňa 5.7.1992 bola linka 1 rozdelená na L1 (Vlčince - Bytčica) a L11 (Vlčince - Lietavská Lúčka), a to tak, že každý druhý spoj bývalej L1 pokračoval z Bytčice do Lietavskej Lúčky. Dôvodom bolo, že do Lietavskej Lúčky už cestovalo menej cestujúcich a bolo potrebné výkony presunúť na iné linky. Navyše, obec už nebola súčasťou mesta.
Od 1. 4. 1993 na základe dohody medzi DPMŽ a SAD boli linky do obcí, ktoré neboli súčasťou Žiliny presunuté do SAD aj s vozidlami, ktoré na nich jazdili. S nimi aj autobusy Karosa C744. L11 zanikla a L1 premávala všetkými spojmi len po Bytčicu.
Od 20. júla 1994 sa trasovanie prispôsobilo budúcej trolejbusovej L1. Ešte autobusová L1 premávala len v úseku Vlčince - Hálkova v 12-min. intervale v špičke. Zároveň bola posilnená linka 4 v sedle (12/20min.) a linka 22 bola presunutá z trasy Brodno - Kamenná, ZVL na trasu Brodno - Bytčica. Linka 26 bola predĺžená na Kamennú. Od 17.11. 1994 už na L1 autobusy plynule nahradili trolejbusy. Keďže však mohli vyjsť do ulíc len sólo trolejbusy, zhustil sa od tohto dňa na L1 interval z 12 na 10 min..
Či Ikarusy jazdili aj na L22 po 20. júli 1994 sa mi zistiť nepodarilo.
Keď už sa tu rozbehla téma Ikarusy, nevie niekto, kedy bol vyradený posledný Ikarus v Žiline? Už sa to tu niektorí pýtali, ale odpoveď som nenašiel. Prežil aspoň 1 kus rok 2000?
Ja som naposledy videl Ik niekedy v r. 1997-8. Niekedy v polovici 90. rokov už červené dostávali žilinské farby. Posledné modré dvojdverové Ikarusy boli vyradené o čosi skôr a medzi sebou sa trocha líšili, napríklad usporiadaním sedadiel. Pamätám si, že jeden mal vzadu dva dvojrady a ďalší svetlejší od neho mal vzadu "päťku".
som sa nikdy nestretol (jednu z C744 som stretával v L32, kde bežne z reproduktorov hralo aj rádio, čo bolo super), do Brodna chodila L22, ale nie som istý, či tam premávali kĺbové vozidlá...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.