Na priame spojenie Soul-Zilina by draha musela byt asi dlhsia ako 2150m.Pokial viem,tak dialkove lety 737 neobsluhuju,na to by muselo lietat nieco vacsie,co si vyzaduje aj dlhsiu drahu.
Ak som si správne prezrel maketu nástupišťa, zastávka MHD Žel. stanica pre autobusy by mala byť posunutá až úplne ku križovatke Ul. 1. Mája a Hviezdoslavovej a nejaká ďalšia zastávka je naznačená aj na Ul. 1. mája.
Už sa teším, ako nakoniec celá stavba bude vyzerať v skutočnosti. Len pripomínam, že s chaosom okolo staveniska máme počítať od jari 2007 do jari 2008.
Projekt komplexnej prestavby Autobusovej stanice v Žiline, ktorý bol predstavený novinárom v priestoroch historickej Radnice mesta Žiliny, by mal byť predstavený aj žilinskej verejnosti. Myslím si, že znázornená ulica na makete je Ul. 1. mája a podľa toho sa môžeš zorientovať.
Na tlačovke sa spomínalo aj o pripravovanom predĺžení pristávacej dráhy Letiska Žilina z terajších 1150 na 2150 metrov. Potom budú môcť na letisku pristávať aj väčšie lietadlá ako napríklad Boeing 737. O charterové lety väčšími lietadlami majú záujem kórejskí zamestnanci automobilky Kia, ktorí teraz lietajú cez Prahu, prípadne Viedeň. Do budúcnosti preto nie je vylúčené ani priame letecké spojenie medzi Žilinou a Soulom.
Komplexná rekonštrukcia železničnej stanice, ktorá tam bola tiež spomínaná, súvisí s výstavbou koridoru. Možno pred viac ako 20-timi rokmi sa spomínalo aj s výstavbou druhého podchodu zo železničných nástupíšť popod Poštu 02 k autobusovej stanici. K tejto investícii som však veľmi skeptický, lebo len pred pár rokmi gen. riaditeľ ŽSR zastavil mini „investíciu“ predĺženia o pár metrov 2. nástupišťa v Žiline. Čo je inde samozrejmé, tak v prípade Žiliny nemysliteľné.
Problém s dočasnými nástupišťami bude oveľa zložitejší ako sa na prvý pohľad zdá. Okrem Ul. 1. mája by sa mohla použiť aj Hviezdoslavova ulica od žel. stanice k Remeselníckemu domu. Najviac zaťažená je autobusová stanica od 13.30 h., kedy prichádzajú autobusy s ľuďmi í na popoludňajšie pracovné zmeny a asi okolo 14,30 h. odchádzajú naspäť do okolitých obcí. Teoreticky by museli autobusy odísť napr. do SAD na Košickej a vrátiť sa späť krátko pred odchodom. Autobusovej stanica je v tomto čase doslovne upchatá. Okrem toho tam premávajú počas dňa diaľkové, medzinárodné spoje a MHD linky č. 25 a 35, a preto si myslím že Ul. 1. mája je kapacitne nedostatočná a navyše uvedené priestory má prenajaté Žilinská parkovacia spoločnosť.
Podľa mňa by sa to najjednoduchšie dalo urobiť tak, že by sa zriadili dočasné nástupištia pozdĺž chodníkov na Ulici 1. mája - tam, kde sa teraz parkuje. Náklady takmer nulové - len postavenie označníkov a ak by autobusy parkovali inde (napr. na Kysuckej) a na nástupište prichádzali až tesne pred odchodom, poľa mňa by to stačilo aj kapacitne.
Tie zábery som v TV videl. Škoda, že z toho nevidím, ako bude ten objekt orientovaný.
Len tak na okraj ma napadlo, určite ste počuli, že v najbližších rokoch sa má rekonštruovať aj železničná stanica. Tu sa núka myšlienka, že by bolo zaujímavé obidve stanice spojiť nadchodom. S tým ale pravdepodobne projekt AS neráta, alebo snáď áno?
Tá autobusová stanica je riešená veľmi zaujímavo! Dúfam, že projekt bude zrealizovaný v termíne. Len som zvedavý, ako sa na koniec vyrieši doprava počas stavby. No nechajme sa prekvapiť.
Poprosil by som všetkých, čo boli na stretávke (v krave a neskôr) a nemajú na tomto webe zverenenú e-mailovú adresu pod nickom, ak majú záujem o zaslanie fotiek aby mi dali vedieť. Ostaní by už fotky mali mať v schránkach.
Skôr by som povedal, že to bude tá možnosť parkovania na Kysuckej a nastupovania pri súčasnej stanici, alebo dočasné (a možno neskôr aj trvalé aby sa znížil počet jednotlivých nástupíšť) zlúčenie niektorých prímestských liniek tak, aby mestom len prechádzali a končili v okolitých dedinách.
Zatiaľ som sa s ním nestretol. Dúfam, že sa tam objaví. Bude to obrovská stavba a neviem si predstaviť, aby sa pracovalo za plnej prevádzky. Predtým som niekde čítal, že sa tam presťahuje aj administratíva zo SAD na Košickej. Nuž uvidíme.
Alebo ďalšia možnosť - kyvadlová doprava od železničnej stanice na dočasné autobusové nástupište.
A čo keby Juraj túto obrovskú investíciu spojenú s (dočasným) premiestnením aut. nástupišťa využil na presadenie zatrolejovania trasy popod žel. viadukt práve k dočasnému aut. nástupišťu? Po vrátení aut. nástupišťa by sa tento krátky úsek TB vedenia dal využívať práve na otáčanie trolejbusov na mestskom okruhu a na zachádzanie TB liniek ku štadiónom.
Zdravim vas vsetkych.
Aj napriek veskerej snahe sa dostat vcera do Zaby to nevyslo.Snazil som sa no prisiel som isto o vela cennych info.Ja som tusil ze mi to nevyjde a preto by som bol rad keby mi niekto bud sem do fora napisal co sa tam preberalo a co za novinky nas cakaju alebo mi nejake informacie poslal na mail.Bol by som mu velmi povdacny.Ak by sa na to niekto podujal tak potom tu napisem moju mail adresu.Zatial dakujem.
Teraz ma napadá, že to môže byť riešené aj opačne, že konečná liniek SAD bude na Kysuckej, ale všetky budú zachádzať k žel. stanici kvôli prestupu na/zo železnice. Bolo by však vhodné cestujúcich včas informovať, nie s tým robiť tajnosti.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jozef
Na tlačovke sa spomínalo aj o pripravovanom predĺžení pristávacej dráhy Letiska Žilina z terajších 1150 na 2150 metrov. Potom budú môcť na letisku pristávať aj väčšie lietadlá ako napríklad Boeing 737. O charterové lety väčšími lietadlami majú záujem kórejskí zamestnanci automobilky Kia, ktorí teraz lietajú cez Prahu, prípadne Viedeň. Do budúcnosti preto nie je vylúčené ani priame letecké spojenie medzi Žilinou a Soulom.
Komplexná rekonštrukcia železničnej stanice, ktorá tam bola tiež spomínaná, súvisí s výstavbou koridoru. Možno pred viac ako 20-timi rokmi sa spomínalo aj s výstavbou druhého podchodu zo železničných nástupíšť popod Poštu 02 k autobusovej stanici. K tejto investícii som však veľmi skeptický, lebo len pred pár rokmi gen. riaditeľ ŽSR zastavil mini „investíciu“ predĺženia o pár metrov 2. nástupišťa v Žiline. Čo je inde samozrejmé, tak v prípade Žiliny nemysliteľné.