Spustenie trolejbusovej dopravy je jedna z najvýznamnejších udalostí DPMŽ. Po znovuobnovení DPMŽ, ktoré schválilo Mestské zastupiteľstvo v Žiline 6.11.1992, už o rok začal zabezpečovať MHD a nasledujúci rok 17.11.1994 bola spustená trolejbusová doprava v Žiline. Ako prvý vyšiel z vozovne o 4.42 hod. trolejbus Škoda 14Tr #213, režijne na sídlisko Vlčince. Na novej trolejbusovej trati a trolejbusovej linke č. 1 po trase Matica slovenská - Predmestská - Železničná stanica - Hálkova - Kvačalova DP, odviezol trolejbus na prvom rannom spoji o 5.03 hod. prvých cestujúcich. Pri príležitosti spustenia trolejbusovej dopravy sa mohli voziť občania bezplatne. Trolejbusovú dopravu Mesto Žilina vybudovalo z vlastných prostriedkov.
Linka č. 1 bola v prevádzke od 5. do 21.30 hod. v 10 min. intervale ráno aj popoludní, 15 min. doobeda a 20 min. intervale večer (cestovný poriadok bol zhodný na celý týždeň). V úseku Hálkova - Kvačalova DP bolo len 12 spojov cez pracovné dni v špičke a v sedle. Ostatné spoje sa otáčali na kruhovom objazde Rondli. Dopravu zabezpečovali len trolejbusy Škoda 14Tr.
Dlhoročne neriešený problém MHD v Žiline zo strany ČSAD Banská Bystrica n.p. si v priebehu pár rokov po znovuobnovení DP v Žiline vyriešili. Za niekoľko rokov bol vybudovaný trolejbusový systém za niekoľko sto miliónov korún z vlastných prostriedkov, ktorý sa v iných mestách budoval mnohé desaťročia.
Tak povestní žilinskí revízori opäť nesklamali... Krátko po nadobudnutí pocitu, že dnes šťastie mať nebudeme sa zjavila dvojica veľmi príjemne vystupujúcich revízorov, ktorá nás v krátkom slede dvakrát skontrolovala. Juraj, pochvala im.
Valec: pripájam sa.
Zúčastneným vďaka za príjemný večer a Jurajovi a Igorkovi aj za poskytnuté služby.
Myslím, že sa nikto z kolektívu dnešnej stretávky neurazí ak v mene všetkých poblahoželám žilinským trolejbusom všetko najlepšie ku dnešným 12. narodeninám.
Pre účastníkov zajtrajšieho stretnutia: Pokiaľ by niekto potreboval niečo z ČR, čo sa dá kúpiť na trase ČB-JH-JI-DM-OC-Hranice na Moravě-št. hr., môže svoje potreby vyjadriť do zajtra cca. 12:00 priamo na tomto fóre.
Na toto tu bol daný odkaz aj z novín v príspevoku #9719., kde sa spomínalo, že "po kolaudácii ho však cestujúci nebudú môcť využívať, lebo betón totiž tvrdne 28 dní." To treba hneď vodičov vymieňať?
Tá výhybka je nejaká divná, lebo aj popoludní som videl (zhodou okolností tiež L1 #234) ako na nej vyleteli zberače (voz vôbec rýchlo nešiel) tak nešťastne, že keby mali sťahováky o niečo silnejší ťah, tak majú vrchári čo robiť. Avšak tento voz potom pokračoval pekne ďalej.
A tu sa chcem spýtať Juraja, vodiči nenafasovali reflexné vesty? Lebo tento vyššie zmieňovaný ju nemal a keďže už bola tma, bolo ho dosť zle vidieť. A keďže som ju ešte nikomu v kabíne nevidel, tak preto sa pýtam.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jozef
Linka č. 1 bola v prevádzke od 5. do 21.30 hod. v 10 min. intervale ráno aj popoludní, 15 min. doobeda a 20 min. intervale večer (cestovný poriadok bol zhodný na celý týždeň). V úseku Hálkova - Kvačalova DP bolo len 12 spojov cez pracovné dni v špičke a v sedle. Ostatné spoje sa otáčali na kruhovom objazde Rondli. Dopravu zabezpečovali len trolejbusy Škoda 14Tr.
Dlhoročne neriešený problém MHD v Žiline zo strany ČSAD Banská Bystrica n.p. si v priebehu pár rokov po znovuobnovení DP v Žiline vyriešili. Za niekoľko rokov bol vybudovaný trolejbusový systém za niekoľko sto miliónov korún z vlastných prostriedkov, ktorý sa v iných mestách budoval mnohé desaťročia.