A čo tak nechať cestujúceho vybrať si, čo mu viac vyhovuje? Mohla by sa zachovať doterajšia tarifa (povedzme vylepšená o možnosť prestupu podľa návrhu schváleného na nedávnom MZ) a pridať možnosť predplatiť si cestovanie na mesiac (štvrťrok, rok) bez obmedzenia počtu ciest. Cenu nastaviť tak, aby na tom DPMŽ nebol škodný a uvidelo by sa, čo cestujúcim viac vyhovuje.
Btw., ako má vlastne fungovať to prestupovanie? Bude sa pri druhom označení do určitého času odrátavať z ČK pol jazdy, alebo bude musieť mať záujemca o prestupovanie nabité v karte špeciálne prestupné jazdy?
Btw., ako má vlastne fungovať to prestupovanie? Bude sa pri druhom označení do určitého času odrátavať z ČK pol jazdy, alebo bude musieť mať záujemca o prestupovanie nabité v karte špeciálne prestupné jazdy?
Juraj
/V prvom rade sa chcem podakovat za slusnu debatu vymykajucu sa poslednym zeriavnicko-jerabnickym excesom.../
Prva tema na debatu v tomto smere je, ze ake mesta s akym stupnom pokrytia nakladov vlastnymi trzbami maju aku tarifu. Az na vynimky plati, ze mesta s nizkym stupnom pokrytia nakladov trzbami za CL a vyssim doplatkom dotaciami /mesta v Amerike a zapad.Europe 25-35%, Blava 42-45%, je to ovplyvnene aj velkostou mesta a dlzkou jednej priemernej jazdy/ maju volnu tarifu 5 "bez obmedzenia". Cim viac sa to pritvrdzuje, tym su vacsie obmedzenia. Ak ma ZA pokrytie trzbami 56-60% /a este si vlastnou komercnou cinnostou privyrobi cca 5%/, moze dat komercne zlavy na casove listky az do 30-40%, kym mesta s vyssim podielom trzieb /a teda aj vacsou zavislostou na ich/napr. len 20%. Ale stale plati, ze tym sa zvysuje aj povinnost /aky paradox!/ dokladovat jednotlive jazdy a jednotlive zlavy na jednotlive kategorie cestujucich.
pokracovanie