Reakcia na: galiyosha #170:
Tak sa deň predtým vyspi až do 12:00, aby si nebol taký ospalý. Čo sa týka prespania, dalo by sa, minulý rok sme pri návšteve Žiliny spali na intráku na Vlčincoch za 200 Sk na osobu. Ja však preferujem ten Kriváň. Možno som inak zvyknutý, proste nerobí mi problém jeden deň spať 3 hodiny a inokedy aj 15 hodín.
Juraj
Pridelovanie autobusov za socializmu sa dialo prostrednictvom BILANCII. Mohli ste mat penazi na autobusy kolko ste chceli, ak ste na dany rok Slovenskou planovacou komisiou nemali na ne bilancie, fabrika alebo podnik zahranicneho obchodu autobusy nepredal. /Vyrobil ich tolko, kolko bolo bilancii, resp. iba tolko bilancii sa rozdelilo, kolko fabrika dokazala vyrobit./
Bilancie sa rozdelovali pre PODNIKY, nie zavody CSAD. Zilina bola ZAVOD 912, podnik bol v B.Bystrici. Bilancie zvlast dovazanych Ikarusov za rozdelovali zvlastnym sposobom. /Pocet dovezenych Ikarusov a ich cena sa odvijala od poctu Skodoviek vyvezenych do Madarska a poctu sedadiel. Teda ak mala Skodovka 5 miest a klbovy Ikarus 150, za 30 Skodoviek bol 1 Ikarus./ Madari ich dodavali v dvoj i 4 dverovych prevedeniach, lebo 2-dverove boli hlavne na primestsku dopravu. Ostalo ich dost aj na mestsku. Podnik v BB ich rozdelil tak, ze kedze oni su krajskym mestom, ktore musi reprezentovat, nechali si vsetky 4-dverove a zvysok rozdelili po zavodoch. Preto sa z bilancii do Ziliny dostavalo vozov malo a aj z toho malo bola vazsina 2-dverovych.
No a kedze bolo treba v nasom meste vozov podstatne viac, muselo si nase CSAD pomahat, ako vedelo. No a kedze na nove vozy bilanciu nemalo, muselo kupovat iba starsie odkial sa dalo. Preto tu behali stare vozy z Prahy, Budapesti, Bratislavy atd.