Reakcia na: Maykl #23514:
Ja som zatiaľ tú možnosť nemal, ale hneď ako bol zverejnený CP som si pozrel preklady s L5 a L4/14 a keď som videl že tie časy odchodov nie sú v aspoň približnom preklade, ale sa navzájom bijú, tak mi hneď bolo jasné že toto by sa zišlo časom ešte upraviť aby to bolo použiteľné.Ak ide L1 a L5 ku Auparku presne v rovnakú minútu, tak tá L1 by mala zmysel len pri veľkej preťaženosti L5, čo zrejme večer v smere do centra nehrozí.
Takisto L1 a L4 majú odchody z VL tesne za sebou mnohokrát. Preto som písal že by bolo lepšie keby aspoň smer centrum šla L1 okolo nemocnice,
lebo by nevynechávala Poštovú a zároveň by bola šanca to nejako s L5 preložiť, lebo tá jazdí oveľa menej často ako L4, ktorá jazdí navyše vždy kĺbová.
V opačnom smere je problém v pravidelných kolónach okolo plavárne, tam je vždy zaručená strata niekoľkých minút, takže cez Predmestskú je to rýchlejšie, aj keď menej atraktívne lebo čakajúci pri nemocnici majú smolu a tí čo potrebujú ísť na Poštovú tiež.
Keďže však došlo predovšetkým ku strate priameho spojenia HL+SO s DPMŽ, tak sa pozrime ako to vyzerá po novom ráno keď ide prestupujúcim pracujúcim o každú minútu.
Niekedy to vychádza perfektne, na prestup sú 4 minúty, ale niekedy je tam čakanie na L1 až 9 alebo dokonca 12/14 minút, a to už je priveľa, týka sa to však našťastie až tých neskorších spojov, tie prvé ranné sú nastavené celkom dobre.
Pre porovnanie uvádzam aj odchody L7 od Polície smer Závodie, lebo prichádza od SO+HL a netreba prestupovať, len k tomu depu akosi nezachádza, čo je škoda, lebo ak by mohla ísť okolo Depa na Hájik (len v jednom smere) nemuselo by to byť zlé, keďže L6/16 cez celé Závodie zabezpečujú dostatočný interval i kapacitu.
{ Pracovné dni }
príchod od HL+SO/odchod (prestupná zastávka, smer Závodie)
5:36 / 5:40 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 5:45]
6:41 / 6:45 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 6:43]
7:41 / 7:45 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 7:43]
7:49 / 7:58 (L5/L1 - V. okr.)
8:21 / 8:35 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 8:13]
8:41 / 8:45 (L4/L1 - Polícia)
9:01 / 9:10 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 9:13]
{ Prázdniny }
príchod od HL+SO/odchod (linky - prestupná zastávka, smer Závodie)
5:34 / 5:38 (L5/L1 - V. okr.) [L7 = 5:45]
6:41 / 6:45 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 6:43]
7:41 / 7:45 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 7:43]
8:41 / 8:45 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 8:13]
8:56 / 9:05 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 9:13]
9:13 / 9:25 (L7/L1 - Polícia)
9:41 / 9:50 (L4/L1 - Polícia)
henko151
Linka 1 v súčasnom variante podľa mňa nemala žiaden zmysel. Viac-menej len v každom svojom úseku “vyžierala” cestujúcich inej silnejšej linke.
Na ostatných linkách by som nejak koncepčnejšie prerobil intervaly, aby lepšie na seba nadväzovalo, prípadne odstránil tú večernú 25 minútovku. Osobne by som rád videl aj dáta za linku 7, či reálne má zmysel, koľko cestujúcich ju využíva medzi Hájikom a Solinkami/Vlčincami.
Príde mi, že keby v polohách 7 išli v úseku Centrum-Vlčince 4/14, tak by bola vyťaženosť spojov lepšie rozložená ako takto, keď 4ka je plná po väčsinu dňa a 7 jazdí poloprázdna (až na odchody :32 z Hlinskej počas vyučovania na UNIZA)