Ja som sa teda dopočítal 407.000,- EUR pre Opavu ale aj tak ostáva 13.000,- EUR za kus, ktoré môže získať zbor zainteresovaných na tom, aby sa to výberko napísalo práve tak, ako je napísané.
Zdravím vás,
na DP mi povedali, že prečo využívam SMS lístok, nech si radšej nosím v zálohe náhradné CL. S mojou opoveďou, že sa stane situácia, keď takýto CL nemám, som nepochodil. Myslím si, že na tie SMS lístky revízor môže vybrať dosť pokút, už len v tom prípade, ak vás krivo obviní, že cestujete z inej zastávky a nepodáte sťažnosť(aj keď to je tiež malá šanca na úspech), prídete o min. 40,65€ ? Suma sumárum, už si so sebou nosím min. 5 CL.
cize tie solarisy by boli pravdepodobne najlacnejsie ,tie to byt nemozu ,takze sa zase idu minat peniaze ..pri tej zakaske budeme mat radsej 20 SORiek,ako 24 solarisou...na hlavu postavene...
13:53 "DPMZ Vasa poziadavka o cestovny listok bola oneskorene prijata do systemu. Ak este stale mate zaujem o cestovny listik, poslite poziadavku este raz".. reakcia na prazdnu spravu z 10:17!!!!
25Tr je stále v ponuke, kupujú ich stále České Budějovice. Každopádne tie to byť nemôžu (dôvody sú uvedené v novinke). Inak podľa mňa je aj krátky SpOR veľmi zle vyriešený v interiéri. Jediná vec, ktorú považujem na SpORoch za dobre vyriešenú, je systém dopytového otvárania dverí a aj tú čiastočne zakázal Správny Orgán V Tvare Zlomku. ?
Kedže sa výberko napasavalo presne na SOC, tak asi niečo za tým bude Aj keď krátky je fajn, ale dlhý je otrasne vnútorne riešený. Inak je ešte v ponuke 25 Tr ?, lebo ak nie, tak automaticky shválený zostal len SOR. Inak škoda, už sme tu mohli mať 10 rokov nizkopodlažný trolejbus 22 Tr, namiesto posledných dodaných TrM.
To skôr druhý motor ako pomocný pohon i keď pri výpadkoch by sa zišiel aj ten.
Čo sa týka cien, napríklad:
Škoda 26 Tr Solaris pre Caligari (podľa stránky plzensketrolejbusy.cz) za 1 ks vrátane dieselagratátu = cca 493 750 € celkom (uvádzané ako celková cena dodávky)
Škoda 26 Tr Solaris pre Opavu (podľa stránky mdpo.cz) za 6 ks (z toho 2 ks vrátane dieselagregátu) = 61 130 000 Kč celkom, teda okolo 395 000 € za 1 ks (bez zohľadnenia prítomnosti agregátu, inak je to ešte menej; uvádzané ako celková cena, pravdepodobne aj s daňou)
Koľkože stáli 30 Tr, resp. 31 Tr pre BB a PO? Nestál náhodou jeden krátky ŠkodaSor pre BB okolo 420 000 €, aj to ešte bez DPH?
Pekne napasovane na SOR, ale ten je asi aj najlacnejsi. Aspom niektore mohli objednať s pomocnym pohonom... Len ako pôjdu klobasky hore na Hajik ked bude sneh. ?
NIE. Kritériá spĺňa jedine Škoda 30Tr pri krátkych a Škoda 31Tr pri kĺbových. Žiaľ, vyslovene mimo je tým najmä Solaris. Ja sa divím, že niekto si zadáva ako podmienku počet dverí, miesto počtu NP sedadiel či NP plochy. Keby bola aspoň logická alternatíva: krátky 3-4 a dlhý 4 a viac. Ale nie, veď keď to šlo v BB či PO, pôjde to takto NAPRIAMO aj v ZA. Načo sa teda robí súťaž? Mohli sa rovno dohodnúť a bol by pokoj. ?
Ale v BB fóre kedysi dávno niekto dával link, že sor TNB (resp. 30Tr) sa dá objednať aj s iným prevedením interiéru - ako je plac pre kočík/vozík, tak tie dva rady sedadiel pred nim tam nemusia byť a o to väčšia NP časť by bola... teda na tej strane za vodičom by bola iba jedna dvojka, potom 4ka oproti sebe a potom už dosť veľký NP plac na státie (alternatívne dve pozdĺžne orientované sklopné sedačky).
Opticky je to vecou vkusu každého, dôležité je okrem iného aj to, čo nás čaká po nastúpení do vozidla.
Mne sa z hľadiska riešenia interiéru pozdávajú Bogdany. Síce nespĺňajú viaceré parametre dané DPMŽ, no sú priestranné - ponúkajú vysokú kapacitu miest na státie a veľký podiel nízkopodlažnej plochy (sú úplne NP medzi 1. a 2. nápravou, kĺbové vozidlá dokonca i medzi 2. nápravou a točňou, a to všetko bez "veže" v zadnej časti; tam ich výhody možno končia ?). http://transphoto.ru/photo/327000/
Škoda 26/27 Tr Solaris má pri 12-metrových vozidlách zvláštnosť, že kvôli umiestneniu motora sa priestor pre kočíky a vozíky nachádza šikmo od dverí, čo sa mi zdá nepraktické (možno keby posunuli 2. dvere...). http://jimhd.wz.cz/int/ii85.JPG
Škoda 30/31 Tr Sor - napr. pri 12 m verzii vidieť priestor pre kočík či invalidný vozík limitovaný stupienkom s vyvýšenými sedadlami tiahnucimi sa už od prednej nápravy. Tých vyvýšenín je trochu viac ako v iných vozidlách (napr. aj pri predných kolesách do šírky), čím miestami skôr niekomu pripomína diaľkový autobus ako mestské nízkopodlažné vozidlo. Jediné dve sedadlá prístupné z úrovne podlahy sú zastrčené medzi 2. a 3. dverami, no pri nových (kĺbových) trolejbusoch je vidieť istý progres, kde sú v prednej časti "až" ďalšie dve (pri autobusoch 4 - napr. v SNV). I napriek všetkému sa podľa udávaných parametrov má do 30 Tr zmestiť až 62 stojacich pasažierov.
Schéma: http://www.sor.cz/site/download/TNB12-32-94-Skoda-1297840815.jpg
Foto: http://www.busportal.sk/images/stories/2010/6976-8116_bDSC02450.jpg
O ďalších výrobcoch (maďarských, bieloruských) či dokonca o HESS-e alebo Van Hooloch sa nám môže akurát snívať. Topiaci sa aj SORky chytá. ?
Tak táto informácia zjavne "sadla", krátke trolejbusy so 4 dvermi pokiaľ viem u nás nie sú homologizované žiadne až na 30Tr, a dlhé o 5 dverách len 31Tr.
Pýtam sa, má ešte niekto pochynosť žeby to nevyhrala Škoda s moedlmi 30Tr a 31Tr? Je vôbec nejaká objetívna možnosť, že tie kritériá splní aj niekto iný?
Nemôže. Možno by nebolo odveci prečítať si novinku.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
toso0077